  • 1. Data: 2003-09-23 08:05:35
    Temat: AVON - dług którego nie ma
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Wystepuje w imieniu kolegi, ktorego zone odwiedzila 2 lata temu konsultantka
    AVON. Z rozmowy nic nie wyniknelo. Po roku przyszlo wezwanie do zaplaty 120 zl
    za jakis pakiet. Sprawa zostala telefonicznie wyjasniona. Wydawalo sie ze
    wszystko jest OK. Po poltorej roku przyszlo jednak pismo od firmy Intrium
    Justitia z zadaniem zaplaty 153 zl wraz z odsetkami. Firma ta kupila dlug od
    AVON. Jak bronic sie w tej chorej sprawie, w ktorej ewidentnie mamy
    doczynienia z wyludzeniem? Czy czekac na sprawe w sadzie? (Jakis podpis musial
    byc sfalszowany) Czy szukac pomocy prawnika?
    Pozdrawiam serdecznie,
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2003-09-23 09:43:09
    Temat: Re: AVON - dług którego nie ma
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    musial
    > byc sfalszowany) Czy szukac pomocy prawnika?

    Prawnik nie będzie potrzebny. Nie dyskutuj z firmą windykacyjną, jeśli
    zadzwonią, to powiedz, że z firmą AVON nic tej osoby nie łączy. W przypadku
    skierowania sprawy do sądu - po otrzymaniu pisma wnieś zarzuty (jeśli będzie to
    postępowanie nakazowe).

    Liwiusz
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-09-23 10:27:56
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > skierowania sprawy do sądu - po otrzymaniu pisma wnieś zarzuty (jeśli będzie

    Dzieki serdeczne.
    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-09-23 12:55:42
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przypadku
    > skierowania sprawy do sądu - po otrzymaniu pisma wnieś zarzuty (jeśli

    poza tym powinni miec jakies podstawy na ktorych opieraja swoje roszczenia,
    czyli np paragon czy inny kwitek na ktorym malzonka zlozyla podpis

  • 5. Data: 2003-09-23 16:54:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Rozszerzając tę cenną myśl, to ja bym proponował zwrócić się na piśmie do
    AVON, by uściśliła, za co ma być ta zapłata. Jeśli się okaże, że ktoś
    sfałszował jakiś podpis, top nie czekał bym na sąd, tylko powiadomił organa
    ścigania.

  • 6. Data: 2003-09-24 12:04:55
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Prawnik nie bedzie potrzebny. Nie dyskutuj z firmą windykacyjną,
    > jeśli
    > zadzwonią, to powiedz, ze z firmą AVON nic tej osoby nie lączy. W
    > przypadku skierowania sprawy do sądu - po otrzymaniu pisma wnieś
    > zarzuty (jeśli bedzie to postepowanie nakazowe).

    Zacna rada, ale. Jesli bedzie to postepowanie nakazowe to niestety trzepnie po
    kieszeni. Bo kto placi za wniesienie zarzutow...?? Wlasnie. Zatem polecam
    rozwiazania _pozasadowe_. (Oraz lekture par. 9 pkt 2 ppkt 1 rozp. min. spr. z
    17.12.96, dz. u. nr 154, poz. 753 z pozn. zm.)

    Pozdr.

  • 7. Data: 2003-09-25 11:12:13
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiazania _pozasadowe_. (Oraz lekture par. 9 pkt 2 ppkt 1 rozp. min. spr. z
    > 17.12.96, dz. u. nr 154, poz. 753 z pozn. zm.)

    Po wygranej sprawie AVON musiałby zwrócić koszty sądowe, a kwota 15zł, jaką
    pozwany musiałby ponieść nie jest tak duża, żeby z tego powodu wdawać się w
    jakieś dyskusje (koszty papieru, ksero, listów) z firmą windykacyjną.

    Poza tym sprawa może być rozpatrywana np. w postępowaniu upominawczym, wtedy
    koszty pozwanego są zerowe.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    l...@i...pl

  • 8. Data: 2003-09-27 08:44:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > pozwany musiałby ponieść nie jest tak duża, żeby z tego powodu wdawać się
    > jakieś dyskusje (koszty papieru, ksero, listów) z firmą windykacyjną.

    Tylko ze oni maja nemily zwyczaj dreczenia ludzi. wydzwaniaja do bliskich i
    znajomych,
    "strasza" powiazaniami z "ruskimi" i.t.p.

    Dlatego "odwalenie z grubej rury" czyli pisemko ostrzegajace, ze jak nie
    przestana to zglosi sie gdzie trzeba
    czasem sie oplaci.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-09-27 09:48:32
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > "strasza" powiazaniami z "ruskimi" i.t.p.
    >
    > Dlatego "odwalenie z grubej rury" czyli pisemko ostrzegajace, ze jak nie

    A to już zależy od człowieka. Jeśli ktoś lubi mieć spokój, to niech
    rzeczywiście odpowiednie pismo napisze. Ale jak ktoś lubi się kłócić i gróźb
    firm windykacyjnych się nie boi (jeśli oczywiście nie jest nic winien) - to
    polecam 'olewanie'. Gdyby w 30% wypadkach sąd oddalałby powództwo, w związku z
    czym firma ponosiłaby odpowiednie koszty, to może dokładniej sprawdzałaby jakie
    długi kupuje?

    Liwiusz
    l...@i...pl