  • 11. Data: 2004-02-05 10:14:13
    Temat: Re: Cyrograf dla pracownika
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com>

    Marcin Bohosiewicz wrote:

    > I jedynie punkt trzeci jest prawdziwy. I to jedynie
    > w konfiguracji: serwer aplikacji+cienki klient (xterminal).
    Taką konfigurację (pomijając oczywiste wątpliwości co do stabilności) można
    uzyskać też na MS W2K, ale ja nie o tym ;-)

    > Bo jesli system lezy na lokalnym dysku twardym, a komputer
    > posiada cdrom, to zaden problem... skasowac wszystko i przeinstalowac.
    Hasło do biosa i boot loader załatwia problem. Jest jeszcze kilka sztuczek,
    ale to NTG - w każdym razie uwierz mi - da się nawet na WIN9x (choć trzeba
    podłubać) a na W2K to wręcz dziecinnie proste (hint: Panel sterowania->
    narzędzia administracyjne -> zasady zabezpieczeń lokalnych). Pod warunkem
    że user nie ma młotka i śrubokręta ;-) Oczywiście mówimy o tzw. ZU (zwykłym
    użytkowniku), który nie będzie exploitował własnego pc-ta ;-)

    Naprawdę nie ma złych OS-ów - są tylko niedostosowane do zadań; no i kiepscy
    admini, którzy niewiedzę zasłaniają systemem...

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 12. Data: 2004-02-05 15:42:44
    Od: "Jerzy Kepa" <j...@b...com.pl>

    http://global.bsa.org/poland/antipiracy/tools/employ
    ee_agreement.doc
    Mysle, ze o to Ci chodzilo.
    Pozdrawiam - Jerzy Kepa

  • 13. Data: 2004-02-05 16:20:02
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> wrote:
    > Marcin Bohosiewicz wrote:

    [..]

    > Hasło do biosa i boot loader załatwia problem.

    I tu cala dziura. raz ze w internecie kraza hasla serwisowe
    do wiekszosci plyt, dwa - zworeczka na plycie czyni cuda ;p
    A trzy... ze sa programiki do podgladania / usuwania hasel.

    Jak sie przed tym zabezpieczysz?

    Jedyne 100% zabezpieczenie jest wtedy gdy na stacji roboczej
    NIE SA przechowywane zadne dane. Wszystko z serwera.
    Stacja bezdyskowa+netboot+system z serwera.
    Tu nie ma poprostu gdzie wgrac pirata...
    Tak jak najlepsza metoda na wirusy pocztowe jest odinstalowanie
    srodowiska w ktorym sie mnoza (oba outlooki). Wirus na komputerze
    bez outlooka (jeszcze lepiej: bez windows) jest jak ryba bez wody.

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 14. Data: 2004-02-06 08:19:14
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com>

    Marcin Bohosiewicz wrote:

    > I tu cala dziura. raz ze w internecie kraza hasla serwisowe
    > do wiekszosci plyt, dwa - zworeczka na plycie czyni cuda ;p
    > A trzy... ze sa programiki do podgladania / usuwania hasel.
    Przypominam że mówimy o ZU, dla którego BIOS jest na pograniczu wiedzy
    tajemnej - a plomba na obudowie załatwia problem zworki...

    > Jak sie przed tym zabezpieczysz?
    Właśnie boot loaderem; są takie które zasadzają się poza obszarem
    FAT/TOC/whatever i fdisk ich nie ugryzie... Poza tym w samym biosie jest z
    reguły kupa wolnego miejsca (ale tu już tzreba pokombinować w assemblerze,
    a miało być prosto ;-)

    > Jedyne 100% zabezpieczenie jest wtedy gdy na stacji roboczej
    > NIE SA przechowywane zadne dane. Wszystko z serwera.
    > Stacja bezdyskowa+netboot+system z serwera.
    > Tu nie ma poprostu gdzie wgrac pirata...
    A owszem - terminal nadal jest był i będzie najlepszym rowiązaniem. NIestety
    przy istniejącej infrastrukturze - również najdroższym. Takie cóś trzeba
    robić na etpie projektu założeń a nie na istniejących systemach - poza tym
    niejako wymusza obecność sieci; a inicjator wątku wcale nie musi jej
    posiadać...

    > Tak jak najlepsza metoda na wirusy pocztowe jest odinstalowanie
    > srodowiska w ktorym sie mnoza (oba outlooki). Wirus na komputerze
    > bez outlooka (jeszcze lepiej: bez windows) jest jak ryba bez wody.
    Swięte słowa. Do tego system antyV i spamassain by śmieci nie właziły :-)

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski