  • 1. Data: 2002-02-02 22:40:41
    Temat: Było: Mapy na stronach internetowych
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Był taki wątek, kilka dni temu w którym GSN odpisał:

    ///////////
    [ross154]
    > Chodzi mi o umieszczenie na prywatnej stronie WWW kilku map okolicy, czy
    > moge wykorzystac fragmenty mapy zeskanowanej lub mapy komputerowej. Czy
    jest
    > to legalne?

    [GSN]
    Poza prawem cytatu nie. Ponieważ jednak utwór kartograficzny na ogół nie
    daje się sensownie zacytować, dozwolony użytek raczej odpada.
    ///////////

    O.K. Dajmy na to, że wezmę mapę i ją zwektoryzuję. Oznacza to, że utworzę
    nową mapę na podstawie danych geograficznych zawartych w mapie źródłowej.
    Nie będzie ona w żadnym wypadku kopią mapy źródłowej, ponieważ sam proces
    wektoryzacji z założenia jest obarczony błędem, który powoduje że mapa
    źródłowa różni się od mapy wynikowej. Jaki będzie status mapy którą
    utworzyłem i jakie będę miał prawa związane z eksploatacją w ten sposób
    utworzonej mapy ?

    Pzdr.
    P.D.

  • 2. Data: 2002-02-03 08:44:24
    Temat: Re: Było: Mapy na stronach internetowych
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 2 Feb 2002, Przemysław Dębski wrote:

> [...]
    > źródłowa różni się od mapy wynikowej. Jaki będzie status mapy którą
    > utworzyłem i jakie będę miał prawa związane z eksploatacją w ten sposób

    Stworzysz dzieło zależne (przeróbkę), na co jednak potrzebne jest
    zezwolenie twórcy oryginału, zgodnie z art. 2 ust. 2 Ustawy. Prawa
    autorskie do przeróbki przysługują ci jednak niezależnie od twórcy.
    Sytuacja identyczna jak przeniesienie nagrania z CD do formatu mp3 - sam
    proces przenoszenia z założenia obarczony jest zmianami.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-04 09:13:46
    Temat: Re: Mapy na stronach internetowych
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza prawem cytatu nie. Ponieważ jednak utwór kartograficzny na ogół nie
    > daje się sensownie zacytować, dozwolony użytek raczej odpada.
    WitamOczywiście utwór kartografizny jest przedmiotem prawa autorskiego. Ale
    do mapy stasuje sie te same wymagania co do innych utworów - twórczoś
    indywidualnosć. A zatem nie kazda mapa stanowi utwór. Nie mam wątpliwosci,ze
    utworem takim jest mapa z atlasu samochodowegoitp.
    Ale mam juz wątpliwosci, co do map "tszkiców" , np. droga do sklepu :)
    A bardzo często w soeci chodzi własnie o umieszczenie takich szkoców a nie
    utworu kartograficznego.
    Pozdrawauim
    Romek Bieda

  • 4. Data: 2002-02-11 17:18:25
    Od: leh <l...@...pl>

    "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl> skribis:

    >WitamOczywiście utwór kartografizny jest przedmiotem prawa autorskiego. Ale
    >do mapy stasuje sie te same wymagania co do innych utworów - twórczoś
    >indywidualnosć.

    to znaczy co ? dobor kolorow i symboli ? O ile wiem, wszystkie nowe mapy
    fizyczne sa podobne - symbole sa standardowe, kolory tez.
    Co innego mapy typu "wystepowanie gzegzulki w euopie".

    Czy jezeli ktos nie wykorzysta mapy, a jedynie informacje na niej (np.
    wytnie tylko miasta i rzeki, pomaluje je na inny kolor) to to bedzie
    przestepstwo ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

  • 5. Data: 2002-02-11 18:00:03
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2002 18:18:25 +0100, leh <l...@...pl> wklepał(-a):

    >to znaczy co ? dobor kolorow i symboli ? O ile wiem, wszystkie nowe mapy
    >fizyczne sa podobne - symbole sa standardowe, kolory tez.
    >Co innego mapy typu "wystepowanie gzegzulki w euopie".

    Sztandarowym przykładem różnorodności mogą być mapy turystyczne. O ile podkład
    może być ten sam dla różnych map (ale z reguły każda mapa ma swój - ze swoimi
    błędami :-)), to tzw. treść turystyczna jest już inna. I to jest właśnie ta
    twórczość indywidyalna. Zresztą podkład topograficzny też może być inny w każdej
    mapie (co nie zawsze jest zaletą), na jednej mapie będzie jakaś rzeczka, na
    innej uznano, że jest ona nieistotna.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/