    From: hatti <hatti@poczta3423424_wytnij_licznik.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: BTE - ile czasu i czy mozna go troche zyskac?
    Date: Wed, 14 Dec 2005 17:17:11 +0100

    Witam.

    Niedawno firma windykacyjna nadeslala mi wezwanie do zaplaty zadluzenia,
    ktore "wypracowalem" sobie w pewnym banku. Oczywiscie nie zamierzam sie
    uchylac od splaty zadluzenia, natomiast poniewaz kwota jest dosc
    powazna, potrzebuje troche czasu aby uzyskac wymagana ilosc gotowki.
    Wezwanie do zaplaty okresla ostateczny termin splaty za kilka dni,
    informuja mnie przy tym ze wierzyciel (bank) w kazdej chwili moze
    wystawic w sprawie BTE i ze czas od wystawienia do rozpoczecia czynnosci
    komorniczych jest dosc krotki (z tresci wynika ze okolo kilku dni).
    Czy faktycznie jest to tak blyskawiczna sprawa jak opisuje to firma
    windykacyjna w swoim wezwaniu? Czy orientuje sie ktos ile cala sprawa
    moze potrwac? Chcialbym po prostu uniknac w jakis rozsadny sposob
    egzekucji komorniczej, ktora jak wiadomo - tania nie jest. Czy np
    natychmiastowa splata czesci zadluzenia (np 10%) spowoduje jakies
    przesuniecie w czasie? Chodzi mi o uzyskanie czasu rzedu miesiaca -
    dwoch, to wystarczyloby mi w zupelnosci na zgromadzenie potrzebnych
    srodkow i zalatwienie sprawy bez udzialu komornika.