    From: "Józek" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Alimenty na ojca?
    Date: Mon, 19 Jan 2004 18:30:24 +0000 (UTC)

    Witam
    Mam 25 lat i nastepujacy problem. Moi rodzice sa po rozwodzie (prawie 8 lat
    temu), sad orzekl wine za rozpad malzenstwa po stronie ojca ktory byl i
    dalej jest alkoholikiem. Od okolo 6 lat nie utrzymuje z ojcem zadnego
    kontaktu. Sam jestem juz szczesliwym mezem (nie mamy jeszcze dzieci). I oto
    w zeszlym tygodniu zadzwonila do mnie Pani urzednik z MOPSu w sprawie
    wywiadu alimentacyjnego. Wytlumaczyla mi iz ojciec jest niezdolny do pracy,
    zamieszkuje w osrodku MOPS i oni beda kierowac w jego imieniu sprawe do sadu
    o alimenty. Myslalem ze padne tam na ziemie. Facet ktory jest moim
    biologicznym ojcem, w zyciu nie interesowal sie moim losem, wychowaniem czy
    edukacja i cala kase przeznaczal na alkohol ma teraz otrzymywac ode mnie
    pieniadze na zycie? A co z moja aktualna rodzina? Oczywiscie urzednikow to
    nic nie interesuje - bo skoro mozna na kogos zrzucic koszty...

    Z tego co udalo mi sie wyszukac w internecie nie jest to az tak popularna
    sprawa jednak znalazlem cos takiego:
    "Przestrzegam przed zbytnią wiarą w sprawiedliwość sądu i racjonalizm
    myślenia. Ojciec ma prawo pozwać własne dziecko o alimenty. Owszem sąd
    powinien wziąć wszystko pod uwagę, ale miałam już kilka spraw w sądzie i
    wiem, że dochodzi do absurdów. Aby zabezpieczyć się przed możliwością
    płacenia alimentów na ojca należy wystąpić do sądu o pozbawienie go praw
    rodzicielskich. Jeśli to nastąpi, nie będzie ryzyka alimentów. Słyszałam
    opinię, że uzyskiwanie pieniędzy od dzieci przez rodziców, którzy nie
    kiwnęli palcem, ma być coraz częstsze z uwagi na rosnące pokolenia z
    przewagą ludzi starych oraz brakiem możliwości finansowych zapewnienia im
    opieki przez Państwo."

    Szczegolnie zainteresowalo mnie "pozbawienie praw rodzicielskich". Tylko
    skoro ja mam 25 lat to czy taka sprawa moze sie odbyc? I czy faktycznie
    mozemy sie spodziewac coraz wiecej takich spraw?

    Jezeli macie jakies przemyslenia na ten temat bede wdzieczny za uwagi.