  • 1. Data: 2002-08-28 10:41:52
    Temat: Alimenty
    Od: "Wiktor" <m...@p...onet.pl>

    Prosze o informacje.
    Corka w tym roku ukonczyla zasadnicza szkole, chce isc do technikum,
    ale ze wzgledu na wiek 21 lat moze zostac przyjeta jedynie do szkoly
    wieczorowej lub zaocznej ( sprawdzilem w Kuratorium Oswiaty ).
    Corka robi wszystko aby nie podjac pracy, najpierw bylo to przedluzanie
    nauki do 21 lat, teraz twierdzi, ze nie moze znalesc pracy w swoim zawodzie.
    Czy w tej sytuacji, gdy corka posiada juz zawod i dyponuje wystarczajaca
    iloscia czasu do podjecia jakiejkolwiek pracy ( nauka ma odbywac sie w porze
    wieczorowej lub tylko w sobote i niedziele )- musze dalej placic alimenty.
    Jestem czlowiekiem schorowanym po kilkukrotnych pobytach w szpitalu
    ale jeszcze pracuje zawodowo.

    Wiktor

  • 2. Data: 2002-08-28 11:39:54
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Wiktor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wieczorowej lub tylko w sobote i niedziele )- musze dalej placic alimenty.
    > Jestem czlowiekiem schorowanym po kilkukrotnych pobytach w szpitalu

    Jeżeli może znaleźć pracę, która nie odbiega rażąco od jej kwalifikacji, to
    obowiązek alimentacyjny wygasa.

    Pozdr
    MAX

  • 3. Data: 2002-08-28 11:45:50
    Od: "Wiktor" <m...@p...onet.pl>

    Dziekuje za odpowiedz.
    Ale ja nie jestem w stanie tego udowodnic w sadzie.

    Wiktor

  • 4. Data: 2002-08-28 12:02:11
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    > Dziekuje za odpowiedz.
    > Ale ja nie jestem w stanie tego udowodnic w sadzie.

    1/ Urząd Pracy - sprawdzić jakie ma oferty.
    2/ Inne agencje (nie towarzyskie :-) )

    Jeżeli coś się znajdzie, to zarządać zaświadczenia i do sądu. Powinno
    wystarczyć.

    Pozdro
    MAX

  • 5. Data: 2002-08-28 12:10:30
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    > Dziekuje za odpowiedz.
    > Ale ja nie jestem w stanie tego udowodnic w sadzie.

    Wydaje mi sie, ze wszystko rozbije sie o kwestie - kto jest w gorszej
    sytuacji i ma mniejsze (chocby potencjalne) mozliwosci jej poprawy.
    Np. Jesli wykazesz ze faktycznie choroba uniemozliwia Ci prace, a jest
    niezwykle kosztowna i z trudem wystarczy Ci na utrzymanie (zas. od lekarza -
    jak sie ostatnio okazalo na grupie zwykle zaswiadczenia lekarskie wystarcza,
    nie musza byc od lekarza sadowego - ktory jest drozszy; zas. o dochodach,
    oplatach, wydatkach za leki (rach. z aptek), wydatki np. na inne wlasne
    dzieci, ogolnie wsio ) oraz np. wykazesz ze corka faktycznie nie chce
    pracowac, mimo ze czas pozwolilby jej na pogodzenie szkoly wieczorowej z
    praca (szkoly wieczorowe powszechnie uznawane sa za wymagajace mniej
    poswiecenia od ucznia) oraz przejdziesz do urzedu pracy gdzie bedzie lezalo
    kilka ofert pracy dla Twojej corki (to takze moze byc argument - mozliwosc).
    W tej sytuacji moze sie okazac , ze aliementacja bedzie uchylona badz
    faktycznie symboliczna.
    Troche to wszystko wyszlo nie po polsku i nie gramatycznie i w ogole - ale
    licze na to ze to da sie zrozumiem i ma reke badz noge.

    Inna beczka: corka dobije Cie byc moze za trzy lata - na studiach dziennych
    nie ma ograniczen wiekowych. Jesli sie na takie dostanie ma spora przewage w
    sadzie.

    I prywatnie (smieszne ze na grupie): jaki zawod ma corka ? chcialbym
    wiedziec poniewaz studiuje powiedzmy "przyszlosciowy" kierunek , a i tak nie
    wiem czy znajde prace po studiach. Jaki to zawod trzeba miec zeby "robic
    wszystko" zeby nie pracowac ? Rozumiem, ze w oferty same do niej przychodza
    ? Wydaje mi sie, ze troche przesadzasz. Jesli nie to chcialbym miec takie
    mozliwosci pracy jak Twoja corka.

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)

  • 6. Data: 2002-08-28 12:11:23
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zawodzie.
    > porze
    >
    > Jeżeli może znaleźć pracę, która nie odbiega rażąco od jej kwalifikacji,

    Podstawa prawna ? Jakis "precedensowy" wyrok SN ?

  • 7. Data: 2002-08-28 12:14:58
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > 2/ Inne agencje (nie towarzyskie :-) )
    >
    > Jeżeli coś się znajdzie, to zarządać zaświadczenia i do sądu. Powinno

    Ups, sorry za bł. or.

    Pozdr
    MAX

  • 8. Data: 2002-08-28 12:27:41
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "Gacek" <G...@i...pl> wrote in message
    > "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message
    > alimenty.

    > Podstawa prawna ? Jakis "precedensowy" wyrok SN ?

    Aleś ciekawski. Otóż podstawą prawną jest art. 133 par. 1 KRO. Dodatkowo
    większość sędziów przyjmuje, że nauka w systemie zaocznym nie uprawnia do
    żądania alimentów, jeżeli istnieje realna możliwość podjęcia pracy zgodnej z
    kwalifikacjami uprawnionego do alimentacji. Jednak wszystko zależy od
    okoliczności.

    Pozdr
    MAX

  • 9. Data: 2002-08-28 12:33:06
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

> [...]
    > żądania alimentów, jeżeli istnieje realna możliwość podjęcia pracy zgodnej
    > kwalifikacjami uprawnionego do alimentacji. Jednak wszystko zależy od
    Interesuje mnie ten sam temat co Wiktora , tyle ze z drugiej strony
    barykady. Sorki Wiktor, ale po cichu kibicuje corce :)

  • 10. Data: 2002-08-28 12:57:16
    Od: "Wiktor" <m...@p...onet.pl>

    Jak bedziesz mial 50 lat, nie najlepsze zdrowie i bardzo duze trudnosci
    utrzymania pracy ( firma prywatna ), to bedziesz inaczej "mowil".
    Ale wiedz, ze kij ma dwa konce - wyszlo to na mojej sprawie o alimenty,
    jezeli ja kiedys bede mial trudnosci materialne zwiazane np. z brakiem
    pracy, niska renta, duzymi wydatkami na lekarstwa itp.to moge ja pozwac
    o alimenty na siebie.
    Co do zawodu mojej corki to kucharz.

    Pozdrawiam Wiktor