  • 1. Data: 2004-03-15 09:34:25
    Temat: Alimenty - szukanie
    Od: "kroll" <m...@i...pl>

    Witam wszystkich serdecznie.
    Mam pytanie dotyczące ścigania osoby nie płacącej alimentów.Sytuacja jest
    taka, że nie jest obecnie znane miejsce pobytu tej osoby. Osoba ta nigdy
    dotąd nie płaciła alimentów. Nie jest także znany jego pesel. Jedyne stałe
    to imię, nazwisko no i (chyba, nie ne pewno) dawny adres zamieszkania.
    W związku z tym jakie są szanse na odnalezienie tej osoby i odpowiednie
    potraktowanie?? Czy są jakieś instytucje które mogą tego dokonać (legalnie
    oczywiście:)), jakieś bazy danych itp, jak - na drodze prawnej dostać jego
    pesel. Jak to wszystko wygląda od strony prawnej i od czego zacząć??

    pozdrawiam wszystkich.

  • 2. Data: 2004-03-15 19:44:33
    Temat: Re: Alimenty - szukanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kroll" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Bazą danych jest PESEL. Na podstawie podanych przez Ciebie danych znaleźć
    się to da. Ale jest kłopot, bo te dane są chronione. Jedyny używany kiedyś
    przeze mnie sposób, to pozew z wnioskiem dowodowym, by sąd nakazał CBA
    ujawnienie tych danych. Na żądanie sądu mają obowiązek. Ale warunek jest,
    ze dane muszą doprowadzić do jednej i tylko jednej osoby. Samo imię i
    nazwisko w odpowiedzi da bardzo wiele osób. Ograniczenie do miejscowości,
    to za mało. ale może znane są choćby granice wieku. Podać jak najwięcej
    danych, tak, by "wyskoczyła" jedna osoba.