  • 1. Data: 2005-11-25 14:54:01
    Temat: Amatorska sprzedaż zdjęć.
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

    Na wstepie witam kolegów.
    Moje pytanie tyczy się sprzedaży zdjęc przez fotografa-amatora.
    Powiedzmy jest taka sytuacja - impreza okolicznościowa, robie zdjęcia komu
    popadnie.
    Następnie chciałbym cześć zrobionyc zdjęć sprzedać osobom które były na tej
    imprezie -np. prowizoryczne stanowisko "sprzedażowe" np w szkole.
    Pytanie moje jest takie. W jaki sposób rozwiązać to prawnie.
    Nie posiadam firmy. Podpisanie z każdym odbiorcą takiego zdjęcia umowy o
    dzieło chyba raczej jest niemozliwe- może zdażyć sie ze ktoś przychodzi i np
    kupi odemnie 1 zdjęcie.

  • 2. Data: 2005-11-26 00:08:29
    Temat: Re: Amatorska sprzedaż zdjęć.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joy" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    Po prostu tego nie rozwiązuj. Wszak nie masz z tego stałego dochodu.
    Jakbyś miał zamiar chodzić na te imprezy profesjonalnie i robić
    odpłatnie zdjęcia, to co innego.

  • 3. Data: 2005-11-26 17:19:06
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

> [...]
    >

    > Po prostu tego nie rozwiązuj. Wszak nie masz z tego stałego dochodu.
    > Jakbyś miał zamiar chodzić na te imprezy profesjonalnie i robić
    Tak, ale znajac żcycie tobedzie tam troche konkurencja.... Np
    "profesjonalni" fotografowie- majacy zaklad foto- i mozemim sie to
    niespodobać więc mogą komuś szepnąć słówko...Tylko o to mi chodzi.

    --
    Pozdrawiam, Joy !! www.Zuam-Music.prv.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291
    http://www.vinylcharts.net <=-=> www.rebelia.pl

  • 4. Data: 2005-11-26 17:59:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Joy napisał(a):
    > Tak, ale znajac żcycie tobedzie tam troche konkurencja.... Np
    > "profesjonalni" fotografowie- majacy zaklad foto- i mozemim sie to
    > niespodobać więc mogą komuś szepnąć słówko...Tylko o to mi chodzi.

    Jeśli wykonujesz takie usługi okazyjnie, to nie musisz zakładać
    działalności. Po prostu uwzględniasz przychód w zeznaniu rocznym.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-11-26 19:31:35
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

    Użytkownik "scream"

    > Jeśli wykonujesz takie usługi okazyjnie, to nie musisz zakładać
    > działalności. Po prostu uwzględniasz przychód w zeznaniu rocznym.
    Ok czyli mam rozumieć, ze jeśli ktoś przyjdzxie z wladz i zpayta sie na
    ajkiej podstawie sprzedaje to to ja powiem zę za zgodą dyrekcji i zaden
    urzad skarbowy nie bedzie mogł od tak sie przyczepić od reki? Co jeśli
    jestem jeszcze studentem i jako takiego zeznania rocznego nie zdaje nigdzie?
    Powinien ewentualnie zacząć?

  • 6. Data: 2005-11-26 20:41:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Joy napisał(a):
    > Powinien ewentualnie zacząć?

    Tak, powinieneś zacząć. W zeznaniu uwzgllędniasz ten przychód, który
    osiągnąłeś. Ponadto, żeby US nie mógł się czepić, musisz jednak zapłacić
    podatek dochodowy :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl