  • 1. Data: 2005-03-24 18:51:36
    Temat: CZy mogę ubiegać się o alimenty
    Od: "maja" <m...@v...pl>

    MOja sytuacja jest taka: żyję w nieformalnym związku od 7 lat moje dziecko
    nosi nazwisko mojego partnera. Czy w razie naszego rozstania moge sięubiegać
    o alimenty bo czytałam gdzierś że miałam na to tylko 3 lata

  • 2. Data: 2005-03-24 19:52:29
    Temat: Re: CZy mogę ubiegać się o alimenty
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "maja" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sięubiegać
    > o alimenty bo czytałam gdzierś że miałam na to tylko 3 lata

    do czasu usamodzielnienia sie dziecka

    Sandra

  • 3. Data: 2005-03-24 20:43:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    sandra napisał(a):

    > sięubiegać

    > do czasu usamodzielnienia sie dziecka

    matka to raczej do czasu pełnoletności dziecka, potem samo dziecko

    KG

  • 4. Data: 2005-03-24 22:06:29
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > matka to raczej do czasu pełnoletności dziecka, potem samo dziecko

    :) oczywiscie ze do pelnoletnosci pozniej natomiast by oszczedzic dziecku
    bywania w sadzie bo pewnie bedzie na zajeciach udzieli mamie pelnomocnictwa

    Sandra

  • 5. Data: 2005-03-25 07:12:14
    Od: "maja" <m...@v...pl>

    Ale ja nie miałam ślubu a słyszałam że miałąm tylko 3 lata na oskarżenie o
    alimenty więc jak to jest ??

  • 6. Data: 2005-03-25 07:21:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    maja napisał(a):
    > Ale ja nie miałam ślubu a słyszałam że miałąm tylko 3 lata na oskarżenie o
    > alimenty więc jak to jest ??

    Nie słuchaj tego swojego chłopaka. On mówi że to tylko trzy lata by sie
    wymigać :)

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2005-03-25 17:58:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale ja nie miałam ślubu a słyszałam że miałąm tylko 3 lata na
    oskarżenie o
    > alimenty więc jak to jest ??

    Te trzy lata, to przedawnienie roszczeń (świadczenie okresowe) i
    skutkuje tym, że nie możesz dochodzić od niego alimentów za okres
    wcześniejszy. Ograniczenie czasowe było by przecież kompletnie bez
    sensu, bo tak naprawdę, to w zamyśle owe alimenty są przecież dziecka i
    to ono (za pośrednictwem matki) pozywa o alimenty ojca. A co dziecko
    winne, ze mamie się nie chciało?