    From: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co mi gorzi za prowadzenie motocykla bez Prawa Jazdy kat. A?
    Date: Sat, 9 Aug 2008 21:18:06 +0200

    Natomiast mam kat. B. Wiem tyle, że taryfikator przewiduje za to 300zł mandat.
    Natomiast znalazłem jeszcze coś takiego:

    KK: "Art. 179. Kto (...) dopuszcza do prowadzenia pojazdu mechanicznego albo
    innego pojazdu na drodze publicznej przez (...) osobę nie posiadającą wymaganych
    uprawnień, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2."

    Czy policja może zamiast mandatu skierować według własnego uznania sprawę do
    sądu? Od czego zależy, czy dadza mandat, czy skierują sprawę do sądu? Czy sąd
    może w takim przypadku zasądzić zatrzymanie prawa jazdy np. na rok? Na jakiej
    podstawie?

    Dziękuję
    --
    Lukasz