  • 11. Data: 2009-05-07 12:41:08
    Temat: Re: Aukcja na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@p...onet.pl pisze:

    > A jak to technicznie wygląda jakiś wniosek,szerszy opis sprawy?

    Na tej stronie masz "Pozew - formularz ,,P"":

    http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/sprawy_cywilne.p
    hp

    Wypełniasz (jak czegoś nie wiesz, pytaj na grupie), idziesz do sądu
    rejonowego, kupujesz znaczki sądowe za 30zł, naklejasz na pozwie i
    składasz w 2 egzemplarzach + jeden dla siebie jako potwierdzenie. Możesz
    też pozew wysłać pocztą, a opłatę przelać na konto sądu.

    W uzasadnieniu pozwu piszesz zwięźle:

    kupiłem...
    okazał się niezgodny z umową...
    zwróciłem...
    nie dostałem kasy...
    wezwałem...

    itp.

    Dowody w sprawie:

    - wydruk z aukcji
    - dowód przelewu kwoty do sprzedawcy
    - dowód odesłania produktu
    - dowód niezgodności z umową

    Pamiętaj, że brak odpowiedzi sprzedawcy w ciągu 14 dni oznacza uznanie
    reklamacji, choćbyś nie miał racji. To też warto napisać. (Sprzedawca
    uznał reklamację, ponieważ nie ustosunkował się do niej w ciągu 14 dni)..

    Nie wiem dokładnie jak przebiegła wasza transakcja, dostosuj ten opis do
    Twojego przypadku.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-05-07 12:41:50
    Od: j...@p...onet.pl

    >   No to napisz pozew, opłać "wpis" 30zł i pozywaj. Często nakaz zapłaty
    > sąd wydaje po kilku tygodniach, więc może przed wakacjami będziesz już
    > miał pieniądze.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Aha jeszcze jedno a co się dziej gdy po złożeniu pozwu (np. tydzień po)
    pieniądze wpłyną na konto bo sobie człowiek mnie przypomni? Czy cały tryb
    cywilny sprawy zostaje zatrzymany i co wtedy z kosztami? Czy ja mam obowiązek
    zgłosić że pozwany uregulował iid.

  • 13. Data: 2009-05-07 12:44:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > cywilny sprawy zostaje zatrzymany i co wtedy z kosztami? Czy ja mam obowiązek

    Wtedy ograniczasz swoje żądanie w pozwie do tego, co pozostało, czyli
    do kosztów sądowych, i ewentualnie odsetek od należności głównej.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-05-07 12:49:38
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 07 May 2009 14:14:54 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Tutaj nie doszło do oszustwa.

    ale to juz sprawdzi policja i ustali prokurator chyba?
    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-05-07 12:51:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > ale to juz sprawdzi policja i ustali prokurator chyba?

    No jasne. Tylko po co? Równie dobrze można zgłosić włamanie. Też
    sprawdzą, że nie było. Albo donieść do US. Można również wynająć kolegów
    zza wschodniej granicy.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-05-07 13:45:38
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 07 May 2009 14:51:11 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No jasne. Tylko po co?

    po to, ze sprzedawca sie moze wtedy zreflektowac

    --
    marcin

  • 17. Data: 2009-05-07 13:48:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > po to, ze sprzedawca sie moze wtedy zreflektowac

    Kupujący też - zawracanie gitary stróżom prawa też czasem jest karalne.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-05-07 14:18:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 07 May 2009 15:48:23 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Kupujący też - zawracanie gitary stróżom prawa też czasem jest karalne.

    W takiej sytuacji? Moim zdaniem klient zostal oszukany. Do kogo ma sie
    zglosic jak nie do policji?
    --
    marcin

  • 19. Data: 2009-05-07 14:23:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > W takiej sytuacji? Moim zdaniem klient zostal oszukany. Do kogo ma sie
    > zglosic jak nie do policji?

    Klient został okłamany - a to nie jest karalne. Oszukany byłby, gdyby
    pod wpływem błędu ze strony sprzedawcy poniósł jakiś wydatek - na
    przykład gdyby sprzedawca oferował telefon, a miał zamiar wysłać cegłę.

    Natomiast tutaj mamy najnormalniejszą cywilną sprawę - klient złożył
    reklamację i oczekuje na pieniądze. Coś podobnego, gdybyś Ty opóźniał
    się z zapłatą rachunku za prąd. Nie czyni Cię to oszustem.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-05-07 21:58:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No jasne. Tylko po co?

    Bo ALLEGRO do wypłaty odszkodowania - nie wiedzieć czemu - wymaga owego
    zawiadomienia. Tak, jakby nie wiedzieli, ze to zadnego znaczenia nie ma.
    Jesli twórca wątku się uprze, to Policja zawiadomienie przyjać musi i facet
    stosowne zaświadczenie dostanie. To mu pozwoli uzyskać odszkodowanie. A, że
    Policja wyda odmowę wszczęcia, to kuż inna sparwa. W ten sposób ALLEGRO
    napędza Policji masę niepotrzebnej roboty.