  • 11. Data: 2015-06-19 13:10:19
    Temat: Re: Bezkarny sprzedawca?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    news:mm0rka$t8m$1@node2.news.atman.pl...

    > To dobrze, reklamacja będzie uznana.

    W jaki sposób będzie uznana jeśli on żadnego listu, przesyłki itd. nie
    otrzyma bo podał błędny adres?

  • 12. Data: 2015-06-19 13:21:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-19 o 13:10, rageofhonor pisze:

    > wiadomości news:mm0rka$t8m$1@node2.news.atman.pl...

    > W jaki sposób będzie uznana jeśli on żadnego listu, przesyłki itd. nie
    > otrzyma bo podał błędny adres?

    Mógł się zapoznać z reklamacją, a podanie fałszywych danych nie obarcza
    konsekwencjami klienta, tylko jego.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-06-19 14:51:52
    Od: Sonn <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-19 o 13:21, Liwiusz pisze:

    > Mógł się zapoznać z reklamacją, a podanie fałszywych danych nie obarcza
    > konsekwencjami klienta, tylko jego.

    No dobra, ale co dalej....? Myslisz, że ktokolwiek odbierze reklamowany
    towar? Nawet wystapienie z pozwem lub ewentualna egzekucja będą równie
    skuteczne co korespondencja twórcy wątku.

    --
    Sonn

  • 14. Data: 2015-06-20 01:08:45
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5584105f$0$25462$b1db1813$1367588f@news.astrawe
    b.com...

    > No dobra, ale co dalej....? Myslisz, że ktokolwiek odbierze reklamowany
    > towar? Nawet wystapienie z pozwem lub ewentualna egzekucja będą równie
    > skuteczne co korespondencja twórcy wątku.

    Właśnie w tym sprawa. Rzecznik praw konsumenta mnie poinformował że nawet
    postępowanie mediacyjne nie koniecznie przyniesie pozytywne skutki bo jest
    dobrowolne. Radził by wejść na drogę sądową.

    Przedtem wpadłem na pomysl by złożyć wniosek w odpowiednim US czy
    żeczywiście firma składa VAT-7 itp by Bo jak nie wystawiają rachunków to
    byłoby to prawdopodobne. Ale czy wtedy odzyska kasę i pozbędzie się grata?

    Jedno jest pewne że numery telefonu zmieniają jak rękawiczki jednorazowe.

  • 15. Data: 2015-06-20 10:37:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-19 o 14:51, Sonn pisze:
    > No dobra, ale co dalej....? Myslisz, że ktokolwiek odbierze reklamowany
    > towar? Nawet wystapienie z pozwem lub ewentualna egzekucja będą równie
    > skuteczne co korespondencja twórcy wątku.

    Akurat z egzekucją nie powinno być problemu, w końcu rachunek bankowy na
    który wpływa kasa jest chyba znany.
    Wiemy już, że Ty byś nic nie robił (na podstawie błędnych założeń), ale
    takiej "porady" ktoś szuka na grupie?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-06-20 14:34:54
    Od: Sonn <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-20 o 10:37, Liwiusz pisze:

    > Akurat z egzekucją nie powinno być problemu, w końcu rachunek bankowy na
    > który wpływa kasa jest chyba znany.
    > Wiemy już, że Ty byś nic nie robił (na podstawie błędnych założeń), ale
    > takiej "porady" ktoś szuka na grupie?

    Przede wszystkim nie kupiłbym nic w firmie krzak oferującej szemrane
    warunki reklamacji i zwrotu towaru. Ta firma to nic innego jak jakieś
    śmierdzące z kilometra "tv shoppingi"

    --
    Sonn

  • 17. Data: 2015-06-20 17:45:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-20 o 14:34, Sonn pisze:

    > Przede wszystkim nie kupiłbym nic w firmie krzak oferującej szemrane
    > warunki reklamacji i zwrotu towaru. Ta firma to nic innego jak jakieś
    > śmierdzące z kilometra "tv shoppingi"

    To bardzo "ciekawe", ale, jeśli nie zauważyłeś, nie o tobie toczy się tu
    dyskusja ;)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-06-25 22:54:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jun 2015, rageofhonor wrote:

    > Przedtem wpadłem na pomysl by złożyć wniosek w odpowiednim US czy żeczywiście
    > firma składa VAT-7 itp by Bo jak nie wystawiają rachunków to byłoby to
    > prawdopodobne. Ale czy wtedy odzyska kasę i pozbędzie się grata?

    Jedno z drugim ma mało wspólnego.
    Zapodanie takich informacji USowi *może* spowodować ukaranie sprzedawcy,
    ale nawet uzyskanie informacji o skutkach donosu/zapytania jest
    dalece niepewne. Hasło: tajemnica skarbowa.
    Uzyskać można tylko te informacje, co do których jest "twardy" przepis
    (iż US takiej informacji udziela) i chyba na odpowiedzi czy zapodany
    podmiot o danym NIPie jest podatnikiem VAT lista się kończy.

    Swoją drogą, to jest właśnie miejsce w którym państwo mogłoby wykazać
    że jest "państwem prawa" (reagując na dzień dobry na fakt braku lub
    błędności danych rejestracyjnych na publicznej stronie z ofertami).

    pzdr, Gotfryd