    From: Fremantle <N...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co może Państwowa Inspekcja Sanitarna. Proszę o pomoc.
    Date: Mon, 17 Oct 2005 18:16:20 +0200

    Witam,

    Krótka historia:

    Jestem właścicielką cukierni.
    PIS kontrolowało moje ciasta i w jednym z nich (na ponad 20 różnych
    rodzajów)
    znaleziono bakterie koli. Wydano decyzję o całkowitym wstrzymaniu
    produkcji wszystkich ciast.
    Odwołałam się od tego i po osobistej interwencji, decyzję o zaprzestaniu
    produkcji
    tylko ciast z kremem w którym były te bakterie. Dodam jeszcze, że robię 3
    gatunki ciast
    z tym kremem i tylko w jednym były bakterie. Ciasta były kontrolowane w
    sklepach, więc
    bakterie mogły nie pochodzić z cukierni.

    Dzisiaj otrzymałam pismo abym dostarczyła Inspekcji najpóźniej do środy
    dane
    o średniej tygodniowej wielkości sprzedaży moich ciast z podziałem na
    rodzaje ciasta
    i sklepy!!! Uważam że to przesada, że mogą co najwyżej chcieć informacje
    na temat ciasta
    wyprodukowanego z podejrzanym kremem. Reszta wg mnie stanowi tajemnicę
    handlową.
    Tak szczegółowe dane powiedzą wszystko moim konkurentom (kto wie, czy
    inspektor
    sanitarny nie jest taki nadgorliwy ze względu na znajomość z konkurentem).

    Teraz pytania:
    - Czy PIS może żądać ode mnie tak szczegółowej informacji?
    - Czy może mi dać na to tylko 2 dni?
    - W jaki sposób odwołać się od tej decyzji, żeby nie rozpętać wojny z
    Inspekcją?

    Znalazłam coś takiego (Rozporządzenie Ministra ... z dnia 4 listopada 2002
    r.):
    10. Inspektor sanitarny lub upoważniony pracownik w związku z wykonywana
    kontrola ma prawo:
    (...)
    3) Żadania okazania dokumentow i udostępniania wszelkich danych
    w dochodzeniu epidemiologicznym lub dla ustalenia wykroczeń sanitarnych;

    Czy szczegółowe dane o tygodniowej sprzedaży są niezbędne?

    Bardzo Proszę o jakąś radę.
    Pozdrawiam.