  • 1. Data: 2004-11-09 08:05:46
    Temat: Art 286 par 1 KK - a spolka z o.o. - pytanie
    Od: "beny" <b...@d...pl>

    Hejka

    Pytanie do madrych głow :)

    dostalem wezwanie na komisariat w ktorym jest napisane ze
    jestem podejrzanym o poprelnienie przestepstwa z art 286 paragraf 1 kodeksu
    karnego

    wiem co on mowi ... to sobie znalazlem w necie
    i po rozmowie z policjantem wiem tez o jaka sprawe chodzi
    moze ja przyblize

    bylem wspolnikiem i pracownikiem w spolce z o.o.
    bylem takze upowazniony do wystawiania i odbierania faktur vat
    nie zasiadalem w zarządzie spolki
    zarząd byl jednoosobowy (prezes)
    w czasie dzialalnosci spolki zostal wziety towar od jedej z firm (nie byla
    to jedna faktura, nie nie wszystkie
    nie zostaly zaplacone - handlowalismy z nimi po prostu)
    za ktory juz niestety nie udalo sie zaplacic i spolka oglosila upadlosc

    swego czasu od tej firmy dostalem wezwanie do zaplaty ze niby jestem w
    zarzadzie spolki itp
    poszedlem z tym do prawnika zaplacilem mu a on sprawe wyjasnil i byl spokoj

    a tu jak grom teraz przychodzi wezwanie o ktorym mowilem wczesniej

    jak sie ma KK do calej tej sprawy
    i co mam gadac

    zamowien w tej firmie nie skladalem nigdy, ale po towar kilka razy jechalem
    i podpisywalem fakture

    oprocz tego juz na swojej dzialalnosci pozniej mialem nawet umowe na
    wykonanie
    reklamy z ta firma i mi za fakture normalnie zaplacili (nie wiem czy to ma
    jakies znaczenie)
    ale jakby mieli do mnie ososbiscie pretensje to pewnie by mi wyplate
    wstrzymali i zaliczki wczesniej nie wyplacili
    tak sobie mysle

    poprosze o rady co i jak :)

    z gory wielkie TNX

    Beny

  • 2. Data: 2004-11-09 09:25:23
    Temat: Re: Art 286 par 1 KK - a spolka z o.o. - pytanie
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/9/2004 9:05 AM, beny wrote:

    > dostalem wezwanie na komisariat w ktorym jest napisane ze
    > jestem podejrzanym o poprelnienie przestepstwa z art 286 paragraf 1 kodeksu
    > karnego
    [...]
> [...]
    > za ktory juz niestety nie udalo sie zaplacic i spolka oglosila upadlosc
    >
    > swego czasu od tej firmy dostalem wezwanie do zaplaty ze niby jestem w

    Jeżeli wezwanie do zapłaty kierowano do ciebie osobiście to cos tu
    śmierdzi wezwanie powinna otrzymać spółka, jej zarząd jako wizycznie ją
    reprezentujący a nie pracownik. jeżeli zajebali z 286 to widac, że nie
    działali tak (z tym wezwaniem) z nieświadomości, lecz w sposób
    przemyslany i planowy.
    [...]
    > zamowien w tej firmie nie skladalem nigdy, ale po towar kilka razy jechalem
    > i podpisywalem fakture

    No to może twój pryncypał w zmowie z nimi - oszukałeś i jego i ich (tak
    mogą twierdzić, bo jak widać ch... są przynajmniej po jednej ze stron,
    jak nie po obu).

> [...]
    > ale jakby mieli do mnie ososbiscie pretensje to pewnie by mi wyplate
    > wstrzymali i zaliczki wczesniej nie wyplacili

    to nie ma znaczenia, o tyle, ze dowodzi jedynie istnienia relacji - a w
    zamysle może być linią dowodzenia istnienia Twojego "przestepczego" planu.

    Fakt, że nie byłes w zarządzie nie powoduje, że nie możesz byc oskarzony
    jako oszukujący na korzyść spółki - oszukujący nie musi dążyć do
    korzyści dla siebie, co więcej korzyść nie musi byc wogóle osiągnieta.

    Najprawdopodobniej ktoś chce cie wrobić, albo próbuje uzyć procedury
    karnej do cywilistycznego sporu.

