  • 1. Data: 2002-03-18 23:35:24
    Temat: Blad w zrodle prawa - tekst "jednolity" > okolicznosc uniewinniajaca?
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    art. 3 pkt 7 prawa budowlanego Dz.U.00.106.1126 - tekst jednolity brzmi:

    7) robotach budowlanych - należy przez to rozumieć budowę, a także prace
    polegające na montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego,

    Tak się składa, że popełniono (jak sądzę) błąd przy ujednolicaniu
    i NIE uwzględniono zmiany wynikającej z Dz.U.97.111.726 tj.:
    w art. 3:
    b) w pkt 7 po wyrazie "montażu," dodaje się wyraz "modernizacji,"

    Wyraz "moderniz(acja) (acji) " zniknął całkowicie z tekstu jednolitego
    a ta ostatnia zmiana wprowadziła go jeszcze w dwu innych
    miejscach ustawy, tj. w art. 34 pkt 3a oraz art. 39 pkt 1.
    Sprawdzałem w kilku źródłach elektronicznych bo drukowanego DzU nie mam.

    Jak więc powinien być oceniany czyn polegający na wykonaniu
    modernizacji budynku bez uzyskania pozwolenia na budowę?

    Czy oskarżony będzie się mógł bronić tym, że w jednolitym
    źródle prawa nie ma słowa "modernizacji"?

  • 2. Data: 2002-03-19 11:25:07
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    > Wyraz "moderniz(acja) (acji) " zniknął całkowicie z tekstu jednolitego

    Sorry, tekst jednolity jest ok.
    Były nowelizacje i wykreślono to słowo.