  • 1. Data: 2003-09-17 18:05:37
    Temat: Cesja [dlugie].
    Od: "Mariusz" <b...@p...fm>

    Witam.
    Bardzo prosze Szanownych Grupowiczow o pomoc w nastepujacej kwesti:
    Zamierzalem i nadal zamierzam kupic mieszkanie w spoldzielni -
    wlasnosciowe. Mieszkanie warte jest 150 tys. kupowane na rynku pierwotnym.
    Wklad wlasny 15 tysiecy juz wplacilem. Zanim to zrobilem upewnilem sie ze
    moja
    zdolnosc kredytowa jest wystarczajac duza by pokryc pozostala sume. Ale
    kiedy drugi raz zjawilem sie w banku (juz po wpacie 15 tys) poinformowano
    mnie ze jednak kredyt ktory sa mi w stanie udzielic to wysokosc 102 tys.
    Czyli brakuje mi na pokrycie okolo 40 tys. Nie mam mozliwosci zmiany banku
    (dlugo szukalem wczesniej banku ktory wogole bedzie w stanie udzielic mi
    kredytu), a rozwiazanie umowy wstepnej ze spoldzielnia bedzie kosztowac mnie
    3,2% wartosci mieszkania czyli ca. 4800 zl. Na to tez nie moge sobie
    pozwolic.
    Bank udzieli mi promesy na 102 tys. co jest pewne, ale przeleje pieniadze
    kiedy przedstawie zaswiadczenie ze spoldzielni ze wyrownalem roznice (te
    "marne" 40 tys) :)
    Zabezpieczeniem banku jest tylko hipoteka na mieszkaniu.
    Jako ze nie mam mozliwosci nawet pozyczenia takiej gotowki wymyslilem dwa
    sposoby zeby z tego wybrnac jak najmniejszym kosztem, ale nie wiem czy jest
    to dopuszczalne przez prawo. A wiec:
    Mam znajomego ktory ma zdolnosc kredytowa wystarczajaca zeby kupic
    conajmniej mieszkanie o dwukrotnej wartosci niz ja zamierzam.

    I sposob
    Kolega kupuje mieszkanie na siebie (otrzymuje na nie kredyt, zostaje
    czlonkiem spoldzielni), nastepnie nastepuje scedowanie praw do tego
    mieszkania na mnie, a potem samego kredytu na mnie. Jesli jest dopuszczalne
    przez prawo to w jaki sposob to zalatwic? Rozumiem ze bez dwukrotnej wizyty
    u notariusza sie nie obejdzie.
    Wg mnie bankowi jest wszystko jedno kto splaca kredyt - jesli nie bedzie
    splacane to je zbiora (przypominam o hipotece). Spoldzielni tez jest
    wszystko jedno, przeciez nawet gdybym to ja je kupil i od razu sprzedal to
    spoldzialnia chyba nie mieli by nic do powiedzenia. To jest troche
    abstrakcyjne stweirdzeniue gdyz kto kupi mieszkanie na ktorym jest hipoteka
    ??? Podsumowujac: czy bank albo spoldzielnia maja wplyw na cesje kredytu i
    aktu wlasnosci.

    II sposob
    MIeszkanie kupuje ja, znajomy bierze kredyt i potem nastepuje sama cesja
    kredytu.

    Przedstawione rozwiazania sa wg mnie mozliwe do zrealizowania, ale bardzo
    prosze o Panstwa opinie na ten temat, jakies podstawy prawne itp.

    Z gory dziekuje.
    Mariusz S.

  • 2. Data: 2003-09-19 08:51:11
    Temat: Re: Cesja [dlugie].
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Mariusz" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Przedstawione rozwiazania sa wg mnie mozliwe do zrealizowania, ale bardzo
    > prosze o Panstwa opinie na ten temat, jakies podstawy prawne itp.

    Bank musi wyrazić zgodę na cesję kredytu, a robi to biorac pod uwagę...
    Twoją zdolność kredytową.
    Jeśli masz kogoś kto może Ci "żyrować" kredyt (choćby ten kolega) i zgodzi
    się na to, to bak prawdopodobnie będzie gotowy przyznać Ci wyższy kredyt.
    Wówczas kredyt jest na Ciebie, ale jeśli Ty nie spłacisz to ściągną od
    Twojego żyranta. Można też wziąć kredyt pod zastaw innej (wartościowszej)
    nieruchomości.
    A wogóle to zapytaj na news:pl.biznes.banki

    Pozdrawiam,
    BaLab