  • 1. Data: 2002-06-04 13:39:53
    Temat: Absolwenci uczelni i wojsko
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa służby wojskowej tegorocznych i
    przyszłorocznych absolwentów wyższych uczelni? Czy nie szykują się jakieś
    przeniesienia do rezerwy?
    Znajomy kończył studia w tym roku (kilka miesięcy temu) i od razu został
    przeniesiony do rezerwy.
    Słyszałem coś też (ale to pewnie plotki), że niektóre roczniki mają być
    automatycznie przenoszone do rezerwy ale czy to prawda?

    Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat, t oz góry wielkie dzięki!

  • 2. Data: 2002-06-04 13:53:34
    Temat: Re: Absolwenci uczelni i wojsko
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 4 Jun 2002 15:39:53 +0200, -=Przemek=- napisał/napisała:
> [...]
    > automatycznie przenoszone do rezerwy ale czy to prawda?
    >
    > Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat, t oz góry wielkie dzięki!

    Tez mam takie informacje, roczniki 75,76 do rezerwy :)
    NIepotwierdzone :/

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-06-04 14:13:50
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Przykro, informacja pewna, nie ma zarządzenia MON o przeniesieniu do rezerwy
    tegorocznych absolwentów szkół wyższych. Informacja dobra -
    najprawdopodobniej, tak jak to było w roku 2001, MON może wydać i raczej
    wyda zarządzenie o przeniesieniu do rezerwy absolwentów tegorocznych.
    Nie miejcie jednak nadziei, że zostaną przeniesione do rezerwy całe
    roczniki.
    To, że kolega skończył w tym roku studia i został przeniesiony do rezerwy,
    nie świadczy o tym, że wszyscy już zostaną przeniesieni. Kolega mógł nie
    dodać, że np. orzeczono jemu kategorię zdolności "D" i z tego względu został
    przeniesiony do rezerwy.
    Jeżeli ukaże się zarządzenie o przeniesieniu do rezerwy - dam znać.
    ______
    Jupraw

  • 4. Data: 2002-06-04 18:01:44
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Jupraw" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    został
    > przeniesiony do rezerwy.
    > Jeżeli ukaże się zarządzenie o przeniesieniu do rezerwy - dam znać.

    Nie, on ma na pewno A - wbili mu przeniesienie do rezerwy i jako pan mgr
    inż. został szeregowcem :)

  • 5. Data: 2002-06-04 18:30:23
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    A może przed zrobieniem magisterki ukończył licencjat, albo absolutorium
    uzyskał przed 6.11.2001 r.?
    ______
    Jupraw

  • 6. Data: 2002-06-04 18:58:24
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    > A może przed zrobieniem magisterki ukończył licencjat, albo absolutorium
    > uzyskał przed 6.11.2001 r.?

    przed obrona pracy magisterskiej byl inzynierem (to byly teraz uzupelniajace
    studia) - a jakie to ma znaczenie?

  • 7. Data: 2002-06-04 20:02:13
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Ma takie znaczenie, że podlegał przeniesieniu do rezerwy na podstawie
    zarządzenia Nr 65/MON z 15 października 2001 r.
    Miałem rację.
    Tak się rodzą mity o "załatwianiu" odroczenia, czy też przeniesienia do
    rezerwy.
    ______
    Jupraw

  • 8. Data: 2002-06-25 11:29:58
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > Miałem rację.
    > Tak się rodzą mity o "załatwianiu" odroczenia, czy też przeniesienia do

    Dz.U.01.124.1356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 11
    października 2001 r.
    w sprawie zwalniania żołnierzy z czynnej służby wojskowej i powoływania do
    odbycia tej służby w 2002 r.
    (Dz. U. z dnia 26 października 2001 r.)

    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=jednostka&ak
    t=nr138095&ver=-1&jedn=-
    1

    § 2. Żołnierzy - absolwentów szkół wyższych, powoływanych do odbycia
    długotrwałego przeszkolenia wojskowego:
    1) w dniu 3 stycznia 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i
    przenosi do rezerwy w dniu 28 czerwca 2002 r.,
    2) w dniu 4 kwietnia 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i
    przenosi do rezerwy w dniu 27 września 2002 r.,
    3) w dniu 2 lipca 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i przenosi
    do rezerwy w dniu 20 grudnia 2002 r.

    I co to moze znaczyc ? Czy to znaczy ze jesli ktos obroni sie przed 2 lipca
    tego roku idzie do rezerwy ale dopiero 20 grudnia (do tego czasu moga go
    wizasc do wojska ?)

    AndY

  • 9. Data: 2002-06-25 14:36:15
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Oznacza to, że zgodnie z ustawą podlega powołaniu na przeszkolenie wojskowe
    w ciągu 18 miesięcy od dnia, w którym stał się absolwentem.
    ______
    Jupraw

  • 10. Data: 2002-06-25 14:58:54
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    > Oznacza to, że zgodnie z ustawą podlega powołaniu na przeszkolenie
    wojskowe
    > w ciągu 18 miesięcy od dnia, w którym stał się absolwentem.

    Czemu ? Pisze ze jesli powolaja mnie 2 lipca to od grudnia jestem juz
    rezerwa ... a to nie jest 18 miesiecy ...

    AndY