  • 1. Data: 2003-11-06 12:59:32
    Temat: CZY PRACODAWCA MNIE OKRADŁ ?????
    Od: r...@o...pl

    Witam
    Mam pytanko.
    Pracuję na umowę o pracę na czas nieokreslony.
    Równocześnie zawarłerm z tym samym pracodawcą umowę - zlecenie na wykonywanie
    innych czynności nie ujętych w umowie podstawowej.
    Od wystawionego rachunku za PRACĘ NA UMOWĘ ZLECENIE pracodawca ODPROWADZA
    WSZYSTKIE SKŁADKI ZUS, i cała ta impreza razem z US kosztuje mnie 32 % ciężko
    zarobionych pieniędzy.
    Pytanie : CZY PRACODAWCA SŁUSZNIE POTRĄCA MI SKŁADKI ZUS OD KASY
    ZAROBIONEJ NA UMOWĘ ZLECENIE.
    Pozdr RCZYZ

  • 2. Data: 2003-11-06 13:02:47
    Temat: Re: CZY PRACODAWCA MNIE OKRADŁ ?????
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    r...@o...pl wrote:

> [...]
    > % ciężko zarobionych pieniędzy.
    > Pytanie : CZY PRACODAWCA SŁUSZNIE POTRĄCA MI SKŁADKI ZUS OD

    Jak najsłuszniej potrąca.

  • 3. Data: 2003-11-06 13:14:15
    Od: "Pawel" <p...@o...onet.pl>

    Skad ja to znam ... heheh spotkalo mnei to samo - tylko myslelm ze jak
    wezme umowe o Dzielo to mi nie obetna ZUS tylko sam podatek do skarbowego
    ... ale nic z tego ...

    Jedyne rozwiazanie to umowe neich bedzie na Babcie lub dziadka .. lub
    kolegi np. :-))

  • 4. Data: 2003-11-06 13:30:14
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wielce sugerującym stan faktyczny tytule
    wiadomości (...)

    Re : Rozumiem, że jesteś również zwolennikiem tezy, iż wszyscy pracownicy (z
    nielicznymi wyjątkami) to złodzieje okradający pracodawców ? Jeśli mamy być
    konsekwentni - to w obie strony.
    AR

  • 5. Data: 2003-11-06 17:01:15
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@o...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jedyne rozwiazanie to umowe neich bedzie na Babcie lub dziadka .. lub
    > kolegi np. :-))

    niekoniecznie :)

    zalezy to jeszcze od tego jaka o praca, jesli jest to tworzenie czegos, to
    czesc zarobionej kwoty czy cala nie wiem dokladnie mozna wziac na umowe o
    dzielo, wtedy tylko 50% kwoty z umowy podlega opodatkowaniu bo to praca
    koncepcyjna tworcza czy jakos tak, o ile nic sie do tej pory nie zmienilo

    mialem takie umowy jak pracowalem w agencji reklamowej

  • 6. Data: 2003-11-07 09:06:06
    Od: r...@o...pl

> [...]
    > nielicznymi wyjątkami)  to złodzieje okradający pracodawców ? Jeśli mamy być

    NIE FILOZOFUJ
    Pozdr. RCzyz

  • 7. Data: 2003-11-10 17:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003 r...@o...pl wrote:
    [...]
    >+ Pytanie : CZY PRACODAWCA SŁUSZNIE POTRĄCA MI SKŁADKI ZUS OD KASY
    >+ ZAROBIONEJ NA UMOWĘ ZLECENIE.

    Abstrahując od faktu czy słusznie potrącił składki (a słusznie)
    to nawet jakby to było niesłusznie - nie bardzo widzę w tym
    miejscu określenie "okradł". A co by mu z tego przyszło ??

    pozdrowienia, Gotfryd