  • 1. Data: 2003-09-18 14:07:39
    Temat: Budynki dobudowane..
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Witam

    mam takie pytanie..
    czyją własnością są budynki dobudowane lub nadbudówka w domu,
    którego właścicielem jest inna osoba?

    dokładniej działka należy do dziadków, a budynki zostały dobudowane
    przez ich zamężne dziecko.

    przy czym chodzi o stan na dzień, o który się pytam.
    obecnie sytuacja jest inna tzn. właścicielem są inne osoby z rodziny.

    jeśli ktoś tutaj miałby odpowiednią wiedzę zapraszam do prywatnej
    rozmowy..

    bedę wdzięczny za informacje.

    Artur Górniak

  • 2. Data: 2003-09-18 16:36:01
    Temat: Re: Budynki dobudowane..
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> wrote:
    > mam takie pytanie..
    > czyją własnością są budynki dobudowane lub nadbudówka w domu,
    > którego właścicielem jest inna osoba?
    acha..

    przez cały czas osoby dokonujące rozbudowy mieszkały w tych budynkach.
    najpierw w starym, przeznaczonym do rozbiórki, a następnie w nowo
    dobudowanych.

    czyli nie była to oczywiście budowa na zlecenie dla kogoś.

    acha. własność została przepisana w połowie na wnuczkę.

    bardzo proszę o wskazanie, które przepisy regulują taką sprawę.
    czy ma to coś wspólnego z zasiedzeniem mieszkania?

    Artur Górniak

  • 3. Data: 2003-09-18 19:12:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie właścicielem wszystkich budynków na danej działce jest właściciel
    działki. Od tej zasady jest kilka wyjątków, ale tak czy inaczej wymagają one
    unormowania umową. Jeśli żadnej umowy (notarialnej koniecznie) w tym
    zakresie nie ma, to wszystko należy do właściciela posesji. A to, kto
    budował nie ma w tym wypadku znaczenia. Ewentualnie osoba, która to budowała
    może dochodzić jakiś roszczeń finansowych na zasadnie bezzasadnego
    wzbogacenia.

  • 4. Data: 2003-09-18 19:52:35
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Artur Górniak" <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hg3p31-6q6.ln1@diament.ists.pwr.wroc.pl...
    > acha..

    wszystko co jest trwale z gruntem połaczone jest własnoscia
    tego do kogo nalezy grunt,
    ten kto dokonał rozbudowy (legalnej)
    co najwyżej może mieć roszczenie o zwrot nakładów,
    czyba że wartośc rozbudowy przekracza istotnie wartość
    tego co było poprzednio, to wtedy sprawa sie komplikuje,

    a generalnie o tym stanowi kodeks cywilny,

    pzdr
    JarekM

  • 5. Data: 2003-09-18 20:11:56
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > budował nie ma w tym wypadku znaczenia. Ewentualnie osoba, która to budowała
    > może dochodzić jakiś roszczeń finansowych na zasadnie bezzasadnego
    już wiem, że został sporządzony akt notarialny.

    teraz mnie interesuje czy mimo tego, że był on spisany na jedną osobę to
    czy bez intercyzy fakt budowania za wspólne fundusze daje wspólnotę
    mieszkaniową w tym przypadku.

    według tego co znalazłem tak będzie.. ale nie są to wycinki z kodeksu,
    a serwis z informacjami dla młodych małżonków.

    z tego co tam znalazłem wynika, że jedynie to co zostało zakupione za
    fundusze jednego z małżonków oraz dary lub przedmioty pracy jednego
    z nich podlegają rozdzielności majątkowej jeśli nie została spisana
    intercyza.

    Artur Górniak