  • 1. Data: 2004-11-14 10:46:35
    Temat: Aukcje internetowy
    Od: "Marc.K" <m...@o...pl>

    witam

    czy sprzedajac na allegro jakis program
    ktory sam sie stworzylo, przynoszacy jakis
    konkretniejszy dochod miesiecznie, trzeba
    miec dzialalnosc ?
    w jaki sposob odprowadzac od dochodu
    podatek ?

    pozdrawiam MarcK

  • 2. Data: 2004-11-14 12:42:54
    Temat: Re: Aukcje internetowy
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > czy sprzedajac na allegro jakis program
    > ktory sam sie stworzylo, przynoszacy jakis
    > konkretniejszy dochod miesiecznie, trzeba
> [...]

    niestety trzeba prowadzic DG

    www.PIT.pl
    www.VAT.pl

    P.

  • 3. Data: 2004-11-14 13:25:02
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > niestety trzeba prowadzic DG

    wydaje mi się, że nie trzeba mieć działalności.

    można to zrobić na umowę o dzieło, dziełem jest stworzenie programu
    specjalnie dla każdego wygrywającego. Program jest zawsze taki sam różni się
    np. tylko tym że pokazuje się zawsze inne nazwisko zamawiającego. Umowa może
    być ustna (jeżeli program kosztuje mniej niż 2 000 zł), wysyłając program
    wystawiam rachunek do umowy o dzieło, bez podpisu odbiorcy i tu pojawia się
    problem którego nie mogę rozwiązać (kto odprowadza podatek?).

    Jak w ramach działalności gospodarczej zatrudniam kogoś na umowę o dzieło to
    odprowadzam za tą osobę podatek i wystawiam mu pit roczny, ale jak sam
    zatrudniam się na umowę o dzieło u sąsiada, żeby mu skopać trawnik (zarobek
    200 zł) to czy mogę sam odprowadzić podatek od 200 zł i rozliczyć to
    rocznie, czy też musi robić to sąsiad?

  • 4. Data: 2004-11-14 14:54:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    (zarobek
    > 200 zł) to czy mogę sam odprowadzić podatek od 200 zł i rozliczyć to

    ano fakltycznie, przeciez sam to nie jeden raz pisalem :)
    Wzialem pod uwage to w aki sposob sa obecnie wystawiane programy.

    P.

  • 5. Data: 2004-11-15 16:33:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > być ustna (jeżeli program kosztuje mniej niż 2 000 zł), wysyłając program
    > wystawiam rachunek do umowy o dzieło, bez podpisu odbiorcy i tu pojawia się
    > problem którego nie mogę rozwiązać (kto odprowadza podatek?).

    W przypadku dwóch osób prywatnych? Sugeruję po prostu spytać się w swoim
    US, jak to najprościej załatwić. Nie chce mi się wczytywać w przepisy
    podatkowe, ale podejrzewam, że sytuacja jest analogiczna, jak w
    przypadku umowy kupna-sprzedaży np. samochodu (czyli US nie interesuje,
    kto wpłaci, byle by zostało wpłacone). Ponieważ Ty będziesz miał (jak
    dobrze pójdzie) większą liczbę takich operacji, a kupujący musieliby
    specjalnie iść do US, IMHO lepiej będzie zorganizować to tak, że
    papierki wypełniasz i przelewy na konto US robisz Ty.

    Tak na marginesie: odprowadzasz zaliczkę na podatek. Potem (po
    rozliczeniu rocznym) dostajesz zwrot lub dopłacasz...