  • 1. Data: 2004-04-23 13:39:51
    Temat: Darowizna samochodu.
    Od: "Marek Wojciechowski" <m...@o...pl>

    Witam,

    Chcę podarować samochód bratankowi. Jakie dokumenty są potrzebne ? Czy
    wystarczy na standartowym druku umowy kupna-sprzedaży zaznaczyć, że jest to
    darowizna ?
    A może nie warto kombinować, samochód ma niewielką wartość (17 letnia Skoda
    105) może za 2 tyś, więc gdyby to była normalna umowa to tez nie zapłaci
    dużego podatku.
    Ale z drugiej strony to będzie (właściwie już jest, bo samochód przekazałem)
    faktyczna darowizna.

    Pozdrawim Marek.

  • 2. Data: 2004-04-23 17:18:21
    Temat: Re: Darowizna samochodu.
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > A może nie warto kombinować, samochód ma niewielką wartość (17 letnia
    Skoda
    > 105) może za 2 tyś, więc gdyby to była normalna umowa to tez nie zapłaci
    > dużego podatku.

    Podatek od czynności cywilnoprawnych przy sprzedaży rzeczy ruchomej wynosi
    2% ceny sprzedaży.
    Liczę trzeci raz, ale ciągle wychodzi mi 40 zł.:-) Chyba, że ta Skoda nie
    już warta aż_takich_pieniędzy, bo sprzedaż ruchomości o wartości nie
    przekraczającej 1000zł wogóle jest zwolniona z opodatkowania.
    Acha, sugeruję nie zaniżać na siłę ceny sprzedaży - pani w US i tak
    sprawdzi w taryfikatorze "urzędowym", ile takie cudo jest warte.
    Kaliope