  • 1. Data: 2016-05-26 12:42:27
    Temat: Allegro i ich Program Ochrony Kupujących
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Dzień dobry,

    Zostałem naciągnięty, zgłosiłem policji, dostałem powiadomienie o
    wszczęciu postępowania i już myślałem że kasa za dwa dni pojawi się na
    koncie, a od allegro dostałem to:

    "Rozpatrzyliśmy pozytywnie Twój wniosek o rekompensatę z Programu
    Ochrony Kupujących... Potwierdź swoje zgłoszenie, przesyłając do
    2016-08-21 (90 dni) następujące dokumenty:

    - wydrukowane i podpisane: formularz oraz cesję wierzytelności,
    - oryginał bądź notarialnie potwierdzoną kopię dowodu wpłaty za
    przedmiot na konto sprzedającego,
    - kserokopię dowodu osobistego (z numerem i serią, numerem PESEL
    oraz adresem zameldowania),
    - kserokopię postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.

    Komplet dokumentów wyślij listem poleconym na adres...

    A na koniec najlepsze: "O otrzymaniu dokumentów lub ewentualnej
    konieczności ich uzupełnienia poinformujemy Cię e-mailem."

    Dlaczego ja *muszę* pocztą, a oni mogą mailem? Pomijam już:

    - dowód wpłaty (przecież płatność została dokonana poprzez ich system
    PayU - inaczej POK nie działa, to wszystkie dane mają)
    - dowód osobisty mają, bo ten był wymagany do założenia konta (hen hen
    temu), z resztą ten nie ma adresu zameldowania - ciekawe czy się
    przyczepią i będę musiał dosyłać jakieś potwierdzenie z urzędu

    Przecież to jest żerowanie na tym że ludzie machną ręką na te
    kilkadziesiąt złoty, jeżeli tyle z tym zabawy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-05-26 19:15:53
    Temat: Re: Allegro i ich Program Ochrony Kupujących
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-05-16 o 12:42, Mateusz Bogusz pisze:

    > Przecież to jest żerowanie na tym że ludzie machną ręką na te
    > kilkadziesiąt złoty, jeżeli tyle z tym zabawy.

    Ale jakiej zabawy? Jedynie może być problem z tym dowodem osobistym, bo
    faktycznie obecnie nie ma w nich adresu.

  • 3. Data: 2016-05-26 23:25:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

[...]

    ---
    Czyli z kogo na kogo ?

[...]

    Zależy co tam pisze w regulaminie. Może wcale nie musi być pocztą
    tradycyjną. Nie zmienia, że pewnie trzeba więc gdyby był problem to jakoś to
    trzeba wykazać. Może oni w ogóle nie muszą informować. Bez wątpienia
    wk...ce.

  • 4. Data: 2016-05-27 07:40:25
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedmiot na konto sprzedającego,
    > - kserokopię dowodu osobistego (z numerem i serią, numerem PESEL

    Była juz dyskusja na grupie na temat udostępniania pełnego ksero dowodu osobistego.
    Zdaniem publicystów np. Bankier.pl to znakomita okazja abyś się dowiedział że na Twój
    dowód otwarto 3 konta w różnych bankach, oczywiście po fakcie. Ile będzie Cię to
    kosztowało, to też Twój problem.

    pozdrawiam

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2016-05-27 08:46:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2016 23:25:43 +0200, re napisał(a):

    > Użytkownik "Mateusz Bogusz"
    >
    > - wydrukowane i podpisane: formularz oraz cesję wierzytelności,
    > Czyli z kogo na kogo ?

    Cesja wierzytelności Mateusza wobec sprzedawcy na rzecz Allegro

  • 6. Data: 2016-05-27 19:30:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Cesja wierzytelności Mateusza wobec sprzedawcy na rzecz Allegro

    Zgadza się.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2016-05-29 11:30:09
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    dowiedział że na Twój dowód otwarto 3 konta w różnych bankach, oczywiście po
    fakcie. Ile będzie Cię to kosztowało, to też Twój problem.

    dlatego na kopii nalezy naniesc informacje, iz kopia wykonana na potrzeby
    ... w tym przypadku POK Allegro

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2016-06-04 15:02:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > dlatego na kopii nalezy naniesc informacje, iz kopia wykonana na
    > potrzeby ... w tym przypadku POK Allegro

    Ostatecznie nie skorzystałem z POK. Należność zwrócił podejrzany, a
    sprawa została umorzona.

    A tak swoją drogą, co oznacza umorzenie sprawy dla podejrzanego? Bo tam
    na chłopski rozum, zakładam uczciwy facet tylko noga się podwinęła.
    Można się wtedy dogadać jakoś rozsądnie z policją / prokuratorem?

    Od kiedy kupiłem, do momentu zwrotu kasy (bo towaru nigdy nie
    zobaczyłem) minęły 3m-ce. Jeżeli przez trzy miesiące nie będę płacił
    raty kredytu, to na pewno nie skończy się jednorazowej zapłacie 3x rata.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz