  • 71. Data: 2003-01-09 18:03:39
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > I to jest działanie bezprawne. Może on właśnie chce przejechać się na
    > komisariat, żeby posiedzieć trochę w ciepełku ;)

    A wlasnie ze nie jest bezprawne - w mysl Prawa Przewozowego wolno mi odmówić
    przewozu osoby "budzacej odrazę brudem lub niechlujstwem".

    > A oni za to mogą was do sądu, za nie wywiązanie się z umowy,
    > nieuzasadnioną zmianę trasy, straty spowodowane spóźnieniem na
    > spotkanie/pociąg/samolot, pozbawienie wolności itd.

    A jesli się autobus zepsuje to też mogą podać do sądu? Bądź realista....

    > Zgodnie z regulaminem przewozów (na pewno w Krakowie i Warszawie - nie
    > jestem pewien jak gdzie indziej) pasażer ma prawo korzystać z
    > dowolnych trzwi - też łamiesz wtedy zasady.

    Gdzie tak pisze?

    > Do tego drzwi można otworzyć awaryjnie ;)

    Ale najpierw trzeba się do nich dostać - a osobnik będzie zwyczajnie
    zablokowany.

    > Prawda jest taka, że na kozaka kanar nie ma żadnego haka i jest bez
    > szans.

    Zapraszam do nas - pojeździsz to sam się przekonasz ze tak nie jest.

    pdr
    Olo

  • 72. Data: 2003-01-09 18:08:33
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Tia... Ale do tego jest potrzebne troche inteligencji ;) A poza tym taka
    > osoba jest zajeta najczesciej np. bluzganiem na kontrolerow. No i podczas
    > jazdy chyba malo kto bedzie ryzykowal skok.

    Hehe to byś się zdziwił - mi kiedyś jeden cwaniak nawiał srodkowymi drzwiami
    z trajtka na srodku ruchliwego skrzyzowania ;-)))) Mało se nóg nie połamał
    ;-)) A potem jeszcze kuśtykał za pojazdem i wygrażał :-)

    pdr
    Olo

  • 73. Data: 2003-01-09 18:10:39
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > jestem ciekaw czy dobrowolna chęć podania własnych danych adresowych
    > kanarowi i zamiar podpisania wezwania do zapłaty, może stanowić podstawę
    > do działań jak powyżej,

    Owszem moze, chyba ze poprzesz tą chęć okazaniem dowodu....Zmyslac to ja tez
    dobrze umię...
    A co do podpisania - to akurat tu nie ma nic do rzeczy, wcale nie musisz
    podpisywac.

    > IMHO wtym wypadku nie ma już podstaw do tego i
    > gdyby nadal nie chciał ode mnie ich przyjąć i postanowił mnie gdzieś
    > dowieżć to byłoby już nieprawne pozbawienie wolności

    Owszem są podstawy, bo kontroler ma prawo ustalic Twoją tozsamosc.

    > Ps wg. mnie straż miejska również nie ma prawa do legitymowania obywateli

    Owszem, ma.

    pdr
    Olo

  • 74. Data: 2003-01-09 22:03:04
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Olo Kwasniak napisa_(a):
    > Oj, coś rzadko Pani podrózuje komunikacją miejską. Chyba wszystkiego ze dwa
    > mandaty w zyciu spisałem poza pojazdem (nie licząc tych spisanych przy / w
    > radiowozie)

    W Warszawie powszechną praktyką jest spisywanie poza pojazdem.

    KG

  • 75. Data: 2003-01-09 22:17:06
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kaizen napisa_(a):

    > Jeżeli ja mam prawo do pracy, to Ty masz obowiązek zatrudnienia mnie?

    Są różne uprawnienia, większości (a nawet powiedziałbym, że prawie
    wszystkim) z nich odpowiada obowiązek drugiej strony. W Twoim
    przykładzie drugiej strony po prostu nie ma. A dla przykładu art.15
    ustawy o Policji, gdzie określone są uprawnienia policjantów. Nic nie ma
    o obowiązku podporządkowania się - uważasz, że go nie ma?

    KG

  • 76. Data: 2003-01-09 22:19:01
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    g...@p...onet.pl napisa_(a):

    > Warunki przewozu nie są źródłem prawa!

    W przypadku gminnego itd. transportu zbiorowego warunki przewozu
    uchwalane są przez radę. Są jak najbardziej źródłem prawa (miejscowego).

    KG

  • 77. Data: 2003-01-09 23:46:09
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 9 Jan 2003 18:30:19 +0100,"Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>,
    napisał/a:

    > Prawnicy to stek bzdur - jeszcze mi się nie zdażyło zebym miał większy
    > problem z wyegzekwowaniem od pasażera jego danych z uwagi na obowiązujące
    > przepisy.

    A ile w łapę bierzesz zamiast wypisania mandatu?
    Z tego co wiem,to nawet na 20 zł się połaszczycie.

    --
    Kaja

  • 78. Data: 2003-01-09 23:50:15
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 9 Jan 2003 18:32:58 +0100,"Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>,
    napisał/a:

    > Oj, coś rzadko Pani podrózuje komunikacją miejską. Chyba wszystkiego ze dwa
    > mandaty w zyciu spisałem poza pojazdem (nie licząc tych spisanych przy / w
    > radiowozie)

    No tak...Mysłowice to nie Warszawa i inne zwyczaje mogą tam panować.
    Może odezwie się jakiś kanar z prawdziwego zdarzenia-z Warszawy?

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 79. Data: 2003-01-09 23:52:25
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 9 Jan 2003 18:40:01 +0100,"Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>,
    napisał/a:

    > A będzie Twój problem bo dostaniesz kwitek do zapłaty na 330zł (ode mnie -
    > od Maćka tylko na 290) za przejazd bez biletu + wezwanie policji.

    Co tam u Was w Mysłowicach jeździ,bo mnie się zdaje,że tylko
    pociągi...ew.jeden tramwaj.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 80. Data: 2003-01-09 23:54:34
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Gdzie tak pisze?
    §6.1. Pasażerowie mogą wsiadać do pojazdu i wysiadać z pojazdu wszystkimi
    drzwiami
    regulamin mpk w krakowie:
    http://www.komunikacja.krakow.pl/mpk/regulamin.php

    leon