  • 1. Data: 2004-02-03 17:54:29
    Temat: akcyza??
    Od: "r.a.d.z.i.u." <c...@p...onet.pl>

    Witam

    Moze mi ktos powie jak nalezaloby zinterpretowac te stawki akcyzowe przy
    sprowadzaniu:

    http://www.bankier.pl/firma/podatki/multiarticle.htm
    l?article_id=633120

    czy oznacza to ze przykladowo importujac produkt z grupy 851829800 (w
    wykazie celnym sa to akurat glosniki), na ktory ustalona jest stawka
    konwencyjna w wysokosci 12% a nie figuruje on na w/w stronce czyli
    nalezaloby rozpatrzyc kat. pozostale. czy oznacza to ze cena jaka
    zobowiazany bede zaplacic to, pomijajc koszty przesylki

    (cena + clo)* akcyza = 1,568 * cena

    czyli ponad 56% powyzej ceny rynkowej w kraju pochodzenia????

    troche to paradoksalne, ale czy faktycznie sa tak olbrzymie stawki tej
    akcyzy?

    czy importujac alkohol (czysty spirytus), po cenie powiedzmy 20pln za litr
    zaplacimy 180 (!!!) zlotych akcyzy??

    niech mnie ktos sprowadzi na ziemie :)