eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo zrobic w przypadku braku numeru silnika w sprowadzonym aucie? › Co zrobic w przypadku braku numeru silnika w sprowadzonym aucie?
  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co zrobic w przypadku braku numeru silnika w sprowadzonym aucie?
    From: Demos <d...@a...pl>
    Date: Sun, 25 Sep 2005 23:08:22 +0200

    Witam

    Sprowadzilem samochod z niemiec, w ktorym w 2003 roku byl wymieniony
    kadlub-blok silnika ( sa na to rachunki i wpisy w ksiazce serwisowej),
    w efekcie tego silnik nie ma numerow bo blok byl kupiony nowy bez
    numerow a w niemczech nikt sie nie martwil o to, typ silnika ( do
    czesci zamiennych) jest wpisany w ksiazce serwisowej.
    po kilku telefonach do roznych wydzialow komunikacji spotkalem sie z
    dwoma rodzajami opini :
    1. Opinia rzeczoznawcy o braku ingerencji w pole numerowe silnika i o
    braku tegoz numeru, nabicie nowych numerow
    2. Pismo do wlasciwego ministra w sprawie odstapienia od warukow
    technicznych dopuszczenia do ruchu.

    W zadnym z tych przypadkow nie podano mi podstawy prawnej tylko byly to
    opinie pan przy telefonie.

    Mam juz ( na wszelki wypadek) opinie rzeczoznawcy o braku numeru
    silnika i braku ingerencji w pole numerowe silnika, jutro jade na
    pierwszy przeglad, ktory jak wyczytalem z przepisow bedzie negatywny z
    powodu braku przedmiotowego numeru silnika, i tu sie pojawia pytanie co
    dalej z tym fantem ? Jakie sa procedury ( legalne i w/g przepisow) moze
    ktos wie gdzie konkretnie tego poszukac i sie uzbroic w wiedze
    potrzebna do wizyty w Wydz. Komunikacji celem zarejestrowania tego
    pojazdu.
    W archiwum szukalem ale dowiedzialem o wielu przypadkach podobnych do
    tego ale wiekszosc z nich nie przyniosla mi rozwiazania, po prostu
    zbior przygod z WK, diagnostami i rzeczoznawcami.

    --
    PZDR Demos
    VF1000FIIF bold`or