eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Bardzo pilne - gwarancja c.d.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2005-06-30 11:16:10
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    och.karol:
    > Czyli firma nie jest taka zła, jak mogłoby z wcześniejszego Twojego opisu
    > wynikać (byłeś nieobiektywny). Chcą wymienić, chcą oddać kasę - tylko Panu
    > Klientowi nic nie odpowiada.


    Sprzedam komputer Pentium 100, 8MB RAMu, karta graf. s3 tro 1MB, muzyczna
    OPTi, monitor 14" full kolor, drukarka HP600.
    Cena 48 000 000 starych zet. Za tyle kupilem.
    Aa, nadmieniam, ze do dzisiaj nic sie nie zepsulo.
    Pozdr. Dulek



  • 12. Data: 2005-06-30 11:16:56
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "och.karol" <o...@x...usunto.wp.pl>

    Użytkownik "AKS" <o...@N...zag.pl> napisał w wiadomości
    news:da0je8$s2c$1@news.zigzag.pl...
    > axell news:42c3d015$1@news.home.net.pl napisał (-a):
    ...
    > Problem w tym, ze licza mi doplate nie jako roznice
    > pomiedzy cena wybranego modelu a cena na fakturze,
    > tylko a cena podobnej karty na dzis. A to wychodzi spora
    > roznica w cenie.

    Tu akurat sie nie dziwię.
    Bo jeśli przyjęliby od Ciebie zwrot uszkodzonej karty to oddali by Ci kasę
    taką jak zapłaciłeś (czyli tak jak FV) i wtedy kupując nową dopłaciłbyś
    różnicę. Podejrzewam, że dokumentami tak to będzie zrobione (zgodnie z
    prawidłami gospodarki towarowej i rachunkowości) i stąd takie a nie inne
    zachowanie firmy.
    Czyli firma nie jest taka zła, jak mogłoby z wcześniejszego Twojego opisu
    wynikać (byłeś nieobiektywny). Chcą wymienić, chcą oddać kasę - tylko Panu
    Klientowi nic nie odpowiada.
    Nic nie wskórasz, bo firma postępuje zgodnie z prawem.
    A ponadto to obecna cena sprzętu, który był nowy kiedystam powinna byc
    niższa niż właśnie kiedyśtam - więc powinno Ci się kalkulować tak jak sklep
    proponuje.

    pozdr

    karol
    odpowiiadając usuń "usunto." w adresie



  • 13. Data: 2005-06-30 11:18:09
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    och.karol news:da0kan$92i$1@nemesis.news.tpi.pl napisał (-a):

    > Tu akurat sie nie dziwię.
    > Bo jeśli przyjęliby od Ciebie zwrot uszkodzonej karty to oddali by Ci
    > kasę taką jak zapłaciłeś (czyli tak jak FV) i wtedy kupując nową
    > dopłaciłbyś różnicę. Podejrzewam, że dokumentami tak to będzie zrobione
    > (zgodnie z prawidłami gospodarki towarowej i rachunkowości) i stąd
    > takie a nie inne zachowanie firmy.
    > Czyli firma nie jest taka zła, jak mogłoby z wcześniejszego Twojego opisu
    > wynikać (byłeś nieobiektywny). Chcą wymienić, chcą oddać kasę - tylko
    > Panu Klientowi nic nie odpowiada.
    > Nic nie wskórasz, bo firma postępuje zgodnie z prawem.
    > A ponadto to obecna cena sprzętu, który był nowy kiedystam powinna byc
    > niższa niż właśnie kiedyśtam - więc powinno Ci się kalkulować tak jak
    > sklep proponuje.
    > pozdr
    > karol
    > odpowiiadając usuń "usunto." w adresie

    Zaraz, zaraz.
    Karta byla uszkodzona - nie nadaje sie do naprawy i wymiany.
    Reklamacja uznana.
    Chce otrzymac pieniadze - nie moge, ta kwestia jest calkowicie
    pomijana w odpowiedziach sklepu.
    Natomiast nie chce wymieniac jej na proponowana przez
    sklep - nie odpowiada mi i nie jest identyczna z ta ktora
    mialam.
    Wiec sadze, iz mam prawo domagac sie zwrotu zakupu,
    a nie moge - sklep omija ten temat, wiec nie chce.
    --
    Pozdrowienia,
    AKS



  • 14. Data: 2005-06-30 11:25:57
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    och.karol napisał(a):
    > Użytkownik "AKS" <o...@N...zag.pl> napisał w wiadomości
    > news:da0je8$s2c$1@news.zigzag.pl...
    >
    >>axell news:42c3d015$1@news.home.net.pl napisał (-a):
    >
    > ...
    >
    >>Problem w tym, ze licza mi doplate nie jako roznice
    >>pomiedzy cena wybranego modelu a cena na fakturze,
    >>tylko a cena podobnej karty na dzis. A to wychodzi spora
    >>roznica w cenie.
    >
    > Tu akurat sie nie dziwię.
    > Bo jeśli przyjęliby od Ciebie zwrot uszkodzonej karty to oddali by Ci kasę
    > taką jak zapłaciłeś (czyli tak jak FV) i wtedy kupując nową dopłaciłbyś
    > różnicę. Podejrzewam, że dokumentami tak to będzie zrobione (zgodnie z
    > prawidłami gospodarki towarowej i rachunkowości) i stąd takie a nie inne
    > zachowanie firmy.
    Hmmm ja to rozumiem tak. Pan AKS zakupil karte zalozmy za 300zl. Teraz
    taka karta jest warta 200zl. AKS chce dostac nowa karte o lepszych
    parametrach ktora warta jest np 350zl. Wiec oczekuje ze doplaci 50zl
    (roznica pomiedzy cena starej w momencie zakupu i cena nowej karty
    teraz) a nie 200zl. Zas sklep zada wlasnie doplaty 150zl. I z
    doswiadczen znajomych wychodzi ze jest to bezpodstawne (tzn sklep
    powinien oddac 300zl ew umozliwic doplate bazujac na kwocie 300zl)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884, ICQ: 76259763
    Skype: badzio


