  • 1. Data: 2009-06-20 11:55:32
    Temat: "naloty" na akademiki
    Od: bodzio <g...@m...com>

    Ostanio w Gdańsku policja znów przyszła do akademików po komputery
    studentów - piratów. Tutaj relacja jednego z nich: http://wklejaj.pl/yvfzx

    Najbardziej zastanawia mnie ten fragment:
    "(...)znalazł juz mp3, trochę anime i np. office'a. Stwierdzono więc,
    że wszystkie komputery w pokoju muszą być zabezpieczone."
    Z relacji wynika, że poza komputerem pirata, zabrano należące do
    teoretycznie niewinnych współlokatorów. Czy to jest zgodne z prawem?

    Strzelam, że to może być kwestia tego co jest napisane w nakazie i
    jeśli jest w nim napisane, że wszystko mają zabrać to pewnie zabierają
    wszystko. Z drugiej strony czy wystawienie takiego nakazu nie jest
    jakimś nadużyciem? Bo przesłanek, że "niewinni" współlokatorzy mają
    coś na sumieniu _chyba_ nie było...

    No i taka prośba, czy mógłby ktoś dać namiary do opisu (czy
    ewentualnei ustawy) jakie właściwe ma prawa taka osoba, której
    mieszkanie przeszukują?

  • 2. Data: 2009-06-20 12:01:58
    Temat: Re: "naloty" na akademiki
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    bodzio <g...@m...com> pisze:

> [...]
    >
    > No i taka prośba, czy mógłby ktoś dać namiary do opisu (czy
    > ewentualnei ustawy) jakie właściwe ma prawa taka osoba, której

    Mam szczerą nadzieje że któryś z tych studentów zaciągnie policje i
    prokuraturę do samego Sztrasburga bo w to że sądy w Polsce dadzą im
    popalić tak jak powinny już nie jestem zdolny uwierzyć.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Czas to pieniądz.

  • 3. Data: 2009-06-20 12:33:16
    Od: kuba <j...@g...com>

    bodzio pisze:

    > No i taka prośba, czy mógłby ktoś dać namiary do opisu (czy
    > ewentualnei ustawy) jakie właściwe ma prawa taka osoba, której
    > mieszkanie przeszukują?

    Rozdział 25 KPK.

    pozdrawiam
    kuba

  • 4. Data: 2009-06-20 13:10:06
    Od: ml <k...@z...pl>

    On 20 Cze, 13:55, bodzio <g...@m...com> wrote:
    > Z relacji wynika, że poza komputerem pirata, zabrano należące do
    > teoretycznie niewinnych współlokatorów. Czy to jest zgodne z prawem?

    Może i zgodne.
    Ja bym rozważał inna kwestie, jesli podejrzany i wspołlokatorzy
    oswiadczą,
    ze wspóldzielili i wzajemnie udostepniali sobie sprzety i nie
    pamiętaja które pliki są czyje,
    to jak udowodnic komukolwiek wine?
    Bez ich przyznania sie byłoby cięzkawo.

  • 5. Data: 2009-06-20 13:16:07
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On Jun 20, 2:10 pm, ml <k...@z...pl> wrote:

> [...]
    > oswiadczą,
    > ze wspóldzielili i wzajemnie udostepniali sobie sprzety i nie

    a na czyim komputerze owe 'nielegalne' pliki bylyby?

  • 6. Data: 2009-06-20 13:29:52
    Od: ml <k...@z...pl>

    On 20 Cze, 15:16, Szymon von Ulezalka <a...@i...pl> wrote:
    > a na czyim komputerze owe 'nielegalne' pliki bylyby?

    a jakie to ma znaczenie?
    Gdy ktos wsiądzie do Twojego samochodu i ma w kieszeni narkotyki to
    Twoja wina?

  • 7. Data: 2009-06-20 14:33:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    bodzio pisze:
    [..]
    > No i taka prośba, czy mógłby ktoś dać namiary do opisu (czy
    > ewentualnei ustawy) jakie właściwe ma prawa taka osoba, której
    > mieszkanie przeszukują?

    Masz prawo patrzeć i milczeć.
    Nic więcej.
    No i cieszyć się, że nie trzymają Cię na podłodze z przyłożoną lufą do
    Twojej głowy i Twoich dzieci jak to już mieli co niektórzy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2009-06-20 14:52:52
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Cze, 15:29, ml <k...@z...pl> wrote:

    > a jakie to ma znaczenie?
    > Gdy ktos wsiądzie do Twojego samochodu i ma w kieszeni narkotyki to
    > Twoja wina?

    A skad policjancji maja wiedziec ze to nie twoje (zakladajac ze jestes
    z nimi w tym samochodzie).

  • 9. Data: 2009-06-20 17:11:32
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 20 Cze, 13:55, bodzio <g...@m...com> wrote:
    > Ostanio w Gdańsku policja znów przyszła do akademików po komputery
    > studentów - piratów. Tutaj relacja jednego z nich:http://wklejaj.pl/yvfzx

    Swoja droga - jaka podstawe maja na zabieranie komputerow? Przeciez
    wystarcza im nosniki danych...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2009-06-20 17:15:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rafal M pisze:
    > Swoja droga - jaka podstawe maja na zabieranie komputerow? Przeciez
    > wystarcza im nosniki danych...

    Policjanci też mają dzieci, które chcą mieć komputer.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com