    From: Witek <w...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: CZY MOZNA ZALOZYC SPRAWE ZUS-owi?
    Date: Thu, 28 Feb 2002 11:41:56 +0100

    Dzien dobry!
    Tak sobie dumam....
    Skoro jak podaja media przyszle emerytury z ZUS-u (za 30 lat) maja byc
    bardzo liche a nie take jak sie kazdy spodziewa (badz co badz idzie na to
    sporo kasy co miesiac)
    To czy mozna w jakis sposob zmienic to badz co badz niekorzystne dla nas
    prawo?
    Czy musze placic na moja emeryture tylko do ZUS-u?
    Nie mozna by zalozyc jakies sprawy ZUS-owi i uzyskac wyrok zwalniajacy mnie
    z placenia skladek w ZUS-ie.
    Osobiscie wolalbym placic do jakiegokolwiek innego ubezpieczyciela lub nawet
    odkladac na konto. (opcjonalne zyski z takiego rozwiazania powinny byc
    wiele wieksze)
    Oczywiscie wiem ze czesc skladek juz idzie do II filaru jakies 7% jak sie
    nie myle, ale moze by sie dalo cos zrobic aby tam szlo np.90%
    Oczywiscie chodzi mi tylko o skladki emerytalne.
    Zdrowotne moga pozostac w ZUS-ie.