  • 11. Data: 2003-01-11 23:11:59
    Temat: Re: Boje sie !!
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > co tak ostro?
    ??
    czy to bylo skierowane do Ciebie ze reagujesz?? najzwyczajniejsza w swiecie
    sygnatura

    leon
    nowa sygnaturka- zaraz po starej
    --
    "Geniusz może mieć swoje ograniczenia,
    ale głupota nie jest tak upośledzona."

  • 12. Data: 2003-01-11 23:26:23
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > i chyba byłaby to wtedy 1/12 - tak ??? ale w konkretnej sytuacji
    > dziewczyna moze spokojnie spać...
    >
    > Sandra

    Hmm... Jak zwykle trzeba uwzglednic ta wspolnosc malzenska.

    Przyjmuje, ze dziadek umiera pierwszy (co jest uzasadnione

    statystyka oczywiscie). Babcia dostaje swoje 1/2 z malzenstwa

    plus np. 1/3 spadku (gdy przyjmiemy ze jest dwoch synow z tego zwiazku).

    Jeden z synow zyje i otrzymuje 1/3, drugi powiedzmy umarl wczesniej i

    zostawil dziecko-wnuczke dziadka, to dziecko otrzymuje wiec udzial swojego
    ojca - 1/3.

    Z calosci co mieli babcia i dziadek wspolnie jest to 1/6 (powiedzmy, ze nie
    mieli nic

    w odrebnych). Czemu przyjmujesz 1/12 ? Bo sa dwie corki tego zmarlego ojca?

    Przyjmuje, ze jest jedna corka i otrzymuje 1/3 spadku. Wtedy dziedziczy w
    zbiegu z wujkiem, ktory

    tez ma 1/3 i z babcia. Corka otrzymala to mieszkanie wczesniej i powiedzmy,
    ze w chwili dzialu

    ma wartosc - 100000pln, a sam spadek to 10000pln. Od spadkodawcy dostala
    tylko 1/2

    mieszkania wiec 50000pln. To i tak przewyzsza wartosc schedy spadkowej.

    Nie uwzgledniamy wiec jej przy dziale spadku. Teraz mam maly problem, ale
    chyba po

    prostu babcia dostaje 5000 i wujek tez 5000, bo odpadla wnuczka.

    Moze ktos sie na tym zna lepiej i to sprawdzi.

    Konrad

    ps. proponuje zamiast tak "czatowac" na grupie jakies irc jezeli
    korzystacie...

  • 13. Data: 2003-01-12 00:24:05
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    >
    > tylko gdy rodzic wnuczki nie dozyje otwarcia spadku. I tak to nic nie
    > zmienia, bo
    >
    > ten przepis dotyczy tylko dzialu spadku i zaliczenia ewentualnych
    > darowizn. Z pewnoscia
    >
    > wartosc schedy bedzie o wiele mniejsza niz wartosc tej darowizny (bo
    > prawdopodobnie
    >
    > po wyzbyciu sie nieruchomosci dziadkom niewiele zostalo) wiec wnuczka
    > tez nie bedzie
    >
    > musiala zwrocic nadwyzki (1040 KC). Jedynie nie dostanie nic "nowego",
    > bo przy
    >
    > dziale spadku juz sie jej nie uwzgledni.

    Ej,ale gdzie tu mowa w tym glownym poscie ze to niby testament notarialny jest czy
    darowizna?Autorka pisze o przepisaniu mieszkania ale nie mowi w ramach
    czego,testament odpada bo napisala ze dziadkowie zyja w domu opieki.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 14. Data: 2003-01-12 00:43:54
    Od: "Deffendi" <d...@a...net>

    A jak to będzie gdy np umarze dziadek nie zostawiając testamentu a po jego
    śmierci babcia przepisze mieszkanie na 1 wnuczke! czy ona moze otrzymać
    całość czy tylko 50 % mieszkania?

    Deffendi

  • 15. Data: 2003-01-12 09:22:12
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > darowizna?Autorka pisze o przepisaniu mieszkania ale nie mowi w ramach
    > czego,testament odpada bo napisala ze dziadkowie zyja w domu opieki.

    Nie ma o tym mowy w glownym poscie i wcale nie rozpatruje takiej

    sytuacji. Przy dziedziczeniu ustawowym zalicza sie darowizny i taka

    sytuacje rozpatruje wyzej. Przeczytaj uwazniej.

    Konrad

  • 16. Data: 2003-01-12 11:23:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Jeśli mieszkanie zostało Ci darowane i jesteś wpisana jako właściciel w
    księgach wieczystych, to do śmierci dziadków może się powiesić. Później, to
    ewentualnie jakiś zachowek, ale to w praktyce chyba bez sensu. Ja bym się
    nie martwił.

  • 17. Data: 2003-01-12 21:29:03
    Od: "Agnika" <a...@s...pl>

    Witam ponownie i dzięki za posty :)
    A wieć żeby nie było nie jasności żadnego testamentu nie ma jest tylko wypis
    notarialny że dziadki darują wnuczce mieszkanie i nie ma żadnej klauzuli
    ,wnuczka sie zgadza na darowizne i wchodzi w poczet spłodzielni
    mieszkaniowej i jest głównym właścicielem mieszkania ,a dziadki jak do tej
    pory są tylko tam zameldowani ale głównym najemcą jest wnuczka.
    Ale wujek powiedział w rozmowie że bęzie starał sie żeby spałacać jego i
    jego syna czyli wnuczka dziadka i drugiego syna choć drugi syn a moj tata w
    razie czego zrzeka sie na moją kożyść.Jak wspomniałam nie ma testamentu i
    nie ma spadku jest tylko akt notarialny o darowiznie
    pozdr i thx za odpowiedzi Agnika

  • 18. Data: 2003-01-12 22:08:03
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Ale wujek powiedział w rozmowie że bęzie starał sie żeby spałacać jego i
    > jego syna czyli wnuczka dziadka

    Wujek sobie moze...

  • 19. Data: 2003-01-12 23:29:54
    Od: mSet <m...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał:

    A widzisz Robert, jest zupełnie na odwrót.

    > Jeśli mieszkanie zostało Ci darowane i jesteś wpisana jako właściciel w
    > księgach wieczystych, to do śmierci dziadków może się powiesić.
    No niezupełnie. Jak przekabaci dziadków to oni cofną darowiznę i kupa.
    > Później, to ewentualnie jakiś zachowek, ale to w praktyce chyba bez sensu. Ja bym
    się
    > nie martwił.
    Po śmierci dopiero mogą się cmoknąć bo już wtedy nic się zrobić nie da.

  • 20. Data: 2003-01-12 23:34:24
    Od: "Deffendi" <d...@a...net>

    Według mnie to jest trochę nie wporządku, że "wujek sobie może.....". W
    końcu twój wujek to także ich dziecko a poza tym nie jesteś jedyną wnuczką
    więc dlaczego ten drugi ma być poszkodowany! Ale tak z dziadkami często
    bywa, że wśród całej gromady wnucząt znajdują sobie tą (tego) jedną ukochaną
    a resztę mają w d....e!

    Pozdrawiam
    Piotrek