  • 11. Data: 2004-12-04 10:13:35
    Temat: Re: Bony
    Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004 18:02:40 +0100, "Alek"
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:

    >Moje pytanie bardziej mi się podoba :)
    >ale skoro zadałeś swoje to ja bym odpowiedział tak:
    >wolę dostać te 40 zł i wydać je po swojemu niż dostać jakiś
    >przypadkowy fant, który może mi się nie podobać albo być
    >zupełnie niepotrzebny.

    U nas mamy wydac tyle ile nalezaloby sie bonow i przyniesc paragon.
    tak tez jest bez podatku.
    m.

    Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

  • 12. Data: 2004-12-04 10:26:51
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Alek napisał
    > Zaproponuj odpowiedź.
    > Moja jest taka: oczywiście że tak. W papierach się to nazywa
    > akcjasocjalnawczasypodgruszą czy jeszcze jakoś tam, ale faktycznie
    > jest to część wynagrodzenia.

    Czesc, ale w jakim sensie? Owszem, jest to jakis bonus o pewnej
    wartosci przeliczalnej na pieniadze, stad mozna go nazwac czescia
    wynagrodzenia. _Dodatkiem_ do wynagrodzenia. I tez bym moze wolala
    dostac kase niz posciel. Ale nie wiem, czy to jest mozliwe, bo wydaje
    sie, ze ta forsa na posciel jest z jakiegos innego zrodla, niz np
    pieniądze wyplacane u mnie w firmie pod koniec roku w formie tzw.
    premii rocznej, rzecz jasna uznaniowej.
    Nic tu nie wymysle, bo po prostu nie wiem, co to za zrodla :) Niegdy
    mnie to nie interesowalo :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 13. Data: 2004-12-06 08:38:00
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Alek pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > gotówce?

    > Moje pytanie bardziej mi się podoba :)

    Co ja na to poradze ze pytasz, czylepiej mec 10 zl czy 20 zl

    > ale skoro zadałeś swoje to ja bym odpowiedział tak:
    > wolę dostać te 40 zł i wydać je po swojemu niż dostać jakiś
    > przypadkowy fant, który może mi się nie podobać albo być
    > zupełnie niepotrzebny.

    No to zaproponuj pracodawcy, by a drugi raz tak zrobil..

    > A tak w ogóle chodzi mi o to, że legalnym środkiem płatniczym
    > w Polsce sa pieniądze emitowane przez NBP a nie jakieś bony
    > emitowane przez jakieś sklepy.
    > A w 21. wieku wynagrodzenie powinno być wypłacane w pieniądzu
    > a nie w naturze.

    No dbrze,,,

    to wolisz bon na 50 zl do sieci sklepow,
    czy 54 zl...

    Jesli sa tacy i tacy, to znow..
    pracodawca moze dac wybor...

    Tu chodzi o pieniadze z funduszu socjalnego
    i nasz KOCHANY USTAWODAWCA zadecydowal,
    ze jesli w pieniadzu lub w bonach, to lup go pIT-em.
    jesli w towarze, bez podatku.

    Pracorawca zgormadzil WASZE pieniadze w funduszu socjalnym
    OD WAS zalezy, czy chcecie w gotowce lub bonach
    z podatkiem (czyli o podatek mniej)
    czy wyroby gotowe nieopodatkowane...

    Pracodawca moze wytarogowac dla was znizke w sieci sklepow,
    na okreslona kwote..
    MOZE, ale dowodem tego ze kupujesz w ramach kwoty jest bon..

    FAKTYCZNIE zaplacone zakupy beda pieniedzmi z ZFS
    BON jest tulko zaswiadczeniem, ze pracodawca za niego zaplaci/l

    Reszte pretensji do ukochanego ustawodawcy

    Bogusalw

  • 14. Data: 2004-12-06 18:30:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > No to zaproponuj pracodawcy, by a drugi raz tak zrobil..

    Ja nie mam pretensji do pracodawców. Oni robią to do czego są
    zmuszani lub zachęcani przez przepisy.

    > Tu chodzi o pieniadze z funduszu socjalnego

    Fundusz socjalny uważam za głupi relikt komunizmu

    > i nasz KOCHANY USTAWODAWCA zadecydowal,

    KOCHANY? A przez kogo?

    > ze jesli w pieniadzu lub w bonach, to lup go pIT-em.
    > jesli w towarze, bez podatku.

    Jeden z licznych debilizmów naszego państwa. Jest to cofanie nas
    do czasów sprzed wynalezienia pieniądza.

    > Pracorawca zgormadzil WASZE pieniadze w funduszu socjalnym
    > OD WAS zalezy, czy chcecie w gotowce lub bonach
    > z podatkiem (czyli o podatek mniej)
    > czy wyroby gotowe nieopodatkowane...

    A ja bym wolał żeby nikt nie gromadził moich pieniędzy
    i nie pomagał mi w ich wydawaniu. Myślę, że wielu pracodawców
    też chętnie pozbyłoby się tego garba.

> [...]
    > FAKTYCZNIE zaplacone zakupy beda pieniedzmi z ZFS
    > BON jest tulko zaswiadczeniem, ze pracodawca za niego zaplaci/l

    Teoria i abstrakcja. Firma po prostu kupuje bony i dostaje na nie
    fakturę. I daje pracownikom te bony zamiast banknotów.

    > Reszte pretensji do ukochanego ustawodawcy

    Otóż to! Ja właśnie cały czas o tym.

    Alek

  • 15. Data: 2004-12-07 00:03:49
    Od: <m...@n...pl>