  • 1. Data: 2009-05-07 12:00:00
    Temat: Aukcja na Allegro
    Od: "Janek" <j...@p...onet.pl>

    Witam.

    Ponownie wznawiam wątek w kwestii zakupów na Allegro.
    Ponad miesiąc temu brałem udział w transakcji która z winy sprzedającego nie
    została sfinalizowana tzn. otrzymałem towar nie zgodny z opisem odesłałem i
    sprzedający poinformował mnie meilowo ze pieniądze przelał na moje konto
    (dokonał zwrotu).Niestety po 3 tygodniach od tej informacji pieniądze nie
    wpłynęły. Byłem zgłosić sprawę na policję ale poinformowano mnie ze muszę
    wszcząć tryb cywilno prawny samodzielnie w najbliższym sądzie.
    Pytanie:
    Czy zakładając sprawę odzyskam zwrot kosztów związanych z rozpoczęciem sprawy
    tzn. (opłata sądowa, przejazdy itp.?)

    Czy ten okres zwłoki ze zwrotem pieniędzy jest wystarczający do rozpoczęcia
    sprawy?

  • 2. Data: 2009-05-07 12:06:42
    Temat: Re: Aukcja na Allegro
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 07 May 2009 14:00:00 +0200, Janek napisał(a):

    > Byłem zgłosić sprawę na policję ale poinformowano mnie ze muszę
    > wszcząć tryb cywilno prawny samodzielnie w najbliższym sądzie.

    zgłoś oszustwo
    http://e-prawnik.pl/przestepstwo/oszustwo-a-tryby-sc
    igania-przestepstw,odpowiedzi,prawo-karne

    --
    marcin

  • 3. Data: 2009-05-07 12:14:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > zgłoś oszustwo
    > http://e-prawnik.pl/przestepstwo/oszustwo-a-tryby-sc
    igania-przestepstw,odpowiedzi,prawo-karne

    Tutaj nie doszło do oszustwa.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-05-07 12:19:36
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Trzebabbyło odesłać za pobraniem :). Skoro to nie oszustwo, to może
    wyłudzenie, bądź po prostu kradzież?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-05-07 12:20:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wycior pisze:
    > Trzebabbyło odesłać za pobraniem :). Skoro to nie oszustwo, to może
    > wyłudzenie, bądź po prostu kradzież?

    Ani to, ani to, ani to. Po prostu roszczenie cywilne. Do sądu
    cywilnego marsz!

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-05-07 12:23:02
    Od: j...@p...onet.pl

    >   Ani to, ani to, ani to. Po prostu roszczenie cywilne. Do sądu
    > cywilnego marsz!
    >
    > --
    > Liwiusz

    Ale w jakim czasie od zaistniałego faktu?
    I kto ponosi koszty procesu?

  • 7. Data: 2009-05-07 12:25:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@p...onet.pl pisze:

    > Ale w jakim czasie od zaistniałego faktu?

    Dobry obyczaj każe wpierw wezwać do zapłaty. Wyznaczyć termin, na
    przykład tygodniowy.

    > I kto ponosi koszty procesu?

    Ten, kto pozywa, a w razie wygranej koszty są zasądzane na jego rzecz
    od pozwanego. Przy wartości przedmiotu sporu do 2000zł opłata sądowa
    wynosi tylko 30zł, więc nie są to duże pieniądze.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-05-07 12:30:05
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > od pozwanego. Przy wartości przedmiotu sporu do 2000zł opłata sądowa
    > wynosi tylko 30zł, więc nie są to duże pieniądze.

    Termin był wyznaczony 7 dni. Minęły 3 tygodnie od ultimatum a od samej
    transakcji 1,5 miesiaca więc chyba nie ma sensu czekać a i z komentarzy wynika
    że niechętny jest do oddania.

  • 9. Data: 2009-05-07 12:32:33
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > od pozwanego. Przy wartości przedmiotu sporu do 2000zł opłata sądowa
    > wynosi tylko 30zł, więc nie są to duże pieniądze.

    A jak to technicznie wygląda jakiś wniosek,szerszy opis sprawy?

  • 10. Data: 2009-05-07 12:35:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    j...@p...onet.pl pisze:

    > Termin był wyznaczony 7 dni. Minęły 3 tygodnie od ultimatum a od samej
    > transakcji 1,5 miesiaca więc chyba nie ma sensu czekać a i z komentarzy wynika
    > że niechętny jest do oddania.

    No to napisz pozew, opłać "wpis" 30zł i pozywaj. Często nakaz zapłaty
    sąd wydaje po kilku tygodniach, więc może przed wakacjami będziesz już
    miał pieniądze.

    --
    Liwiusz