  • 15. Data: 2005-06-30 11:30:28
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    badzio news:da0ks8$7dq$1@kujawiak.man.lodz.pl napisał (-a):

    > Hmmm ja to rozumiem tak. Pan AKS zakupil karte zalozmy za 300zl. Teraz
    > taka karta jest warta 200zl. AKS chce dostac nowa karte o lepszych
    > parametrach ktora warta jest np 350zl. Wiec oczekuje ze doplaci 50zl
    > (roznica pomiedzy cena starej w momencie zakupu i cena nowej karty teraz)
    > a nie 200zl. Zas sklep zada wlasnie doplaty 150zl. I z doswiadczen
    > znajomych wychodzi ze jest to bezpodstawne (tzn sklep powinien oddac 300zl
    > ew umozliwic doplate bazujac na kwocie 300zl)

    I jest dokladnie tak jak Pan napisal.
    Albo doplata [sklep cos tam zarobi i ma zadowolonego
    klienta] albo odda pieniadze [i kupie soie gdzie indziej].
    Zdaje sobie sprawe z tego, ze sprzet tanieje, ale po to mam
    gwarancje i prawa wynikajace z ustawy, zeby z nich korzystac.

    --
    Pozdrowienia,
    AKS



  • 16. Data: 2005-06-30 13:24:40
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    AKS napisał(a):
    > A jak moze pomoc mi UOKiK?

    nic, nie zajmuje się indywidualnymi sporami
    zwróć się do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów albo do
    Federacji Konsumentów, ew. IH

    KG


  • 17. Data: 2005-06-30 13:32:58
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > I jest dokladnie tak jak Pan napisal.
    > Albo doplata [sklep cos tam zarobi i ma zadowolonego
    > klienta] albo odda pieniadze [i kupie soie gdzie indziej].
    > Zdaje sobie sprawe z tego, ze sprzet tanieje, ale po to mam
    > gwarancje i prawa wynikajace z ustawy, zeby z nich korzystac.

    Nawet z doplata taka jak proponujesz sklep bedzie w plecy a nie zarobi, od
    producenta widocznie dostal odpowiednik Twojej karty graficznej bo na tym
    raczej polega wymiana sprzetu, ze to producent przysyla na wymiane. Wiec
    nawet jakby sprzedali ta karte co dostali od producenta i wzieli proponowana
    przez Ciebie doplate to beda w plecy. A z tego co piszesz to karte
    wymieniaja Ci o podobnych parametrach czy nawet ciut lepszych, wiec nie
    rozumiem Twojego powodu oburzenia..



  • 18. Data: 2005-06-30 19:52:10
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: Tomasz Sz <t...@i...pl>

    Artur napisał(a):

    > A z tego co piszesz to karte
    > wymieniaja Ci o podobnych parametrach czy nawet ciut lepszych, wiec nie
    > rozumiem Twojego powodu oburzenia..

    Oczywiście, jednak jak wynika z opisu wyceniają ją na kwotę inną niż
    opiewała faktura.
    Propunuję zapoznać się z art. 1, 10 i 8 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego i wszystko stanie się jasne:
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzedaz
    y_konsumenckiej.asp

    Pozdrowienia
    ToM


  • 19. Data: 2005-06-30 19:53:24
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: Tomasz Sz <t...@i...pl>

    Dulek napisał(a):

    > Sprzedam komputer Pentium 100, 8MB RAMu, karta graf. s3 tro 1MB, muzyczna
    > OPTi, monitor 14" full kolor, drukarka HP600.
    > Cena 48 000 000 starych zet. Za tyle kupilem.
    > Aa, nadmieniam, ze do dzisiaj nic sie nie zepsulo.
    > Pozdr. Dulek

    Twój post to tak ni w gruchę ni w pietruchę. Kompletnie nie zrozumiałeś
    problemu.

    ToM


  • 20. Data: 2005-06-30 20:59:21
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja c.d.
    Od: "Artur" <a...@i...pl>


    > Oczywiście, jednak jak wynika z opisu wyceniają ją na kwotę inną niż
    > opiewała faktura.

    Z tego wniosek ze niepotrzebnie sklep rozwazal umozliwienie wymiany tej
    karty (przyslanej przez producenta) z doplata na znacznie lepsza. Wtedy by
    sie obylo bez wyceniania wartosci sprzetu ktory dostali na wymiane. A z
    praktyki wiem ze to jest normalna procedura, producent jak nie moze naprawic
    daje produkt ktory zastepuje tamten starszy na rynku. A wszelka wymiana
    (nawet z doplata) to juz dobra wola sprzedawcy.


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1