  • 1. Data: 2004-04-06 11:03:23
    Temat: Aplikacja sądowa - pytanie
    Od: "Moonaj" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktoś z was orientuje się jak obecnie wygląda egzamin na aplikację
    sądową? Jakie są limity na aplikację etatowa i pozaetatową? Jak było w roku
    ubiegłym? Gdzie warto próbować zdawać, a gdzie lepiej nie ryzykować? Gdzie
    mogę uzyskać jakieś informacje na ten temat?
    Jest to dla mnie niezwykle istotna sprawa, dlatego proszę tylko o rzeczowe,
    sensowne odpowiedzi.

    Z góry dziękuję

    Pozdrawiam

    Ania

  • 2. Data: 2004-04-06 15:36:06
    Temat: Re: Aplikacja sądowa - pytanie
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "Moonaj" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę uzyskać jakieś informacje na ten temat?
    > Jest to dla mnie niezwykle istotna sprawa, dlatego proszę tylko o

    Wszystko zalezy od okregu/apelacji. Gdzie chcesz zdawac ?
    Pozdr

  • 3. Data: 2004-04-07 08:24:35
    Od: "Moonaj" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    Gdzie
    > rzeczowe,
    >

    > Wszystko zalezy od okregu/apelacji. Gdzie chcesz zdawac ?

    Nie mam jeszcze wybranego miejsca, gdzie chciałabym zdawać. Poszukuję
    informacji o miejscach, w których warto próbować i o tych w których nie
    warto i dlaczego. Chciałabym wiedzieć gdzie ilu aplikantów przyjmują. Czy
    znajdę gdzieś takie informacje? Czy w Ministerstwie Sprawiedliwości udzielą
    mi takich informacji?

    Ania

  • 4. Data: 2004-04-07 15:42:06
    Od: "xyz" <...@w...pl>

> [...]
    > warto i dlaczego. Chciałabym wiedzieć gdzie ilu aplikantów przyjmują. Czy
    > znajdę gdzieś takie informacje? Czy w Ministerstwie Sprawiedliwości

    apelacja lubelska . W tym roku maja znacznie zwiekszac liczbe miejsc
    na aplikacji. Znacznie. Potrzebuja po prostu darmowej sily roboczej.
    Pozdr

  • 5. Data: 2004-04-07 22:25:51
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    xyz wrote:
    > apelacja lubelska . W tym roku maja znacznie zwiekszac liczbe miejsc
    > na aplikacji. Znacznie. Potrzebuja po prostu darmowej sily roboczej.

    W warszawskiej też zwiększają. A potem kariera referendarza...

    KG

  • 6. Data: 2004-04-08 06:43:19
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > W warszawskiej też zwiększają. A potem kariera referendarza...

    I to, i tak jesli bedziesz mial szczescie.
    Lub asystenta sedziego.:)
    Pozdr

  • 7. Data: 2004-04-08 07:48:07
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "xyz" <...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    uważasz, ze to zły zawód albo za mało płacą (zdarza się że ze stażowym maja
    o 50 % wiecej niż asesor, a prawie tyle samo co sędzia rejonowy)

    > I to, i tak jesli bedziesz mial szczescie.
    > Lub asystenta sedziego.:)

    asystent też wam się nie podoba, zerowa odpowiedzialnosć, a pieniądź
    porzadny.
    w końcu nie wszyscy mogą byc sędziami i adwokatami. Cieszcie sie, że jest
    nabór na referendarzy i asystentów, bo gdyby nie było to jakie macie inne
    propozycje dla prawników.
    pozdrawiam

    wowka

  • 8. Data: 2004-04-08 08:05:15
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "wowka" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nabór na referendarzy i asystentów, bo gdyby nie było to jakie macie inne

    Nie zrozumiales intencji. Dla kogos kto marzy o zawodzie sedziego
    i ksztalci sie w tym kierunku ( aplikacja ) , zostanie ostatecznie
    asystentem sedziego nie bedzie napawac go zbytnim entuzjazmem.
    Zrozumiales ? :)
    Pozdr

  • 9. Data: 2004-04-08 08:53:42
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    > i ksztalci sie w tym kierunku ( aplikacja ) , zostanie ostatecznie
    > asystentem sedziego nie bedzie napawac go zbytnim entuzjazmem.
    > Zrozumiales ? :)

    jasne, że zrozumiałem, tylko , że co roku przyjmowane są na aplikacje sądowe
    dziesiątki osób ale każda z nich nie może zostać sędzią bo nie ma tylu
    etatów i takiego zapotrzebowania. Więc ten kto się nie załapie na sedziego
    ma dużą szansę na złapanie innego etatu sądowego (referendarz, asystent,
    kurator) i ma szanse na przeskoczenie na etat asesorski w przyszłosci.
    Jeżeli się nawet nie załapie w przyszłości na sędziego to przynajmniej ma
    porządny, dobrze płatny zawód. Jeszcze kilka lat temu z 20 aplikantów może
    4-5 dostawało asesurę a reszta łaziła po urzędach i gminach i szukała
    jakiejś roboty. A że część osób będzie rozczarowana? Może wiec lepiej
    poprzyjmować po 4-5 osób co roku na aplikację zakładając z góry, że nadają
    sie na sędziów i grono osób , które później mają być rozczarowane wogóle
    aplikacji nie zrobią.

    wowka

  • 10. Data: 2004-04-08 14:25:33
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    wowka wrote:
    > uważasz, ze to zły zawód albo za mało płacą (zdarza się że ze stażowym maja
    > o 50 % wiecej niż asesor, a prawie tyle samo co sędzia rejonowy)

    To nie tak. Ale nieuczciwe jest że osobom, które się przez 3 lata nieco
    wykorzystuje, nie daje się możliwości realizacji w zawodzie jaki sobie
    wybrały. A że nie dla wszystkich przyjmowanych na aplikację może być
    miejsce - zgadzam się, ale po co przyjmuje się tyle osób, nie da się
    ukryć, że z nienajlepszym rezultatem jeśli chodzi o jakość kształcenia?
    Naprawdę musimy mieć asystentów po egzaminie sędziowskim? Poza tym jeśli
    chcemy wprowadzić model kariery od asystenta przez referendarza/asesora
    do sędziego (pewnie słuszny) to zróbmy to wprost, a nie utrzymujmy
    fikcję szkolenia jaką jest pozaetatowa aplikacja.
    Na aplikacji raczej nie sprawdza się też ich predyspozycji do zawodu -
    bo niby jak? Sam egzamin niekoniecznie oddaje rzeczywistość.

    KG