  • 1. Data: 2002-10-29 21:58:37
    Temat: Auto w spadku... trochę przydługie się zrobiło
    Od: "JaCKubi" <j...@N...gazeta.pl>

    witam,

    Jestem tu pierwszy raz i od razu mam pytanie. Jakiś czas temu mój ojciec
    chciał dopisać mnie i brata ( brat jest nieletni- nie wiem czy to coś
    zmienia) do dow. rej. samochodu (żeby leciał nam już staż w ubezpieczalni). W
    PZU powiedzieli, że nie ma problemu, w wydz. kom. też tylko, że musimy
    dostarczyć akt darowizny części samochodu mnie i bratu. W US też wszystko
    było ok do pewnego momentu... Okazało się, że potrzebna jest zgoda na
    darowizne wydana przez obu właścicieli auta (tzn. obojga rodziców).
    Poinformowałem wtedy panią w US, że moja mama nie żyje. Na to ona, że musimy
    przeprowadzić postępowanie spadkowe bo inaczej nici z darowizny. Wczoraj mój
    ojciec złożył wniosek w sądzie w sprawie ustanowienia spadkobierców po mojej
    mamie. we wniosku napisane jest, że każdy z nas nabywa po 1/3 spadku. Czy
    oznacza to, że automatycznie staje się właścicielem 1/3 samochodu i akt
    darowizny nie jest potrzebny?? Nie wiem jak ma się tu sprawa pełnoletności. W
    momencie śmierci mojej mamy, ani mój brat, ani ja nie byliśmy pełnoletni, a w
    chwili obecniej tylko mój brat nie ma skończonych 18 lat (nie wiem czy jest
    to istone w tej sprawie, ale na wszelki wypadek to podaje). Orientuje się
    ktoś może jak ta sprawa wygląda. W PZU i Wydz. Kom. nikt nie robił problemu z
    dopisania do dow. rej. osoby nieletniej, ani też z dopisania do ubezp. OC.
    Najbardziej jednak interesuje mnie sprawa darowizny. Wystarczy z
    postanowieniem sądu udać się do WK czy nadal darowizna jest konieczna??

    Z góry dziekuję za pomoc :)

    pozdr. JaCKubi
    j...@i...pl
    gg: 2829