  • 121. Data: 2018-03-19 13:31:59
    Temat: Projektor (było: Abonament RTV i zmiana mieszkania)
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Trzeba:
    > 1) miec miejsce

    jak na wszystko

    > 2) przyciemnialne pomieszczenie (i chcieć przyciemniać)

    ano trzeba

    > 3) ekstra pieniądze żeby go rozsądnie (z ekranem) wpasować
    > (zintegrować) w to pomieszczenie lub odpornośc na estetyke, aby
    > akceptować takie coś wiszące z sufitu/burdel kabli i stojaków, lub
    > napieprzyć się za kazdym razem wyciągając to wszystko a potem chowając.

    tego nie rozumiem, ekran mam na oknie (robi za dodatkowe zaciemnienie),
    jest sterowany pilotem, więc zwinięcie go/rozwinięcie, to kwestia
    przycisku na pilocie. Projektor jest podwieszony pod sufitem, natomiast
    kable ukryte w ścianie (podczas remontu odpowiednio poprowadziłem kable
    myśląc o różnych rzeczach, w tym o projektorze.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 122. Data: 2018-03-19 13:40:05
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 16:22, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A to zle zrozumialem.

    > Cos w tym jest, ale:
    > -moze to i lepsze, ze wlasciciele pensjonatow decydowali, a nie
    > tajemnicza "wladza" ... ale turysci powinni decydowac :-)
    >
    > -o ile rozumiem, to summa summarum turysci placa za te atrakcje
    >  Tylko w hotelu.
    >  To tak jak u nas czy w USA, ze przy kasie okazuje sie ze cena drozsza
    > od umowionej ?
    >
    > - no dobra, moze po tygodniu korzystania z atrakcji po znizkowej cenie
    > zlosc im przechodzi.
    > - tylko czy nie prosciej by bylo bez tego podatku, gdyby atrakcje byly

    Niektóre tak, niektóre niekoniecznie, bo dzięki temu np pozbywają się
    części przyczyn tworzących smog, masz tam tanią bądź darmową komunikację
    w ramach tej opłaty, więc zniechęcają do używania własnego samochodu
    podczas pobytu, dzięki czemu parkingi przy atrakcjach turystycznych mogą
    być mniejsze.

    > -a moze to po prostu nowoczesna forma marketingu - musisz zaplacic
    > wiecej, ale dostajesz wiecej ... a jakbys nie musial, to nie wiadomo czy
    > bys kupil.
    > A tak to obrot w miejscowosci rosnie, a i turysta zadowolony ...

    o tym wspomniałem, że to też.

    Jeśli chodzi o różnicę, to w połowie pobytu koszt podatku się nam
    zwrócił, a jakoś nie biegaliśmy na wszystko co się dzieje.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 123. Data: 2018-03-19 14:12:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 12:23, Olin pisze:

    > W tamtym czasie miesięczna składka na KRUS wynosiła ~100 zł, a suweren
    > płacił na ubezpieczenie rentowo-emerytalne od kilkuset złotych wzwyż.

    Ale dalej - gdzie tu kant? Został rolnikiem to został.

    Analogicznie - gdzie tu jest kant że nie mam telewizora lub nawet celowo
    odgryzę antenę w samochodzie, żeby nie płacić haraczu na kurwizję?

    "a kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem. Tak! Świadomie
    uszczuplającym dochody państwa bezideowcem!" ;)

    Shrek.

  • 124. Data: 2018-03-19 14:43:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 19 Mar 2018 14:12:58 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale dalej - gdzie tu kant? Został rolnikiem to został.

    Przekonałeś mnie; na pewno od dzieciństwa siał i orał, a dojenie wyssał z
    mlekiem matki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 125. Data: 2018-03-19 15:04:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 14:43, Olin pisze:

    > Przekonałeś mnie; na pewno od dzieciństwa siał i orał, a dojenie wyssał z
    > mlekiem matki.

    Spełnil wymagania formalne, więc został. Zmienił pracę, wziął kredyt;)

    To teraz rolnik to taki chłop pańszczyźniany a rebus - rolnikiem trzeba
    się urodzić i zostać nie wolno?

    Zresztą większość krusowców to też żadni rolnicy. Więc...

    Shrek

  • 126. Data: 2018-03-19 15:07:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 14:43, Olin pisze:

    > Przekonałeś mnie; na pewno od dzieciństwa siał i orał, a dojenie wyssał z
    > mlekiem matki.

    Czasem życie jest bardziej skomplikowane. :-)
    Można odziedziczyć parę arów a KRUS się z automatu upomni o składki a
    urząd gminy o podatek gruntowy.
    Zamyka to drogę do bezrobocia, dotacji unijnych na rozpoczęcie
    działalności gospodarczej i różnych zasiłków socjalnych.

    Wiem... Można sprzedać za grosze i być wyklętym przez rodzinę
    Albo mieć przynajmniej średnią krajowa na pełnym oskładkowanym etacie i
    być szczupłym wysokim blondynem. Szkoda gadać ;-)

  • 127. Data: 2018-03-19 17:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale dalej - gdzie tu kant? Został rolnikiem to został.

    Chyba niespecjalnie zostal, jesli np dalej jezdzil na taksowce.

> [...]
    >kurwizję?
    >"a kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem. Tak! Świadomie
    >uszczuplającym dochody państwa bezideowcem!" ;)

    No dokladnie - wszyscy utrzymuja telewizje narodowa, a ty wolisz
    antene odgryzc, aby nie placic ? :-)

    J.

  • 128. Data: 2018-03-19 18:57:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 17:11, J.F. pisze:

    > No dokladnie - wszyscy utrzymuja telewizje narodowa, a ty wolisz antene
    > odgryzc, aby nie placic ? :-)

    No dokładnie. Samochodu potrzebuję żeby jeździć, a nie płacić na
    telewizję. Gdzie tu kant?

    "Widzisz przecież, że nie nosi okularów, to niby jak ma słyszeć?" ;)

    Shrek

  • 129. Data: 2018-03-19 21:46:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-19 o 07:30, z pisze:

    > i odejdź w niebyt z pozytywnym nastawieniem że wybrnąłeś. Naiwny :-)

    Ty nie odejdziesz bo jak byłeś łaskaw napisać zależy ci na ostatnim zdaniu.
    Dopisz i sprawdź czy będzie ostatnie. :-)

    Pozdrawiam

  • 130. Data: 2018-03-19 22:17:03

    Nic z tego nic tu już nie napiszę ;-)