  • 21. Data: 2009-08-29 08:05:19
    Temat: Re: Allegro - zastrzeżenie dowodu ??!?!?!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Z treściwątku wynika, ze pytał i nie uzyskał odpowiedzi.

    Pardą, musiałem przegapić ten detal...

  • 22. Data: 2009-08-29 12:14:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009, Andrzej Lawa wrote:

    > Litości... Kto teraz w banku patrzy na tytuły przelewów??

    Bankowcy, którzy musieli zapłacić odszkodowanie za wydanie
    pieniędzy na niewłaściwe (mimo że poprawne w sensie "numerka
    z sumą kontrolną", ale który to numerek niejak nie zgadzał
    się z danymi odbiorcy) konto?
    Ma ktoś pod ręką linka z wyrokiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-08-29 17:21:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]
    > pieniędzy na niewłaściwe (mimo że poprawne w sensie "numerka
    > z sumą kontrolną", ale który to numerek niejak nie zgadzał

    A byl taki wyrok? Bo o ile dobrze pamietam, to w prawie
    bankowym jedynym obecnie identyfikatorem odbiorcy jest
    numer konta, a pozostale dane maja charakter wylacznie
    opisowy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2009-09-01 00:11:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Aug 2009, Jacek_P wrote:

    > A byl taki wyrok?

    AFAIR był.
    I wywołał zdumienie, tylko nie pamiętam czy na .prawo czy na .banki :)
    Szczegółów nie pamiętam, ale poszło jakiś taki kiks.

    > Bo o ile dobrze pamietam, to w prawie
    > bankowym jedynym obecnie identyfikatorem odbiorcy jest
    > numer konta, a pozostale dane maja charakter wylacznie
    > opisowy.

    Ale to tak jak z jazdą po drodze, na której jakiś pijak
    wężykiem jedzie (abstrahując nieco od faktu, że akurat jest
    na to przepis szczegółowy, niech będzie że jedzie "tylko"
    wbrew przepisom i to widzisz): nie wolno Ci "egzekwować"
    swojego pierwszeństwa/racji tylko dlatego, że nie ma
    przepisu który np. nakazuje ustąpienia pierwszeństwa
    nadjeżdżającemu z lewej podporządkowaną.
    Identyfikatorem jest numer konta, ale impreza rozbije się
    o to, czy wolno zignorować pozostałe dane (skoro one
    są w przelewie) i *wszystkie* wskazują na błąd.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-09-01 08:28:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > AFAIR był.
    > I wywołał zdumienie, tylko nie pamiętam czy na .prawo czy na .banki :)
    > Szczegółów nie pamiętam, ale poszło jakiś taki kiks.

    Sędzia był albo kompletnym idiotą, albo dostał od kogoś parę złotych za
    "właściwy" wyrok...

  • 26. Data: 2009-09-01 09:11:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 10:28:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Sędzia był albo kompletnym idiotą, albo dostał od kogoś parę złotych za
    > "właściwy" wyrok...

    ROTFL jaki ten świat jest prosty, jeśli go w taki sposób opisywać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 27. Data: 2009-09-01 09:15:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Sędzia był albo kompletnym idiotą, albo dostał od kogoś parę złotych za
    > "właściwy" wyrok...

    Sędzia po prostu dokładnie zastosował obowiązujące prawo. To, że
    obecnie banki uznały, że jedynie numer konta bankowego jest ważny, to
    robią to wyłącznie na własne ryzyko.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-09-01 14:40:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Sędzia po prostu dokładnie zastosował obowiązujące prawo. To, że
    > obecnie banki uznały, że jedynie numer konta bankowego jest ważny, to
    > robią to wyłącznie na własne ryzyko.

    Pardą, nie doczytałem - myślałem, że chodziło o opisywaną kiedyś
    sytuację BRAKU danych konta odbiorcy (adres, personalia) lub "dziwne"
    zapisy w tytule przelewu (ten wątek).

    Obiecuję więcej nie oglądać filmu równolegle z pisaniem na grupach ;)