  • 1. Data: 2012-01-18 08:18:35
    Temat: ASTER i UPC (kablówka)
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    16 września 2011r UPC kupiło ASTER (obie to kablówki). Na stronie
    http://www.aster.pl/aktualnosci można przeczytać wszystkie komunikaty w tej
    sprawie. Między innymi jest odpowiedź że dotychczasowi klienici Aster nie
    maja prawa do wcześniejszego rozwiązania umowy w związku z zmianą operatora.
    Jest również informacja że administratorem danych osobowych klientów zostaje
    UPC.
    Stąd pytanie prawne czy jeżeli nie życzę sobie aby administratorem moich
    danych osobowych było UPC to przysługuje mi prawo wcześniejszego rozwiązania
    umowy z zawartej z byłym Aster bez kar finansowych?

  • 2. Data: 2012-01-18 09:24:12
    Temat: Re: ASTER i UPC (kablówka)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2012, Danusia wrote:

    > 16 września 2011r UPC kupiło ASTER (obie to kablówki).

    Czyli stało się "następcą prawnym", przejmuje wszystkie prawa
    i obowiązki.

> [...]
    > danych osobowych było UPC to przysługuje mi prawo wcześniejszego rozwiązania
    > umowy z zawartej z byłym Aster bez kar finansowych?

    Na potrzeby rozważań przyjmij, że Aster zmienił nazwę i teraz nazywa
    się UPC. Albo że administratorem Twoich danych na fakturze z jakiegoś
    sklepiku była "fizyczna" włascicielka, panna, która teraz zmieniła
    nazwisko bo wyszła za mąż.
    Czy *z tego tytułu* możesz żądać rozwiązania umów albo "wycofania"
    własnych danych?

    IMO - nie ma takiej możliwości.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-01-18 10:14:57
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > danych osobowych było UPC to przysługuje mi prawo wcześniejszego
    > rozwiązania umowy z zawartej z byłym Aster bez kar finansowych?

    A jakie warunki wypowiedzenia czy rozwiązania umowy masz zawarte w umowie z
    Aster? Może nie ma tam możliwości rozwiązania tej umowy w przypadku takim,
    jaki opisujesz, więc nic tutaj po Twoim "nie życzę sobie".

    N.

  • 4. Data: 2012-01-18 12:15:05
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Stąd pytanie prawne czy jeżeli nie życzę sobie aby administratorem moich
    > danych osobowych było UPC to przysługuje mi prawo wcześniejszego rozwiązania
    > umowy z zawartej z byłym Aster bez kar finansowych?

    Możesz sobie nie życzyć, ale dane są potrzebne do spełnienia wymogów
    ustawy - czyli do podpisania umowy i wystawienia rachunku. Nie może
    sobie nie życzyć, żeby ktoś administrował Twoimi danymi w takim zakresie
    (zgodnie z Ustawą o danych osobowych).

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2012-01-19 13:26:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 18 Jan 2012 13:15:05 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > Możesz sobie nie życzyć, ale dane są potrzebne do spełnienia wymogów
    > ustawy - czyli do podpisania umowy i wystawienia rachunku.

    Przecie ż umowa była i jest już podpisana dawno - nie pisał nic o
    zawieraniu NOWEJ umowy - więc o co ci kaman? ;P

    > Nie może sobie nie życzyć, żeby ktoś administrował Twoimi danymi
    > w takim zakresie (zgodnie z Ustawą o danych osobowych).

    Ktoś?
    Ktokolwiek? ;P
    Pfff....

  • 6. Data: 2012-01-19 19:11:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > Stąd pytanie prawne czy jeżeli nie życzę sobie aby administratorem moich
    > danych osobowych było UPC to przysługuje mi prawo wcześniejszego rozwiązania
    > umowy z zawartej z byłym Aster bez kar finansowych?

    Jak dają taką samą ofertę w takiej samej cenie to nic nie zrobisz? Swoją drogę
    to trzeba mieć tupet, aby podpisywać niekorzystną ofertę i potem kombinować jak
    z niej zrezygnować.

  • 7. Data: 2012-01-20 07:25:22
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jak dają taką samą ofertę w takiej samej cenie to nic nie zrobisz? Swoją
    > drogę to trzeba mieć tupet, aby podpisywać niekorzystną ofertę i potem
    Nie rozumiesz . Jak firme w której pracujesz kupi inna firma to pracownicy
    przechodza automatycznie do tej drugiej firmy, ale nie muszą, nie sa
    niewolnikami. Każdy ma prawo rozwiązać umowe o prace w terminie 7 dni bez
    wypowiedzenia.

    UPC kupiło ASTER nie dla kabli i aparatury ale po to aby przejąć klientów
    ASTER i podpisać z nimi nowe dwuletnie umowy (zwłaszcza w obliczu
    konkurencji mulitipleksów telewizji naziemnej). Prawnicy UPC robią wszystko
    aby uniemozliwić odejscie klientów, a ja chce znaleźć podstawe prawną im na
    przekór :D

    pozdr

  • 8. Data: 2012-01-20 07:56:45
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 08:25, Danusia pisze:

> [...]
    > przechodza automatycznie do tej drugiej firmy, ale nie muszą, nie sa
    > niewolnikami. Każdy ma prawo rozwiązać umowe o prace w terminie 7 dni bez

    To rozwiąż umowę z UPC powołując się na ten przepis :>

> [...]
    > ASTER i podpisać z nimi nowe dwuletnie umowy (zwłaszcza w obliczu
    > konkurencji mulitipleksów telewizji naziemnej). Prawnicy UPC robią wszystko

    No raczej, bo jak sama napisałaś - kupili Aster dla zysku, więc siłą
    rzeczy chcą utrzymać ich klientów, którzy teraz są ICH klientami. Co w
    tym dziwnego?

    > a ja chce znaleźć podstawe prawną im na
    > przekór :D

    Może jednak najpierw przejrzyj umowę z Aster, żebyś niepotrzebnie nie
    marnowała czasu.

    N.

  • 9. Data: 2012-01-20 10:14:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 08:25, Danusia pisze:

> [...]
    > przechodza automatycznie do tej drugiej firmy, ale nie muszą, nie sa
    > niewolnikami. Każdy ma prawo rozwiązać umowe o prace w terminie 7 dni bez

    Czyżby? Na jakiej podstawie? A jak się prezes zmieni lub ktoś nowy kupi
    udziały to też?

  • 10. Data: 2012-01-20 10:34:34
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 11:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyżby? Na jakiej podstawie? A jak się prezes zmieni lub ktoś nowy kupi
    > udziały to też?

    Coś mi się kołacze, że jedynie w sytuacji, gdy wraz z fuzją czy
    przejęciem zmienia się siedziba firmy albo warunki zatrudnienia.

    N.