  • 11. Data: 2007-05-11 10:15:52
    Temat: Re: Abonament RTV a akademik
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    jureq wrote:

    > Raczej interpretacja niż podstawa, ale że dokonana przez KRRiTV więc
    > znacząca:

    LOL :) Od znaczących interpretacji to jest w Polsce sąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2007-05-11 10:50:13
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    jureq wrote:

    > Raczej interpretacja niż podstawa, ale że dokonana pzrze KRRiTV więc
    > znacząca:
    > http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df

    Ciekawe...

    "Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest: telewizor, radio,
    radio samochodowe, radiomagnetofon, wieża stereo z radiem. Charakteru
    odbiornika nie mają natomiast urządzenia wielofunkcyjne jak: komputery,
    telefony komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów radiowych i telewizyjnych."

    To znaczy, że nie trzeba płacić abonamentu od magnetowidu (jego głównym
    przeznaczeniem nie jest odbiór programów), podłączonego do
    bez-tunerowego monitora (również jego głównym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów).

    Tym niemniej, każdy współczesny magnetowid ma wbudowany tuner, więc taki
    zestaw pozwala ma oglądanie programów tv. :-)

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2007-05-11 12:24:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MiCHA" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > przeznaczeniem nie jest odbiór programów), podłączonego do
    > bez-tunerowego monitora (również jego głównym przeznaczeniem nie jest

    Zgodnie z interpretacją, nie trzeba.

  • 14. Data: 2007-05-11 16:19:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    MiCHA wrote:

    df

    [...]

    > To znaczy, że nie trzeba płacić abonamentu od [...]

    Wiesz, ja również mogę sobie stronę w internecie z *moją* interpretacją
    ustawy zamieścić. Różnica jest tylko taka, że KRRiT działa na podstawie
    art. 213-215 Konstytucji, a ja na podstawie art. 4.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 15. Data: 2007-05-11 23:35:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > LOL :) Od znaczących interpretacji to jest w Polsce sąd.

    Pamiętaj jednak, że KRRiTV jest de facto beneficjentem/poborcą tego
    podatku (za pośrednictwem poczty polskiej, ale to zaszłość historyczna).

    A np. oficjalne wykładnie przepisów popełniane przez urząd skarbowy są
    dla tego urzędu wiążące - tzn. jeśli US udzieli podatnikowi odpowiedzi
    na zadane pytanie podatkowe i podatnik postąpi zgodnie z tą odpowiedzią,
    to tego podatnika potem nie może się US czepiać, jak zmieni mu się
    widzimisię.