  • 1. Data: 2002-03-19 06:38:17
    Temat: Zwrot zakupionego towaru
    Od: "MPolo" <m...@k...net.pl>

    Witam.

    Ostatnio słyszałem w telewizji, że można
    zwrócić zakupiony towar w ciągu 10 dni
    od daty zakupu. Czy ten przepis jest już
    obowiązujący?
    W moim przypadku chodzi o sprzęt
    elektroniczny.

    MPolo

  • 2. Data: 2002-03-19 07:16:06
    Temat: Re: Zwrot zakupionego towaru
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ostatnio słyszałem w telewizji, że można
    > zwrócić zakupiony towar w ciągu 10 dni
    > od daty zakupu. Czy ten przepis jest już

    No to niezle rzeczy opowiadaja w TV ! :)))
    Faktycznie mozesz odstapic od umowy w ciagu
    10 dni od dnia otrzymania zakupionego towaru,
    ale tylko w przypadku, gdy dokonales zakupu
    POZA LOKALEM HANDLOWYM, czyli
    dokonales tego w drodze wysylkowej (choc nie koniecznie wszytskie przypadki
    tu wchodza w gre),
    albo zawarles umowe z idwiedzajacym cie w domu
    agentem, czy tez innym przedstawicielem handlowym !
    Wszystko to wynika z Rozporzadzenia Rady Ministrow
    dotyczacego handlowania z konsumentami !

    Pozdro

    ms

  • 3. Data: 2002-03-19 07:25:06
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    >
    > Ostatnio słyszałem w telewizji, że można
    > zwrócić zakupiony towar w ciągu 10 dni
    > od daty zakupu. Czy ten przepis jest już

    co do zasady tak, ale tylko przy sprzedaży na odległość i poza lokalem
    przedsiębiorstwa

    pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-03-19 07:29:06
    Od: <m...@p...com>

    > Wszystko to wynika z Rozporzadzenia Rady Ministrow
    > dotyczacego handlowania z konsumentami !
    >
    > Pozdro
    >
    > ms

    nie z ropzporządzenia ale z ustawy zdnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271), która weszła w życie 1.07.2000 roku

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2002-03-19 07:42:14
    Od: "MPolo" <m...@k...net.pl>

    > co do zasady tak, ale tylko przy sprzedaży na odległość i poza lokalem
    > przedsiębiorstwa

    Witam ponownie.

    Ale jak się ten przepis ma do towaru
    zakupionego w supermarkecie,
    gdzie i tak nie ma możliwości przetestowania
    go na miejscu?
    Jest to praktycznie kupowanie "kota w worku".

    MPolo

  • 6. Data: 2002-03-19 08:11:42
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MPolo" napisał w wiadomości:

> [...]
    > gdzie i tak nie ma możliwości przetestowania
    > go na miejscu?
    > Jest to praktycznie kupowanie "kota w worku".

    Z supermarketu nie oddasz towaru. Trochę dziwne bo właśnie supermarkety
    umożliwiają przetestowanie towaru i to zarówno przed zakupem (modelu do
    demonstracji) jak i po zakupie egzemplarza już zakupionego a na dodatek
    supermarkety stosują zasadę wymiany wadliwego egzemplarza na nowy w ciągu 7
    dni. Jeśli chcesz zwrócić sprzęt bo już ci się nie podoba to sam jesteś
    sobie winny bo w tym przypadku problem jest po twojej stronie a nie
    sprzedawcy.

    Serwiz

  • 7. Data: 2002-03-19 14:36:01
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 19 Mar 2002, SapeR wrote:

    > Wszystko to wynika z Rozporzadzenia Rady Ministrow
    > dotyczacego handlowania z konsumentami !

    Tego nie ma w rozp. RM nt. sprzedaży konsumenckiej, tylko w ustawie o
    odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (tak dla zmyłki :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-03-19 18:04:12
    Od: praca <p...@t...pl>

    On wto, 19 mar 2002, MPolo wrote:
> [...]
    >
    >Ostatnio słyszałem w telewizji, że można
    >zwrócić zakupiony towar w ciągu 10 dni
    >od daty zakupu. Czy ten przepis jest już

    na pewno co do sprzedaży na odległość
    ustawa z marca zeszłego roku