  • 1. Data: 2004-05-26 22:42:54
    Temat: Brak stałego meldunku
    Od: "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl>

    Jakie są konsekwencje prawne (i inne) nie posiadania
    stałego meldunku?

    Temat był już poruszany, ale wciąż nie mam pewności,
    czy obywatel RP może normalnie funkcjonować
    bez posiadania takowego...

    Yonnie

  • 2. Data: 2004-05-26 22:55:33
    Temat: Re: Brak stałego meldunku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stałego meldunku?
    >
    > Temat był już poruszany, ale wciąż nie mam pewności,
    > czy obywatel RP może normalnie funkcjonować

    Z pewnymi kłopotami w życiu codziennym, ale może. A kłopoty które mi
    przychodzą do głowy to:

    1. Uzyskanie prawa jazdy - nie wiadomo który Wydział Komunikacji ma to
    zrobić.
    2. Uzyskanie NIP itp. - jw.
    3. Choćby przypadkowe naruszenie prawa - większa szansa na tymczasowy
    areszt albo inne dolegliwości. Zatrzymanie, to raczej pewne.
    4. Pisma z urzędów i sądów wywiesza się w gablotach albo pozostawia w
    aktach, a ty nie możesz się bronić, bo o sprawie nie wiesz.

  • 3. Data: 2004-05-26 23:21:27
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > stałego meldunku?
    >
    > Temat był już poruszany, ale wciąż nie mam pewności,
    > czy obywatel RP może normalnie funkcjonować

    http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
    ykul=9801

    ciekawe, prawda?:)
    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-05-27 00:31:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mrs. Yonnie napisał:
    > Jakie są konsekwencje prawne (i inne) nie posiadania
    > stałego meldunku?

    Szykany wszelkich urzędasów, którym się wydaje, że każdy musi być
    przypisany do miejsca.

    > Temat był już poruszany, ale wciąż nie mam pewności,
    > czy obywatel RP może normalnie funkcjonować
    > bez posiadania takowego...

    Ja funkcjonuję od wielu lat.
    Chodź miałem sytuacje, że gliniarze rzucali się o to jak nie chciałem
    płacić mandatu i jedną sytuację w banku, że pani powiedziała iż nie założy mi
    konta bank bo cytuję: "jest Pan bezdomny" :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2004-05-27 01:19:46
    Od: "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl>

> [...]
    mi
    > konta bank bo cytuję: "jest Pan bezdomny" :)

    Kont bankowych mam pod dostatkiem, paszport, dowód osobisty i prawo jazdy
    też.
    I nie zamierzam zmieniać tych dokumentów po wymeldowaniu się, bo szkoda mi
    kasy.
    Czy coś mi grozi w związku z powyższym?

    Yonnie

  • 6. Data: 2004-05-27 01:28:00
    Od: "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl>

    > http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
    ykul=9801

    > ciekawe, prawda?:)

    Owszem, ale pani opisana w artykule nie chce posiadać
    dowodu osobistego i stałego meldunku; ja natomiast
    w głębokim poważaniu mam tylko meldunek - dowód
    czasem się przydaje np. na poczcie.

    Z artykułu wynika, że jakiś pokomunistyczny
    obowiązek meldunkowy istnieje, ale jeżeli ktoś
    nie posiada nieruchomości i nie zna nikogo chętnego
    do zameldowania go na stałe w swoim mieszkaniu?

    Yonnie

  • 7. Data: 2004-05-27 04:05:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c93gav$mf2$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mrs. Yonnie wrote:
    > Z artykułu wynika, że jakiś pokomunistyczny
    > obowiązek meldunkowy istnieje, ale jeżeli ktoś
    > nie posiada nieruchomości i nie zna nikogo chętnego
    > do zameldowania go na stałe w swoim mieszkaniu?

    To nie jest kwestia chętnego. Jeśli mieszkasz w jakimś miejscu i jest to
    legalnie (masz np. umowę najmu) to powinieneś się tam zameldować. Meldunek
    jest poświadczeniem że właśnie tam mieszkasz. Niczym ponadto.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-05-27 04:29:40
    Od: "Mrs. Yonnie" <y...@g...pl>

    > To nie jest kwestia chętnego. Jeśli mieszkasz w jakimś miejscu i jest to
    > legalnie (masz np. umowę najmu) to powinieneś się tam zameldować. Meldunek
    > jest poświadczeniem że właśnie tam mieszkasz. Niczym ponadto.

    Zameldować może właściciel jak chce oczywiście, przypominam, że
    pytam o meldunek stały, a nie tymczasowy. Poza tym jestem kobietą :)

    Jeżeli podróżuję po kraju i lokuję się jedynie w hotelach to w jaki sposób
    mam
    się zameldować?

    Yonnie

  • 9. Data: 2004-05-27 06:18:53
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

> [...]
    (...)
    > I nie zamierzam zmieniać tych dokumentów po wymeldowaniu się, bo szkoda mi
    > kasy.
    > Czy coś mi grozi w związku z powyższym?

    Ja bym przestudiował pod tym kątem:
    kodeks wykroczeń
    ustawę o dowodach osobistych (czy jak ona tam się nazywa)
    kodeks cywilny
    kodeks karny (dział o dokumentach)

    www.sejm.gov.pl zapraszam do lektury. Może coś jakiś paragraf z w/w odpowie
    na twoje pytanie.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 10. Data: 2004-05-27 07:29:08
    Od: "Adrian" <a...@a...net.pl>

    > Jakie są konsekwencje prawne (i inne) nie posiadania
    > stałego meldunku?

    Bylem w takiej sytuacji przy sprzedazy mieszkania. Przed sprzedaza musialem
    sie wymeldowac a nie mialem gdzie zameldowac sie ponownie. Radzilem sie
    mojego prawnika i rozmawialem z urzedasami w 2 roznych miastach. Wniosek
    jest jeden: nie ma obowiazku meldowania sie na stale i nie ma konsekwekncji
    prawnych. Koniec kropka.
    Jak ktos Twierdzi inaczej to zle twierdzi :-)
    Pozdr.
    Adrian