  • 1. Data: 2004-01-28 21:45:22
    Temat: Bardzo ważne pytanie z zakresu ubezp. AC
    Od: "Daniel P." <z...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Niedawno wziąłem auto w leasing w EFL. W salonie wysępiłem od dealera radio
    za około 1100 zł. Na zamówieniu mam wpisane radio jako element wyposażenia.
    Dzisiejszej nocy po części z lenistwa, a po częsci z zapomnienia zostawilem
    auto pod domem, nie wjechalem do garażu... no i jakis @#$@%#$ sie połasił na
    to radio ! Wybil szybe od strony pasazera i wytargał radio na chama, przy
    okazji niszcząc miejsce obok radia..poza tym zwinął kurtke, no ale mniejsza
    z kurtką, przejdzmy do pytania.

    Czy moge sie ubiegać u ubezpieczyciela o odszkodowanie za kradzież radia,
    jesli bylo ono elementem wyposazenia, a nie rzecza nabyta osobno, po
    zakupienia samochodu ? Bardzo jakiekolwiek odpowiedzi. Jak radzicie
    postępowac ? Czy żądać od ubezpieczyciela zwrotu kosztów szyby bocznej (
    151zł ). Ale głownie chodzi mi o kase za radio. Oczywiscie protokól z
    policji itd jest. Aha, radio poszlo razem z pilotem, panelem i schowkiem na
    panel.... heh... bylo przygotowane do wjazdu do garazu....:(
    Z góry dziękuje za wszelkie posty w tej sprawie.

    pozdrawiam,
    Daniel P.

  • 2. Data: 2004-01-29 09:27:52
    Temat: Re: Bardzo ważne pytanie z zakresu ubezp. AC
    Od: lexm <l...@p...onet.pl>

    Daniel P. wrote:

> [...]
    > panel.... heh... bylo przygotowane do wjazdu do garazu....:(
    > Z góry dziękuje za wszelkie posty w tej sprawie.

    mi ostatnio ukradli radio, ale ze nie zdjelem panela, ubezpieczyciel nie
    chcial oddac za nie pieniedzy. faktury zakupu tez nie moglem mu pokazac.
    poniewaz radio bylo kupione w komisie.
    za szybe i pozostale powstale szkody wyplacil jak najbadziej.
    ale za radio niestety nie

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-01-29 13:39:42
    Od: "Daniel P." <z...@o...pl>

> [...]
    > poniewaz radio bylo kupione w komisie.
    > za szybe i pozostale powstale szkody wyplacil jak najbadziej.

    Hmmm... ja tez panela do domu nie wzialem, ale roznica polega na tym, ze radio
    bylo w "wyposazeniu" samochodu, a Ty swoje dokupiles juz po zakupie samochodu.
    Wydaje mi sie, ze w moim przypadku mozna to traktowac tak samo jak inny element
    wyposazenia tj. lusterko, kierownice czy cos w tym stylu ( lecz sa to wylacznie
    moje przypuszczenia, niepoparte zadna wiedza z zakresu likwidacji szkód ) Mam
    nadzieje, ze ktos, kto sie na tym zna udzieli odpowiedzi na to jakze gnębiące
    mnie pytanie.

    I jeszczce jedno pytanie:

    Czy zanim pojade po szybe do salonu, to mam jechac do ubezpieczyciela, lub
    wezwac rzeczoznawce, aby ocenil straty, czy moge wymienic szybe i dopiero
    pozniej zalatwiac "robote papierkowa" ?

    Jeszcze raz z góry serdecznie dziekuje za wszelkie posty.

    pozdrawiam,
    Daniel