  • 1. Data: 2002-10-27 23:26:09
    Temat: Alimenty na żonę
    Od: "Drifter" <d...@2...pl>

    Od 3 lat jestem w trakcie rozwodu. 1,5 roku temu pozwana wystąpiła z
    wnioskiem o alimenty na siebie na czas trwania sprawy rozwodowej. Wniosek
    został oddalony przez sąd I instancji, ale w wyniku odwołania do Sądu
    Apelacyjnego alimenty zostały zasądzone. Pozwana nasłała na mnie bez
    uprzedzenia komornika, który pobiera od mojego pracodawcy zasądzoną kwotę +
    koszty egzekucji. W czerwcu br. na kolejnej rozprawie wnioskowałem o
    uchylenie alimentów (pozwana podjęła dostatecznie dobrze płatną, zdaniem
    sądu, pracę). Sąd uchylił alimenty na rzecz pozwanej. Pozwana ponownie się
    odwołała i ... właśnie, nic się nie dzieje. W związku z tym mam następujące
    pytania:
    - czy Sąd Apelacyjny ma jakiś określony termin rozpatrywania spraw?
    - czy sąd ma obowiązek poinformowania mnie o swoim postanowieniu czy tylko
    wnioskodawczynię (pozwana nigdy nie podzieli się ze mną ta informacją, jeśli
    będzie dla niej niekorzystna)?
    - czy jeśli okaże się, że Sąd oddalił wniosek pozwanej, a komornik dalej
    pobiera nienależne alimenty od kogo powinienem domagać się ich zwrotu -
    bezpośrednio od pozwanej czy za pośrednictwem tego samego komornika? Co z
    odsetkami i kosztami egzekucji? Kto powinien je zwrócić?
    Dziękuję za pomoc,
    Drifter

  • 2. Data: 2002-10-28 10:08:17
    Temat: Odp: Alimenty na żonę
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Drifter <d...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aphsj4$8oj$...@n...polbox.pl...
    > - czy Sąd Apelacyjny ma jakiś określony termin rozpatrywania spraw?

    twoja apelacja jest tam któraś z kolei, i nie ma określonego terminu jej
    rozpatrzenia...

    > - czy sąd ma obowiązek poinformowania mnie o swoim postanowieniu czy tylko
    > wnioskodawczynię (pozwana nigdy nie podzieli się ze mną ta informacją,
    jeśli
    > będzie dla niej niekorzystna)?

    to w twoim interesie leży interesować się swoją sprawa a nie sądu ...

    > - czy jeśli okaże się, że Sąd oddalił wniosek pozwanej,

    jeśli oddali wniosek to akta zwróci sądowi prowadzącemu,na orzeczeniu
    wydanym przez sad apelacyjny bedzie inf,..ze zwraca sie akta wraz z odpisami
    do dalszych czynnosci...z urzędu nie przysyła się stronie pozwanej odpisów
    orzeczeń , nie jest zwolniona z opłat...w sprawach tego typu z urzedu
    przesyła sie tylko tyt.wykonawczy odn. alimentów stronie powodowej...
    sam musisz sie interesować sprawą ,masz możliwość skontaktowania sie z sądem
    i poproszenie o inf.jak wyglada sprawa terminu i równiez możesz w sadzie
    wyższej instancji przeglądać akta sprawy....

> [...]
    > bezpośrednio od pozwanej czy za pośrednictwem tego samego komornika? Co z
    > odsetkami i kosztami egzekucji? Kto powinien je zwrócić?

    jesli sąd apelacyjny coś zmieni to nie będziesz musiał się na siłe niczego
    domagać zwrócisz się o tyt. wykonawczy odn.zmiany na twoją korzyść i
    przekażesz go do komornika ten wstrzyma tamtą egzekucje a wdroży tą,
    wyliczając zgodnie z datą jaka będzie w orzeczeniu tzn. jesli wyjdzie ,że
    jest nadpłata on to wszystko sam wyreguluje i na ten temat możesz wtedy z
    nim rozmawiać jak to będzie wyglądało w praktyce...

    Sandra