  • 1. Data: 2003-12-29 23:27:25
    Temat: Alimenty
    Od: "Krzys" <t...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie:
    Przebywam od dluzszego czasu za granica Polski. Ciazy na mnie obowiazek
    alimentacyjny z ktorego chce sie wywiazywac. Problem polega na tym iz nie
    mam kontaktu z zona. Prosze o informacje w jaki sposob moge przekazac jej
    pieniadz?: Urzad Skarbowy, ZUS...a jesli tak to jak?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-02 10:26:31
    Temat: Re: Alimenty
    Od: Dredd<...@...pl>

    Powinieneś ustalić miejsce zamieszakania uprawnionego (ewentualnie
    osoby uprawnionej do odbierania alimentów) przesyłać to dla tej osoby.
    Z tego że ciąży na Tobie obowiązek alimentacyjny wynika także to że
    to Ty musisz zadbać o to by świadczenie skutecznie spełniać w taki
    sposób by uprawniony mógł je otrzymać
    Płacenie ZUSowi miałoby sens tylko wtedy jeśli są płacone świadczenia
    z Funduszu Alimentacyjnego co z kolei powodowałoby że jesteś
    dłużnikiem ZUS
    W sytuacji kiedy uprawniony lub jego przedstawiciel wyraźnie
    odmawiałby przyjmowania alimentów (ale nie wtedy kiedy po prostu
    nie masz z nim kontaktu) mógłbyś też składać raty alimentów do
    depozytu sądowego

    -> http://usenet.pomocprawna.info