    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - pytanie (troszke dlugie)
    Date: Fri, 19 Mar 2004 23:20:27 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc241.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Arczi" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:c3ekgr$ri3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Domagac sie moga, tylko na jakiej podstawie ? Nie ma podpisanej z nimi
    > umowy, na poczatku istnienia allegro bylo bezplatne, dopiero potem
    zmieniono
    > regulamin, jednak jak on byl zatwierdzany ?

    Strona dowodowa może być ciekawa. Ale z drugiej strony, jak wsiadasz do
    autobusu, to też umowy z nikim nie zawierasz, a jakbyś takim argumentem
    bronił się przed zarzutem jazdy "na gapę", to daleko nie zajedziesz.

    > Domyslam sie ze wiekszosc polaczen byla z kawiarenki internetowej, tak
    wiec
    > ustalenie sprawcy chyba nie bedzie mozliwe. Ja sam korzystalem w
    kafejce,
    > gdyz nie posiadam netu :(

    Jeśli tak, to faktycznie będzie trudno Allegro dowieść cokolwiek. Choć
    wprowadzili oni hasło znane tylko użytkownikowi. Trzeba by jeszcze jakoś
    rozsądnie wywieść, skąd tamta osoba znała to hasło. Całą rzecz w tym, że
    cała ta sprawa, to wędrówka po ostrzu noża. Z jednej strony Allegro
    faktycznie łatwego zadania nie ma, ale z drugiej strony jak gość zacznie
    dowodzić, ze to nie on by, a oni jednak udowodnią w jakiś tam sposób, ze
    to jednak on, to ryzykuje nie tylko koniecznością zapłaty tych kilku
    złotych, ale również odpowiedzialnością karną za oszustwo, bo przecież nie
    trudno w tej sytuacji usiłowanie dowieść. celowo utrzymywał, że to nie on,
    by nie zapłacić. Trzeba rozważyć, co się opłaci.

    > Jednak nadal mnie ciekawi na jakiej podstawiem moga zadac naleznosci
    skoro
    > nie bylo podpisanej zadnej umowy, a jedynie klikniecia na stronie i to
    chyba
    > nawet bez szyfrowania.

    Klikniecie kwiknięciem. Ale później ktoś z tego serwisu korzystał. Coś
    sprzedawała, za co dostawał jakieś pieniądze. Coś kupował i odbierał na
    poczcie. Wbrew pozorom śladów pozwalających na ustalenie jego tożsamości
    jest wiele. Nie twierdzę, ze się uda, ale w każdym razie dla kilku złotych
    nie ryzykował bym kłopotów, chyba że faktycznie ktoś się pod niego
    podszył, to wówczas niech sobie ustalają do woli.

    > Wydaje mi sie ze taki system jest bardzo podatny na wszelkie kombinacje
    > niezbyt legalne.

    Bo ja wiem. Samo kliknięcie, to nie wszystko. Faktycznie każdy to może
    zrobić podszywając się pode mnie. No ale oni mi wyślą hasło. Tu już
    powinienem się zorientować, ze coś jest nie tak. pomijając fakt, ze
    dowcipniś nie ma hasła. Ale załóżmy, że nawet znalazł jakiś sposób, by
    przechwycić to hasło, bo to chyba zwykłym listem przychodzi. Po pierwszym
    rachunku z allegro robię grandę. Powiadamiam policję i administratora
    systemu, że ktoś się moimi danymi posługuje. Wspólne wysiłki w/w muszą
    doprowadzić do ujęcia na gorącym uczynku dowcipnisia. Nie będę pisał jak,
    bo sposób prosty acz skuteczny sprawdzony.

    Nie reagując i czekając aż na ponaglenia od tych indykatorów gość staje
    się niewiarygodny w swych twierdzeniach. Przynajmniej dla mnie, bo nie
    wiem jak dla sądu.

    Podobny do czego?