  • 21. Data: 2006-07-29 08:50:53
    Temat: Re: Bankowy Tytuł Egzekucyjny - jak spłacic?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > I skutek będzie taki, że pieniądze raz wpłaci bankowi, a komornik drugi
    > raz zajmie mu pensję i rachunki. Dobra rada ;)

    Nie, nie bedzie taki skutek. Bank najpierw zawiesza egzekucje,
    a potem dokonuje sie wplaty. Trzeba myslec, aby wszystko
    mialo rece i nogi. Ale jak widze, sami geniusze na tej grupie,
    co to maja dobre rady. :)

    Ja mowie tylko jak nalezy najskuteczniej postepowac.
    Mam pytanie. Mowisz o powyzszym czysto teoretycznie
    czy posiadasz jakakolwiek praktyke? Bo jesli
    posiadasz jakakolwiek praktyke w tej materii, to
    zapraszam na priva celem wymiany doswiadczen.

    Neko

  • 22. Data: 2006-07-29 09:15:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl> napisał

    > Nie, nie bedzie taki skutek. Bank najpierw zawiesza egzekucje,
    > a potem dokonuje sie wplaty.

    A dlaczego bank miałby miałby iść na coś takiego? Na dobrowolną spłatę i
    wszelkie dogadywanie się jest czas _przed_ wszczęciem egzekucji. Potem to
    już tylko gra dłużnika na zwłokę, bank nie ma interesu by w tym
    współdziałać.

  • 23. Data: 2006-07-29 09:25:43
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał

> [...]
    > wszelkie dogadywanie się jest czas _przed_ wszczęciem egzekucji. Potem to
    > już tylko gra dłużnika na zwłokę, bank nie ma interesu by w tym

    To jest dobre pytanie. To wszystko zalezy od sytuacji.

    Zalozmy ze pan Kowalski ma kredyt wypowiedziany
    w wysokosci 10.000 w GE Money Banku.
    Zostal wystawiony tytul i sprawa jest u komornika.

    Pan Kowalski ma emeryture w wysokosci 912 zl brutto.
    Komornik moze mu sciagnac maksymalnie 25% z uposazenia
    brutto. Czyli okolo 200 zl. Przy czym z kazdej egzekucji
    pobiera 15%. Czyli na konto banku bedzie wplywac
    170 zl. A jesli nie daj Boze dluznik
    ma wiecej egzekucji? Z puli 170-200 zl musi
    podzielic sie kazdy wierzyciel. Czyli kazdy z nich dostaje
    powiedzmy po 30-50 zl. (bo ma np. 3-4 rozne egzekucje)

    A teraz w pismie ugodowym przebijamy oferte komornika
    i proponujemy wieksza kwote, nizeli ta, ktora
    dostaje wierzyciel. Czy bank ma w tym interes? Ma
    i jest bardzo happy!

    To tylko jeden przyklad, najbardziej ewidentny.
    Mozna byloby tutaj pisac w nieskonczonosc o roznych
    przypadkach

    To wszystko jest gra negocjacji na zasadzie
    marchewki i kija. :)

    Neko

  • 24. Data: 2006-07-29 13:01:18
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Neko napisał(a):

    > Dlatego lepiej zawsze dogadac sie z wierzycielem.
    > Jesli nie masz calej kasy, to ugodzisz sie zawsze z bankiem
    > (prawie zawsze). Bank zawiesi egzekucje, po czym
    > ja umorzy. Oczywiscie, komornika krew zaleje
    > i bedzie (choc nie zawsze) zadal swoich 15%, tym
    > niemniej i z tym mozna sobie poradzic.

    Nawet jesli bank sprzedał dług firmie windykacyjnej?

    --
    Kaja