    Nie będąc członkiem zarządu nie mogłes wiedzieć, czy spółka jest
    wypłacalna, wykonywałeś jedynie polecenia służbowe. Natomiast jako
    wspólnik "mogłeś wiedzieć" = wiedziałeś (dla proroka).

    Być może twój przypadek nic nie znaczy, a być może jest gnój - bez
    sprawdzenia akt, znajomości okoliczności, które trudno przekazac w kilku
    postach nie da się jednoznacznie zawyrokować.

    Idź do papugi, byle dobrej - jeżeli przeciwnik jest mocny i ma tzw.
    koneksje, to mogą zamienic ci kolejne kilka lat życia w piekło.

    Może dmucham na zimne, ale lepiej wydać trochę, niż płacic papudze za
    kilka lat obsługi.

    Być może odpowiedzią jest odp. na pytanie dlaczego i po co byłes
    wspólnikiem z tak małymi kompetencjami. Może twój pryncypał wpisał
    ciebie do rejestru, tylko ty o tym nie wiesz?

    Osobiście, nie mając nic za uszami zdecydowałbym się na frontalny atak.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-11-09 11:40:35
    Od: "beny" <b...@d...pl>

> [...]
    > reprezentujący a nie pracownik. jeżeli zajebali z 286 to widac, że nie
    > działali tak (z tym wezwaniem) z nieświadomości, lecz w sposób przemyslany

    spółka dostala wczesniej potem byl komornik i te sprawy
    oczywiscie nic nie mogl zabrac bo niczego juz nie bylo

    potem dopiero jakis roczek pozniej przyszlo z kancelari do mnie
    i zalatwialem wtedy z mecenasem :)

> [...]
    > mogą twierdzić, bo jak widać ch... są przynajmniej po jednej ze stron, jak

    Jakos nie wydaje mi sie zeby prezes byl po ich stronie on jest jeszcze
    bardziej
    przestraszony i ogolnie mientki jest

    a może to po prostu proba wyciagniecia w jakikolwiek sposob kasy
    lapania sie wszystkiego co mozna ??

    > Fakt, że nie byłes w zarządzie nie powoduje, że nie możesz byc oskarzony
    > jako oszukujący na korzyść spółki - oszukujący nie musi dążyć do korzyści
    > dla siebie, co więcej korzyść nie musi byc wogóle osiągnieta.

    to co mam udowadniać ??
    co mam gadać ?? na komisariacie zeby sobie nie zaszkodzić

    > Najprawdopodobniej ktoś chce cie wrobić, albo próbuje uzyć procedury
    > karnej do cywilistycznego sporu.

    Istnieje jeszcze jeden aspekt ze nie moga sie prawdopodobnie doszukac w
    sądzie gospodarczym kto faktycznie jest prezesem itp
    bo po zmianach nigdy nie wyszedl nowy KRS
    oczywiscie byly skladane wszystkie papiery ale sąd jakies tam fochy walił
    wiem ze nawet prezes jakąs skarge skladal itp

    moge mieć bez problemu akty notarialne (od notariusz w formie wypisow)
    pytanie czy warto to brac teraz i placic za to

    > Nie będąc członkiem zarządu nie mogłes wiedzieć, czy spółka jest
    > wypłacalna, wykonywałeś jedynie polecenia służbowe. Natomiast jako
    > wspólnik "mogłeś wiedzieć" = wiedziałeś (dla proroka).

    Ale czy ten artykul mowi ze to ja jestem winien jak cos nie pojdzie tak ??
    w koncu to byla spolka z o o
    teraz ja cos musze udowadniać czy jak ??
    bo przeciez towar nie byl brany po to zeby nie zaplacic tylko
    po to zeby sprzedac dalej

    czy to nie jest jakies usprawidliwienie ??

> [...]
    >
    > Idź do papugi, byle dobrej - jeżeli przeciwnik jest mocny i ma tzw.
    > koneksje, to mogą zamienic ci kolejne kilka lat życia w piekło.

    papugi znaczy adwokata ??

