  • 31. Data: 2002-06-07 11:39:09
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    poreba <d...@p...com> wrote:
    > Ale zapoznać się z treścią listu bez udziału policji, prokuratury itp.
    > legalnie nie może.

    Bo? Paragraf itp. itd.
    Oczywiście mówimy tutaj o służbowym koncie e-mailowym.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 32. Data: 2002-06-07 12:37:34
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    No niestety ale widzę, że nie otrzymam jednoznacznej odpowiedzi.
    Nikt nie ma wątpliwości czy możemy odbierać prywatną pocztę w pracy.
    Nie to było przedmiotem pytania.
    Nie są nim również aspekty moralne ww. zjawiska.
    Po przeczytaniu wszystkich Waszych odpowiedzi
    wnioski są następujące.

    Pracodawca ma prawo do kontrolowania prywatnej poczty
    przychodzącej do firmy ponieważ poczta ta jest "nielegalna".
    A jest "Nielegalna" mimo iż:
    pracodawca nie uprzedził pracowników (ustnie - dokument - przepis -
    zobowiązanie itp.),
    że nie można mieć w firmie prywatnych kont i nie poinformował ich o
    kontroli poczty.
    Mimo, że taki wew. przepis formalnie nie istnieje pracodawca postępuje
    zgodnie z prawem.

    Tak - czy nie?
    Jeżeli tak to wszystko jasne - choć dziwne :(
    Jeżeli nie to jaki przepis prawa został naruszony?

  • 33. Data: 2002-06-07 13:07:26
    Od: "tdew" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > kontroli poczty.
    > Mimo, że taki wew. przepis formalnie nie istnieje pracodawca postępuje
    troche namieszales, odpowiem w kwestii poczty elektronicznej bo chyba
    glownie o to chodzi - pracodawca ma prawo do pelnej kontroli firmowej poczty
    elektronicznej. Kontrola kont prywatnych zalozonych na serwerach typu onet
    czy wp przy dostepie przez https zakrawa na informatyczna sf. Jesli
    odbieracie ja korzystajac z outlooka, to sprawa nie jest IMO jednoznaczna -
    z jednej strony na pewno lamiecie regulamin korzystajac z lacza niezgodnie z
    przeznaczeniem (chyba ze pracodawca wam na to zezwolil) a z drugiej nie ma
    on prawa do wgladu w takowe maile (nawet jesli technicznie bylby to w stanie
    zrobic, w co zreszte watpie).

    Pzdr

  • 34. Data: 2002-06-07 13:27:10
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Użytkownik "tdew" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    lamiecie regulamin korzystajac z lacza niezgodnie z
    przeznaczeniem (chyba ze pracodawca wam na to zezwolil)

    No właśnie tego nie wiemy - brak dokumenty na tak i na nie. - pustka
    formalna.

    a z drugiej nie ma on prawa do wgladu w takowe maile (nawet jesli
    technicznie bylby to w stanie zrobic, w co zreszte watpie).

    Wszystkie maile wchodzące i wychodzące z firmy są archiwizowane na serwerze
    i można je przeczytać (onetowe i inne darmowe również) i nikt nam tego nie
    powiedział. Nie wiemy czy ktoś czyta ale ma taka możliwość szczególnie ,że
    hasło na serwer ma kilka osób - nie tylko sam admin.

    Pozdrawiam
    Jan

  • 35. Data: 2002-06-07 13:30:26
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Jan Pachniewicz <g...@i...pl> wrote:

    > Wszystkie maile wchodzące i wychodzące z firmy są archiwizowane na serwerze
    > i można je przeczytać (onetowe i inne darmowe również) i nikt nam tego nie

    Słucham, że jak?
    Jeśli ściągasz maila z Onetu, siedząc w firmie, protokołem POP3, to jak niby
    ma on wchodzić, bądź wychodzić przez Twój serwer? :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 36. Data: 2002-06-07 13:39:21
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    PT Przemysław Maciuszko <s...@i...pl> naskrobał(a) w

    > Słucham, że jak?
    > Jeśli ściągasz maila z Onetu, siedząc w firmie, protokołem POP3, to
    > jak niby ma on wchodzić, bądź wychodzić przez Twój serwer? :)

    Strzelam.
    Reuter, firewall, serwer proxy który zapisuje wszystko co przez niego
    przechodzi.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    He said: "Tell them: Kain is coming"

  • 37. Data: 2002-06-07 13:42:22
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Goomich <g...@s...spam.wp.pl> wrote:

    > Strzelam.
    > Reuter, firewall, serwer proxy który zapisuje wszystko co przez niego
    > przechodzi.

    Nie no panowie bez takich. Bez sniffingu to nierealne. Konta firmowe i
    owszem. Prywatne - wątpię. Co do firmowych, to po prostu poczta przychodząca
    na jakieś konto jest zapewne wysyłana na inne. Ale to jest normalne w
    korespondencji służbowej.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 38. Data: 2002-06-07 13:44:32
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@S...SPAM.wp.pl> napisał w wiadomości
    > PT Przemysław Maciuszko <s...@i...pl> naskrobał(a) w
    > Strzelam.
    > Reuter, firewall, serwer proxy który zapisuje wszystko co przez niego
    > przechodzi.

    BINGO! Szczegółów jednak nie znam :(

  • 39. Data: 2002-06-07 13:45:02
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Jan Pachniewicz <g...@i...pl> wrote:

    > BINGO! Szczegółów jednak nie znam :(

    I chcesz mi powiedzieć, że niby co? Przy pomocy sprzętu jak wyżej ktoś czyta
    Twoją pocztę ściąganą przez POP3 z prywatnych kont poza firmą? [1]

    [1] Nie licząc oczywiście sniffingu, ale wątpię, żeby się komuś chciało.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 40. Data: 2002-06-07 13:48:37
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Swoją drogą to myślałem, że tu sami prawnicy
    a tu i dobrzy fachowcy od sieci
    - Fiu, Fiu - poważnie - jestem pod wrażeniem :)