    From: "rb" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cisza nocna - skuteczność policji
    Date: Tue, 5 Aug 2003 11:23:40 +0200

    W pobliżu domu mojej siostry otwarty został lokal, w którym co weekend do
    trzeciej rano odbywają się jakieś bardzo głośne imprezy (także na dworze) -
    schychać je chyba w promieniu kilku kilometrów. Okoliczni mieszkańcy są
    zrozpaczeni, ale boją się reagować, bo lokal ten prowadzą jacyś szemrani
    młodzi biznesmani z ogolonymi głowami. Często zresztą pod lokalem dochodzi
    do różnych bójek. Moja siostra kilukronie wzywała policję, prosząc o
    uciszenie i zapewnienie spokoju, prznajmniej nocą. Policja kilka razy
    przyjechała, muzyka lekko ścichła, a po odjeździe policji wszytko wraca do
    "normy". Dodam, że były to interwencje w środku nocy. Kiedy siostra kolejny
    raz zadzwoniła na komendę (miejską) dyżurny poinformował ją ,że skoro tak
    jej to przeszkadza, to będzie świadkiem przed sądem grodzkim. Ona nie za
    bardzo by tego chciała, gdyż boi się zemsty dresiarzy.
    Pytamie moje jest takie:
    1) Czy policja sama, z własnej inicjatywy, nie może i nie powinna zapewnić
    przestrzeganie prawa, tj. spokój w nocy?
    2) Czy w przypadku kiedy kolejne jej interwencje nie przynoszą skutku w
    postaci przywrócenia ładu i porządku publicznego nie powinna podjąć bardziej
    skutecznych działań, np. zatrzymanie właściciela, zatrzymanie sprzętu
    nagłaśniającego, zamknięcie lokalu ?
    3) Czy moja siostra będzie musiała być świadkiem, a jeżeli tak to czy można
    utajnić jej dane ?
    4) Jeżeli policja nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w zakresie
    zapewnienia poszanowania prawa i zapewnienia ładu i porządku publicznego, to
    co obywatel powinien zrobić, żeby zaczęła się wywiązywać ?

    Po co nam taka policja co nic nie robi ? (poza pochłanianiem części naszych
    podatków)

    Robert