> [...]
    >
    > Być może odpowiedzią jest odp. na pytanie dlaczego i po co byłes
    > wspólnikiem z tak małymi kompetencjami. Może twój pryncypał wpisał ciebie

    Zamiar byl taki za daji mi udzialy bo mialem byc wspolnikiem
    udalo sie przez pierwszy rok ze bylo dobrze
    w drugim zaczelo siadac

    > Osobiście, nie mając nic za uszami zdecydowałbym się na frontalny atak.

    w jaki sposób ??

    dzieki i pozdrawiam

    Beny

  • 4. Data: 2004-11-09 14:47:49
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/9/2004 12:40 PM, beny wrote:

    > spółka dostala wczesniej potem byl komornik i te sprawy
    > oczywiscie nic nie mogl zabrac bo niczego juz nie bylo
    >
    > potem dopiero jakis roczek pozniej przyszlo z kancelari do mnie
    > i zalatwialem wtedy z mecenasem :)

    Kolejność jest taka: majatek spółki, majatek członka zarządu, szukanie
    dziury w całym - tj. to co teraz. Co, kto i komu powiedział, jeżeli
    wywnioskowano z tego, że mogłeś oszukać?

    > Jakos nie wydaje mi sie zeby prezes byl po ich stronie on jest jeszcze
    > bardziej
    > przestraszony i ogolnie mientki jest

    To może być gra; Mój np. próg skurwienia to 5- 10 mln usd, a i tak nie
    posunąłbym się poza pewne granice, niezależnie od kwoty. Są ludzie, co
    dają d... już przy cenie samochodu, są tacy, co zabiją za komórkę.

    > a może to po prostu proba wyciagniecia w jakikolwiek sposob kasy
    > lapania sie wszystkiego co mozna ??

    Czy były jakiekolwiek przesłanki, że mogłeś podpaść pod 286? Wziąłeś
    towar dla siebie? Mówiłeś im , że jestescie w świetnej kondycji
    finansowej, a wiedziałeś, że nie i oni wiedzą, że ty wiedziałeś? Kupiłeś
    sobie nową furę, dom? Towar zniknął? Ukradziono pieniadze z kasy?
    Sfałszowano bilans? Co było przyczyna zaprzestania regulowania
    zobowiązań? Podawałeś się za pełnomocnika czy członka władz spółki?
    Odbierając towar dla firmy i potwierdzając odbiór faktury jako pracownik
    nie podlegasz penalizacji, jeżeli nie byłeś uczestnikiem działania w
    porozumieniu i łącznie - chyba, że potrafią dowieść, że wiedziałeś co
    się święci. Wzmożone zakupy przed upadkiem są normą - czy brałeś w tym
    aktywny udział ze świadomością, w czym uczestniczysz? Czy odniosłeś
    korzyść z tego co się stało?

    > to co mam udowadniać ??
    > co mam gadać ?? na komisariacie zeby sobie nie zaszkodzić

    Nie wiem, jak było naprawdę, co wiedziałes, co przypuszczałeś, co możesz
    chlapnąć.

> [...]
    > oczywiscie byly skladane wszystkie papiery ale sąd jakies tam fochy walił
    > wiem ze nawet prezes jakąs skarge skladal itp

    Zadbaj, by było jasne, że to nie ty byłeś członkiem zarządu - nie zdziw
    się, jak się okaże, że zginęły karty z akt, a prezesem jestes Ty.

    > moge mieć bez problemu akty notarialne (od notariusz w formie wypisow)
    > pytanie czy warto to brac teraz i placic za to

    Czy znasz ich treść? Jeżeli nie, to skąd będziesz wiedział kto i za co
    zaatakuje? Nie chodzi o akty notarialne, ale o uchwały zarządu,
    zgromadzenia wspólników - jeżeli nie wiadomo, kto był prezesem, to skąd
    wiadomo, że nie ty?

> [...]
    > bo przeciez towar nie byl brany po to zeby nie zaplacic tylko
    > po to zeby sprzedac dalej
    >
    > czy to nie jest jakies usprawidliwienie ??

    Nie, to nie jest usprawiedliwienie - był brany celem dalszej odsprzedaży
    z zyskiem - dlaczego do tego nie doszło? Czy zysk na sprzedaży, jeżeli
    wystąpił i zawot kosztu towaru nie pozwolił na zapłacenie? Czy w chwili
    pobierania towaru ten fakt był znany tj. potrzeba ogłoszenia upadłości?
    Czy bankructwo wynikło z tego, że wziąłeś towar, sprzedałeś, a spółce
    np. nie zapłacono? Czy było zastrzeżenie własności w którejkolwiek
    transakcji? Co z towarem?

