  • 1. Data: 2008-02-27 15:12:39
    Temat: Akt wlasnosci
    Od: "Daniel R. Swieciak" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktos z szanownych Grupowiczów móglby mnie oswiecic, czego moze zadac
    urzedniczka mówiac AKT WLASNOSCI? Pokazalem akt notarialny, pokazalem wypis
    z KW, a nadal slysze "prosze dostarczyc akt wlasnosci??" No, nie mam pojecia
    co mam jeszcze doniesc. Chodzi o akt wlasnosci garazu.??

    Dziekuje
    Daniel

  • 2. Data: 2008-02-27 16:27:46
    Temat: Re: Akt wlasnosci
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Daniel R. Swieciak" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fq3ul3$2l0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wypis z KW, a nadal slysze "prosze dostarczyc akt wlasnosci??" No, nie mam
    > pojecia co mam jeszcze doniesc. Chodzi o akt wlasnosci garazu.??

    Powiedz jej, że jest głupsza niż ustawa przewiduje i poproś o wezwanie
    kierownika/naczelnika.

  • 3. Data: 2008-02-27 18:06:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel R. Swieciak" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fq3ul3$2l0$1@news.onet.pl...

    Akt własności jest pojęciem z prawa anglosaskiego. W Polsce nie
    funkcjonuje.

  • 4. Data: 2008-02-27 20:29:46
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    Użytkownik "Daniel R. Swieciak" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fq3ul3$2l0$1@news.onet.pl...

    Pokazalem akt notarialny, pokazalem wypis
    > z KW, a nadal slysze "prosze dostarczyc akt wlasnosci??"

    To tak jak w Warszawie - ludzie mają akt notarialny kupna, zezwolenia i
    plany budowy domu, pospłacane kredyty , nawet mieszkają na swoich działkach
    od przed wojny a czasem od 100 i więcej lat, płacą podatki od nieruchomości
    a AKTU WŁASNOŚCI nie mają. Własność jest Miasta Warszawy (przejęta dekretem
    Bieruta w 1945 r.). I im dalej od socjalizmu tym trudniej tę własność
    odzyskać! UKOCHANY KRAJ! UMIŁOWANY KRAJ! UKOCHANE I MIASTA I WIOSKI!

  • 5. Data: 2008-02-27 20:43:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Akt własności jest pojęciem z prawa anglosaskiego. W Polsce nie
    > funkcjonuje.

    Funkcjonuje, funkcjonuje, również w prawie polskim.
    Akty własności ziemi wydawano przy tzw. uwłaszczeniu w 1971 roku [art.
    12 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 26 października 1971 r.
    o uregulowaniu własności gospodarstw rolnych] i są one dowodem prawa
    własności i czasem się jeszcze trafiają w obrocie. Są np. podstawą do
    założenia księgi wieczystej.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."