  • 1. Data: 2005-09-25 21:08:22
    Temat: Co zrobic w przypadku braku numeru silnika w sprowadzonym aucie?
    Od: Demos <d...@a...pl>

    Witam

    Sprowadzilem samochod z niemiec, w ktorym w 2003 roku byl wymieniony
    kadlub-blok silnika ( sa na to rachunki i wpisy w ksiazce serwisowej),
    w efekcie tego silnik nie ma numerow bo blok byl kupiony nowy bez
    numerow a w niemczech nikt sie nie martwil o to, typ silnika ( do
    czesci zamiennych) jest wpisany w ksiazce serwisowej.
    po kilku telefonach do roznych wydzialow komunikacji spotkalem sie z
    dwoma rodzajami opini :
    1. Opinia rzeczoznawcy o braku ingerencji w pole numerowe silnika i o
    braku tegoz numeru, nabicie nowych numerow
    2. Pismo do wlasciwego ministra w sprawie odstapienia od warukow
    technicznych dopuszczenia do ruchu.

    W zadnym z tych przypadkow nie podano mi podstawy prawnej tylko byly to
    opinie pan przy telefonie.

    Mam juz ( na wszelki wypadek) opinie rzeczoznawcy o braku numeru
    silnika i braku ingerencji w pole numerowe silnika, jutro jade na
    pierwszy przeglad, ktory jak wyczytalem z przepisow bedzie negatywny z
    powodu braku przedmiotowego numeru silnika, i tu sie pojawia pytanie co
    dalej z tym fantem ? Jakie sa procedury ( legalne i w/g przepisow) moze
    ktos wie gdzie konkretnie tego poszukac i sie uzbroic w wiedze
    potrzebna do wizyty w Wydz. Komunikacji celem zarejestrowania tego
    pojazdu.
    W archiwum szukalem ale dowiedzialem o wielu przypadkach podobnych do
    tego ale wiekszosc z nich nie przyniosla mi rozwiazania, po prostu
    zbior przygod z WK, diagnostami i rzeczoznawcami.

    --
    PZDR Demos
    VF1000FIIF bold`or

  • 2. Data: 2005-09-26 08:06:35
    Od: "Savallas" <p...@n...com.pl>

    Użytkownik "Demos" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego ale wiekszosc z nich nie przyniosla mi rozwiazania, po prostu
    > zbior przygod z WK, diagnostami i rzeczoznawcami.

    Czesc
    w naszym kraju tez juz to normalnieje silnik jest czescia podlegajaca
    wymianie w calosci jak masz papiery to nie bedzie problemu z rejestracja. Ja
    mam autko ktore od nowosci nie ma nr silnika i tak tez mam zarejestrowane
    PZDR