    Spólka jest z o.o. pod warunkiem działań zgodnych z prawem - jeżeli
    bierzesz towar, za który nie będziesz mół zapłacić i o tym wiesz,
    licząc, że może się uda - to należało ogłosic upadłość, albo
    zabezpieczyć roszczenie za towar, by zapłata była bez warunku, że może
    się uda.
    Jeżeli wiedziałes i ktoś potrafi skutecznie dowieść, że miałeś
    świadomość, że za towar nie będzie zapłacone to masz problem, nawet
    jeżeli nie byłeś w zarządzie - bycie wspólnikiem w praktyce czyni cię
    uprawnionym do wiedzy - więc masz prolem.

    > papugi znaczy adwokata ??

    Tak

    > Zamiar byl taki za daji mi udzialy bo mialem byc wspolnikiem
    > udalo sie przez pierwszy rok ze bylo dobrze
    > w drugim zaczelo siadaco

    Wniosłeś cos na te udziały? Dlaczego dali? Jedynie idiota lub oszust
    dzieli się udziałami w spólce z zyskiem. Była strata? Miałes robić za
    pół darmo, bo masz udziały? Kto faktycznie decydował? Czy udziałowiec
    większościowy był w zarządzie? Czy może miał tylko prokurę?

    > w jaki sposób ??

    Jeżeli nic nie zrobiłes, a na to wygląda, to zostałeś fałszywie
    oskarżony, pomówiony o popełnienie czynu, którego nie jestes winien.
    Domaganie się kasy bez tytułu jest żądaniem haraczu - etc.
    Nie licz, że na grupie dostaniesz wyczerpująca odpowiedź, zwróć się do
    prawnika - jak napisałem, może nic nie będzie, ale może być niezły gnój.

    Jeżeli masz już status podejrzanego, a nie świadka, to ktoś do tego
    musiał organ przekonać - nie jest najlepiej.

    Policz, ile odpowiedzi dostałeś - w sądzie, na komendzie też będziesz
    sam - rodzina pewnie powie, że jak nic nie zrobiłeś, to nie masz się
    czego obawiać. Chcesz sprawdzić, że to przekonanie może być błedne i
    zamierzasz ćwiczyć na własnej dupie? Pozycz od matki, ojca, brata, jak
    nie masz na papugę - just do it.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-11-10 06:21:06
    Od: "beny" <b...@d...pl>

    rozumiem ze adwkata powinienem zatrudnic przed skladaniem jakicholwiek
    zeznan
    na policji ??

  • 6. Data: 2004-11-10 10:08:04
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/10/2004 7:21 AM, beny wrote:

    > rozumiem ze adwkata powinienem zatrudnic przed skladaniem jakicholwiek
    > zeznan na policji ??

    Najlepiej poradzić się prawnika z praktyką, biorąc pod uwagę, że masz
    własny rozum i to ty decydujesz.

    Bardzo ważane, co zeznasz, bo potem zaczyna to żyć własnym zyciem, a
    papuga drugiej strony wyłapie każdy niuans. Jeżeli zmienisz coś potem w
    zeznanaiach, będą podważac ich wiarygodność do oskarżenia o składanie
    fałszywych włacznie. Jako świadek musisz mówic prawdę, jak oskarżony
    możesz konfabulować - jest to traktowane jako linia obrony i trzeba
    dowieść, że tak nie jest, jak zeznajesz. Adwokat powie ci, co możesz,
    czego nie i powinien nakreślić linie obrony.

    Z jednej strony bez adwokata wyglądasz na niewiniatko,z drugiej nie
    korzystając z jego usług możesz się nieswiadomie pogrążyć.

    W mojej ocenie sprawa jest zbyt poważna, by załatwiac ją tutaj - jak
    napisałem poprzednio, sam fakt, że w rejestrze jest Bóg wie co stwarza
    powazny problem. Ci, którzy doprowadzili do takiego stanu będą szukac
    winnego.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-11-10 13:22:23
    Od: "beny" <b...@d...pl>

    > W mojej ocenie sprawa jest zbyt poważna, by załatwiac ją tutaj -

    i tak tez zrobilem :)
    dzieki wielkie za info
    bylem dzisiaj u adwokata wziol sprawe i na pierwsze przesluchanie juz
    pojedzie ze mna

    jeszcze raz TNX za info

    Beny