  • 1. Data: 2009-06-21 17:28:26
    Temat: Brak podpisu na oświadczeniu woli
    Od: "Grg" <m...@w...pl>

    Witam. W marcu pewną starszą panią (80 lat i początki alzhimera) z mojej
    rodziny nawiedził przedstawiciel firmy Dialog i grożąc jakimiś bliżej
    nieokreślonymi karami przekonał ją do podpisania umowy. Jednak linia
    telefoniczna jest zarejestrowana na jej zmarłego rok temu współmałżonka.
    Przedstawiciel sporządził więc i pewnie wysłał, oświadczenie woli o
    "przerejestrowanie telefonu" ze zmarłego na tą babcię - oświadczenie zawiera
    jej nr dowodu i pesel, jednak brak w nim (a przynajmniej w kopii jaką ona
    posiada) jej podpisu. Podpisała ona jedynie umowę na świadczenie usług na
    linii której nie jest właścicielką - została by nią gdyby to oświadczenie
    zostało przez TPSA uwzględnione. Czy to oświadczenie (bez jej podpisu) ma
    jakąkolwiek wartość prawną? Czy może też podlega ono pod art.270 kk bo
    zostało sporządzone przez przedstawiciela handlowego straszącego starszą
    panią? Niestety starsza pani nie wie i nie rozumie nawet że coś podpisywała,
    jedynie poznaje swój podpis na umowie. Jest ona w stanie jedynie
    przypomnieć sobie że "był u niej z telefonem i ją straszył karami".

  • 2. Data: 2009-06-21 17:41:06
    Temat: Re: Brak podpisu na oświadczeniu woli
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grg wrote:
> [...]
    > jedynie poznaje swój podpis na umowie. Jest ona w stanie jedynie
    > przypomnieć sobie że "był u niej z telefonem i ją straszył karami".

    Zapewne podpis na jego kopii jest.
    Porządny facet skoro jej zostawił drugi egzemplarz.
    Jej słowo, przeciwko jego. Nikt nie uwierzy, że ją straszył karami.
    Nalezy wziąc od niej pełnomocnictwo, dowiedzieć się jaki jest stan
    prawny na dzien dzisiejszy i powyłączać co się tylko da i jest niepotrzebne.

  • 3. Data: 2009-06-21 18:13:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grg" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Będzie ciężko udowodnić stan faktyczny. Może ją straszył, a może po prostu
    mataczył. jakby ją straszył, to teoretycznie powinna się poskarżyć później
    rodzinie czy opiekunom. Wówczas byłoby to bardziej wiarygodne. Teraz po
    czasie - pewnie przyszła pierwsza faktura - to takie jej tłumaczenie jest
    dość mało wiarygodne.

    Należało by sprawdzić w TP SA, jakie oświadczenie do nich dotarło. Ale
    jeśli uwzględnili zmianę, to na pewno na tamtym oświadczeniu jakiś podpis
    być musiał. Może "starszej pani", a może sfałszowany przez
    przedstawiciela - "pożal się Boże" - który odebrać tego podpisu od
    zainteresowanej zapomniał. Miał wzór podpisu na umowie. Choć skoro już u
    niej się zorientował w potrzebie takiego oświadczenia, to pewnie
    dopilnował, by podpis się znalazł.

    Generalnie cienko to widzę i chyba lepiej zbadać możliwość normalnego
    powrotu do TP SA w drodze wypowiedzenia.

  • 4. Data: 2009-06-21 23:25:16
    Od: mp0011 <m...@g...com>

    Nie jestem pewien, ale od każdej umowy podpisanej poza lokalem firmy
    można bez konsekwencji odstąpić w ciągu 10 dni.

  • 5. Data: 2009-06-21 23:43:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mp0011" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > Nie jestem pewien, ale od każdej umowy podpisanej poza lokalem firmy
    > można bez konsekwencji odstąpić w ciągu 10 dni.

    Tyle, że już pewnie owe 10 minęły dawno.

  • 6. Data: 2009-06-22 00:07:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mp0011 pisze:
    > Nie jestem pewien, ale od każdej umowy podpisanej poza lokalem firmy
    > można bez konsekwencji odstąpić w ciągu 10 dni.

    Termin jest dłuższy, jeśli osoba zawierająca umowę nie została o takiej
    możliwości poinformowana.

    OIDP wtedy jest to 10 dni od poinformowania o takiej możliwości, ale nie
    później niż 3 miesiące od zawarcia umowy.

  • 7. Data: 2009-06-22 00:46:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.06.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "mp0011" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Tyle, że już pewnie owe 10 minęły dawno.

    Ale jesli nie poinformowano babci o takiej mozliwosci to liczy się od
    momentu poinformowania. Z tym, że jeśli to było w marcu to musiałaby to
    być sama końcówka marca, bo liczy się do maks. 3ch miesięcy po zawarciu
    umowy.

    --
    Marcin