  • 1. Data: 2009-01-02 09:14:08
    Temat: Alimenty z zagranicy na nienarodzone dziecko
    Od: Rostov <r...@o...pl>

    Witam,

    Mam takowe pytanie :

    W jaki sposób kobieta, która jest w 3 miesiącu ciąży może ubiegać się
    alimentów od jego ojca, który wyjechał do legalnej pracy w UK i nie
    zamierza do niej wrócić ??
    Mężczyzna jest zameldowany na stałe w PL i na pobyt czasowy w UK.

    W jaki sposób wytoczyć sprawę o alimenty osobie która przebywa za
    granicą ??
    Czy potrzebny będzie proces o ustalenie ojcostwa, jeśli nie będzie
    chciał się przyznać do dziecka i płacić na nie ??
    Jak sprawa ma się w przypadku dziecka nienarodzonego ??

    Z góry uprzejmie dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-01-02 13:33:48
    Temat: Re: Alimenty z zagranicy na nienarodzone dziecko
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 2 Sty, 10:14, Rostov <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > chciał się przyznać do dziecka i płacić na nie ??
    > Jak sprawa ma się w przypadku dziecka nienarodzonego ??

    hm... polskie prawo przewiduje alimenty na ploda?

  • 3. Data: 2009-01-02 14:37:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rostov" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > W jaki sposób kobieta, która jest w 3 miesiącu ciąży może ubiegać się
    > alimentów od jego ojca,

    a niby na kogo te alimenty, nie przesadzasz przypadkiem
    niech poczeka najpierw az sie dziecko wogole urodzi, 3 miesiac to dopiero
    poczatek ciazy, w tym czasie moze sie wiele wydarzyc, choc oczywiscie nikomu
    tego nie zycze

    a jak sie dziecko urodzi, to wtedy sobie domniemanego tatusia bedzie mogla
    ganiac i ustalac ojcostwo, a pozniej alimenty

  • 4. Data: 2009-01-02 14:42:43
    Od: kam <...@...pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > niech poczeka najpierw az sie dziecko wogole urodzi, 3 miesiac to
    > dopiero poczatek ciazy, w tym czasie moze sie wiele wydarzyc, choc

    art.141 i nast krio

    KG

  • 5. Data: 2009-01-02 15:37:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > art.141 i nast krio

    kluczowe sa akurat dwa nastepne

  • 6. Data: 2009-01-02 15:57:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Rostov" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > a niby na kogo te alimenty, nie przesadzasz przypadkiem

    chwilowo mogłyby być od męża na nią. O ile to mąż.

  • 7. Data: 2009-01-02 17:23:58
    Od: Rostov <r...@o...pl>

    On 2 Sty, 15:42, kam wrote:

    > art.141 i nast krio

    Dobrze, to już wiem, że kobieta może się ubiegać o alimenty dopiero od
    6 miesiąca ciąży.
    A co z alimentami na samą matkę, jeśli przez odejście ojca dziecka
    straciła środki do życia ??

    Zaznaczam: OJCIEC DZIECKA NIE JEST MĘŻEM JEGO MATKI.

    Jak w ogóle wytoczyć pozew w tej sprawie osobie przebywającej za
    granicą, aby ewentualny wyrok mógł być wyegzekwowany ??

  • 8. Data: 2009-01-02 19:27:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rostov" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > A co z alimentami na samą matkę, jeśli przez odejście ojca dziecka
    > straciła środki do życia ??
    > Zaznaczam: OJCIEC DZIECKA NIE JEST MĘŻEM JEGO MATKI.

    A z czego wywodzisz jego obowiązek alimentacyjny nad bądź co bądź z punktu
    widzenia prawa obcą dla niego osobą?

  • 9. Data: 2009-01-02 19:32:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rostov wrote:

> [...]
    > straciła środki do życia ??
    >
    > Zaznaczam: OJCIEC DZIECKA NIE JEST MĘŻEM JEGO MATKI.

    więc nie miał obowiązku ani jej utrzymywać ani dokładać się do
    gospodarstwa domowego.
    Z jakiego tytułu byś chciał te alimenty na nią?

    > Jak w ogóle wytoczyć pozew w tej sprawie osobie przebywającej za
    > granicą, aby ewentualny wyrok mógł być wyegzekwowany ??

    wytoczyć proces za granicą.

  • 10. Data: 2009-01-03 12:17:48
    Od: Rostov <r...@o...pl>

    Chociażby z tego, że jest na 100% pewnym ojcem jej nienarodzonego
    dziecka.